Thursday, June 10, 2010

Dewan Muslimat kutuk keras kekejaman Zionis


KOTA BHARU , 11 Jun : Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) secara sebulat suara menyokong usul tergempar mengutuk kekejaman Israel terhadap umat Islam Palestin sempena Muktamar tahunan parti kali ke-50, semalam.

Usul berhubung penentangan terhadap kekejaman itu dibentangkan oleh Umu Aiman Athirah Al-Jundy yang turut mendesak Kerajaan Malaysia supaya konsisten terhadap usul yang telah dibentangkan di Dewan Rakyat pada 7 Jun lalu itu disokong sebulat suara para perwakilan tanpa bahas.


Sebagai tanda simbolik kebencian DMPP terhadap kekejaman berkenaan Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Nuridah Mohd Salleh bersama barisan saf lain membakar bendera Israel dan bendera Amerika dengan disusuli laungan Allahuakbar berserta ‘Ja-hanam Israel, Tentera Muhammad Pasti Datang, Selamatkan Gaza, Bebaskan Gaza’.

Dewan Muslimat PAS semalam mengutuk sekeras kerasnya kezaliman yang dilakukan sehingga menyebabkan kematian ramai sukarelawan dan rakyat Palestin yang tidak berdosa termasuk kanak-kanak.

“Saya meminta perwakilan menyokong penuh semua usul yang menyokong Palestin dan mendesak Perdana Menteri Malaysia konsisten dalam semua tindakan pada setiap masa dalam dan luar negara untuk melaksanakan semua usul yang telah dibentangkan di Dewan Rakyat pada 7 Jun lalu berkaitan isu keganasan Israel,” katanya.

Dalam pembentangan yang dibaca Umu Aiman Athirah itu juga, beliau juga turut menyokong tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang telah membuat pendedahan berhubung isu Apco di negara ini.SH

No comments: