Friday, October 12, 2012

TERKINI!!! 100 ahli BN isytihar keluar parti sertai PKR


Sambutan di luar jangkaan kali ini!

Kubu kuat Parti Bersatu Sabah (PBS) di parlimen presidennya sendiri akhirnya berjaya ditembusi!


Kehadiran Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang sedang mengadakan lawatan ke Sabah terus mendapat perhatian masyarakat di negeri itu yang selama ini dianak tirikan kerajaan Barisan Nasional (BN) sejak mencapai kemerdekaan bersama Malaysia pada 1963.


Buktinya, ke mana saja Anwar tiba, orang ramai berpusu-pusu menyambut ketibaan ahli parlimen Permatang Pauh setelah hebahan mengenainya disebarkan melalui sistem pesanan ringkas (SMS) dan laman sosial Facebook.



Dalam majlis di kubu kuat PBS di Keningau itu, Anwar terkejut dengan sambutan luar dugaan masyarakat setempat apabila kira-kira 1,500 orang hadir menyaksikan penyerahan borang menyertai Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) membabitkan 100 ahli PBS yang bertindak keluar parti serta-merta.

Borang permohonan tersebut diterima sendiri Anwar yang turut disaksikan pimpinan KEADILAN negeri dan Timbalan Presiden, Azmin Ali yang mengikuti jelajah tersebut yang bermula hari ini.


Bertempat di Restoran Pelancongan Pedalaman di Batu 2 dekat Keningau, Anwar menyeru supaya rakyat Sabah keluar dari kelompok kemiskinan selama kerajaan BN memerintah dengan mengundi calon Pakatan Rakyat.


Majlis kira-kira jam 3 petang tadi turut dimeriahkan dengan persembahan kebudayaan serta ucapan bersemangat yang disampaikan pimpinan Pakatan Rakyat sekaligus mencatat sejarah tersendiri berjaya memecah dominasi PBS sejak berusaha lebih tiga tahun lalu.


Parlimen Keningau diwakili presiden PBS yang juga timbalan ketua menteri, Joseph Pairin Kitingan yang mempertahankan kerusinya sejak 1999.

Dikhabarkan PBS yang mengetahui tindakan bekas ahlinya keluar beramai-ramai dari beberapa cawangannya di sekitar Keningau cuba bertindak mengganggu majlis namun atas kecekapan pihak berkuasa, tiada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.


Sementara itu di Pensiangan pula yang menjadi persinggahan pertama Anwar dalam jadual padat Ke Sabah kali ini, beliau turut disambut dengan tarian tradisional kaum Kadazan bagi meraikan kedatangan Anwar bersama rombongannya meninjau masalah dan bertanya khabar dengan penduduk setempat.


Majlis yang dijalankan di Kampung Sarikan, Nabawan itu turut dihadiri kira-kira 1,000 penduduk yang datang tanpa dipaksa atau diberi upah bagi meramaikan majlis.

Anwar sekali lagi mengulangi janjinya menyerahkan 20 peratus royalti minyak kepada Sabah berbanding hanya lima peratus yang diberikan BN sehingga kini.


Malam ini pula, Anwar dijangka akan bertemu dengan masyarakat Sipitang  di Kampung Gadung, Lumada bersama-sama dengan ahli parlimen Beaufort, Lajim Ukin, ahli parlimen Tuaran, Wilfred Bumburung dan Senator Majiol Mahap yang keluar BN bulan lalu.



Dikhabarkan ada berita gembira akan diumumkan Anwar malam ini namun ia hanya akan diketahui apabila majlis tersebut yang bermula jam 9.30 malam ini.

Sama-samalah kita nantikan pengumumannya tidak lama lagi.


JALAN PULANG

15 comments:

Anonymous said...

ada berita sedih yang aku baru dengar. sekarang ni, setelah golongan pro ulama seperti ust nasarudin, ust haron din dan shahnon ahmad berani bersuara, pimpinan atasan golongan parasit endorgan anwarinas telah mengarahkan blogger pas membuat pembunuhan karakter diaorang. so, aku menjangkakan lepas ni blogger pas akan menulis artikel yang memburukkan golongan pro ulama dalam pas. boleh amek contoh macam paspb ni, selalu sangat mengulas artikel yang memburukkan ust nasaruddin.

paspb, bertaubatlah. marilah kita sama sama berjuang dibelakang golongan ulama pas dan menentang gologan parasit endorgan anwarinas yang hanya menyesatkan kita.

Anonymous said...

paspb,ko ni golongan yang mana satu? ko pro ulama ke atau pro parasit endorgan anwarinas? kalau berani buatlah pengakuan

Anonymous said...

sokong Islam anda selamat, sokong parasit endorgan anwarinas anda sesat.

wassalam.

Anonymous said...

pakcik follow pas ni dah lama dah, sejak zaman ustaz asri muda lagi. pas yang pakcik kenal dulu ialah pas yang kukuh pendirian berjuang kerana Allah, yang matlamatnya untuk menegakkan negara Islam dan memperkenalkan hudud. tapi, sekarang ni sangat mengecewakan. pas dah gugurkan matlamat negara Islam dan memperkenalkan negara kebajikan. pakcik nak tanya, kebajikan tanpa Islam boleh membawa kita ke syurga ke? lepas tu, kenapa pulak pas sekarang tidak mahu memperjuangkan hudud setelah bekerjasama dengan dap. dulu pakcik antara orang yang lantang mempromosikan hudud ni. sia sia je usaha pakcik. setelah golongan parasit endorgan anwarinas 'take over' pas sekarang, macam nilah jadinya

Anonymous said...

kamu semua bertanggungjawap diatas segala komen2 kamu dihadapan ALLAH kelak.. sekiranya itu semua fitnah kamu jawaplah nanti.. ingatlah yg kita akn mati walaupun kita ditakdirkan hidup 100thn lg..

Anonymous said...

beruk umno yang komen kat atas bukan tahu dosa pahala. Setan yg dikenalilah dikatakan.

bukanya banyak ekor beruk umno yg komen. sekor je yg selalu meroyan kat blog ini

Anonymous said...

Nasihat dari anon 1026 yg ketua dia sendiri tidak berani bersumpah dgn nama Allah.

Anonymous said...

Betul tu anon 1026. Aku sgt setuju. Blogger paspb ni bnyk sgt memfitnah pemimpin umno. Blog paspb dibuka untuk memfitnah, mengumpat dan menyebarkan berita palsu terhadap pemimpin umno dan bn.Takutlah kamu kpd Allah dan ingatlah yg kita akan mati. Semoga blogger paspb bertaubat.

Anonymous said...

Salam...sokongan tetap pd PR! Sy cdgkn admin deletekn sj komen2 busuk dr puak BN ni or tutup sj ruangn komen ni!

Anonymous said...

biarkan beruk umno buat komen. lama2 letih . lepas tu dapat pisang busuk yg umno upah mai komen balik.

bukan banyak pun beruk umno yang mai komen sekor je.

Anonymous said...

Tau takpe.sorang je yg duk guna nama lain2.komen takdak kaitan dgn isu.nak buat isu lain,buat blog sendiri.tulis apa yg nk tulis.tak payah lak nak api2kan kami dalam pakatan.jaga parti kamu sendiri.macam la umno boleh berdiri sendiri tanpa mca,mic,dll.

Anonymous said...

Anon 1835, 1839, 2049 marah ke? Khadam dap jgn marah2 nanti kene jual.

Anonymous said...

Siapa khadam?kamu ni tak abis2 nak api2kan kami dlm pakatan.cemburu sgt ke gabungan pas,pkr,dap?tak cukup kuat lg ke gabungan BN kamu sampai nk pecahkan pakatan.nak lawan,tunggu pilihanraya.jangan hanya kuat kata itu,kata ini,tapi PENAKUT mcm pemimpin kamu

Anonymous said...

17:36 kalau kamu blum ckup ilmu jgan komen sebarangan.. gi mengaji dulu. carilah ustaz yg betol2 mengajar agama islam yg tulin.. sy tk berani komen lbih2.. kalau kamu rase dgan komen kamu tu dpat puaskan hati kamu n buatksn org hormatkan kamu.. baguslah.. tp sy tk rasa begitu..

Anonymous said...

Wah.. Marah betul bila org kritik dap. Takpelah, semoga dap merestui perjuangan kamu