Friday, June 3, 2011

Video Seks : Umno makin terdesak




SHAH ALAM 3 JUN: Tindakan gerombolan blogger pro-Umno-Barisan Nasional (BN) menyebarkan tiga lagi klip video seks yang cuba dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi mempengaruhi PAS supaya merenggangkan diri dari Pakatan Rakyat tidak akan berjaya, kata Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli.

Malah sebaliknya, kata beliau, ia menjadi dalil lebih kukuh di kalangan pimpinan PAS bahawa Umno-BN kini semakin terdesak di ambang menghadapi pilihanraya umum ke-13 apabila ikatan di kalangan kerabat Pakatan Rakyat kini adalah lebih akrab.

Ditokok hakikat bahawa tindakan jijik mereka ini terus diberi imuniti oleh pentadbiran Perdana Menteri Najib Razak dan sekaligus berterusan memperlekeh bidang kuasa polis di negara ini, ia menyemai kebencian yang lebih menebal di kalangan rakyat, kata Rafizi.

"Mereka ini mendapat gaji dan upah daripada Umno secara langsung. Mereka tidak boleh menyembunyikan orang seperti PapaGomo dan lain-lain. Bila dia teruskan juga permainan ini dan polis tidak mengambil tindakan kepada juak Umno ini maksudnya Umno sudah hilang arah dengan isu-isu rakyat," ujar beliau.

Rafizi yang dihubungi Tv Selangor petang tadi memberi respon terhadap pendedahan terbaru tiga rakaman video seks berlainan sudut dengan mendakwa muka pelaku kelihatan "lebih jelas dan mirip Anwar".

Tiga video berkenaan dimuat naik laman blog anwarcctv.wordpress.com pagi tadi melalui notis sebuah email yang dihantar kepada wakil-wakil media oleh individu bernama Salina Aina.

Tindakan itu dipercayai dilakukan sempena Muktamar Parti Islam Se-Malaysia (PAS) ke-57 yang bermula hari ini di Taman Melewar, Gombak.

Rafizi kemudian mengulangi pendirian PKR bahawa Umno-BN tidak mampu berdepan dengan isu rakyat termasuk harga rumah tinggi, purata pendapatan rakyat rendah dan kenaikan harga barang.

Tambahnya, setiap serangan daripada parti itu akan mengukuhkan lagi ikatan persahabatan Pakatan Rakyat menentang politik kotor seraya mengangkat semula martabat rakyat.

 Beliau berkata, jika Umno-BN meneruskan usaha meracuni pemikiran rakyat melalui kaedah politik lucah maka parti itu akan terus dihindari pengundi.

"Orang Umno sahaja yang mahu tengok video lucah itu. Kita tidak pernah dibuktikan ada apa-apa petanda yang menunjukkan lebih berminat dan menerima baik (video).

"Setakat ini bila kita bertemu dengan rakyat, majoriti tidak suka. Maklumat mana Umno dapat mengatakan rakyat suka dan isu ini akan jadi daya tarikan besar kepada mereka?" ujar Rafizi lagi.

Rafizi berkata, negara harus fokus kepada dakwaan pemberian komisyen berjumlah RM534 juta oleh kerajaan Malaysia dalam isu skandal pembelian dua kapal selam Scorpene yang sedang dibicarakan di mahkamah Perancis.

Ini kerana perbicaraan itu melibatkan integriti kepimpinan tertinggi negara Malaysia dan dipercayai berkait rapat dengan jenayah pembunuhan jurubahasa warganegara Mongolia, Altantuya Shaariibuu pada tahun 2006.

"Saya setuju antara banyak-banyak perkara yang kita perlu tumpukan adalah kes Scorpene dan rakyat lebih terkesan dalam kes ini. Tapi Umno memang tidak mahu berdepan dengan kes-kes seperti ini," katanya.

Tiga klip rakaman video lucah yang didedahkan hari ini dipercayai telah disunting daripada video asal yang ditayangkan oleh trio 'Datuk T' kepada wartawan terpilih pada 21 Mac lalu di Hotel Carcosa Seri Negara.

Rakaman pertama berdurasi 15 minit dan 3 saat, manakala klip kedua adalah selama 17 minit dan 59 saat serta klip ketiga selama 13 minit dan 36 saat.

Berbeza dengan sebelum ini, klip video kali mempunyai latar muzik yang bermula dengan Hawaii 5-O, diikuti lagu dangdut Kelantan, lagu 'It Wasn't Me' oleh artis reggae Shaggy, lagu kumpulan tempatan The Fabulous Cats - Papa Jahat dan diakhiri dengan lagu Zee Avi - Kantoi.

1 comment:

keluarga bahagia said...

Yang terdedah belum tentu betul. Upin pun bergerak macam orang. Yang tak terdedah belum tentu benar. Banyak OSA.

Manusia beriman memperbanyakan pahala dan mengurangkan dosa.