Saturday, June 14, 2014

PALING POPULAR!!! Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tewaskan Dr Asri Zainul Abidin


Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat KUALA LUMPUR - Murysidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menewaskan bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin melalui buku Bicara Ini Demi Illahi apabila dipilih peminat untuk memenangi Anugerah Penulis Pilihan Kategori Islamik pada Anugerah Grup Buku Karangkraf 2013, hari ini.

Selain Asri, Nik Aziz turut menewaskan beberapa nama besar lain seperti Dr HM Tuah Iskandar Al-Haj, Muhd Nasruddin Dasuki dan Prof Masya Rasid Muhamad.

Namun, bekas Menteri Besar Kelantan itu tidak dapat hadir untuk menerima sendiri anugerah berkenaan.

Editor Karya Bestari, Mohd Sofian Rosali yang juga editor buku tersebut menyifatkan kemenangan itu satu bonus.


"Ini buku pertama kita dengan Tok Guru Nik Aziz. Alhamdulillah sambutan penjualan buku ini sejak awal perasmian tahun lalu begitu memberangsangkan.

"Menang ini satu bonus tetapi apa lebih penting bagaimana orang ramai memanfaatkan buku ini," katanya kepada Sinar Harian Online ketika ditemui selepas majlis penyampaian AGBK 2013, hari ini.

Menurutnya, anugerah tersebut bakal disampaikan kepada Nik Aziz dalam masa terdekat di Kelantan.

"Cara nak baca buku ini bukan dari sudut politik tapi dari sudut pendidikan akhlak, agama dan keluarga.

"Dalam masa terdekat, saya akan sampaikan sendiri kepada Tok Guru Nik Aziz anugerah ini sekali dengan royalti buku Bicara Ini Demi Illahi yang terbaru," katanya.

Bicara Ini Demi Ilahi merupakan buku yang diadaptasi daripada kuliah-kuliah Nik Aziz yang telah diterjemahkan kepada bahasa yang lebih mudah.

Selain itu, buku ini juga mengandungi nasihat-nasihat beliau sebagai seorang ayah dan datuk kepada anak cucunya.

Buku genre islamik itu turut menerima Anugerah Cover Pilihan Kategori Buku Islamik.

Anugerah yang julung kali diadakan itu menyaksikan 30 kategori dipertandingkan dan setiap pemenang menerima wang tunai RM3,000 beserta trofi.

No comments: