Monday, March 29, 2010

Sopian dapat RM 3500.00











PARIT BUNTAR, 29 Mac : Mohd Sopian Adanan dari Sungai Baru, Kuala Kurau telah menjuarai pertandingan memancing amal 2010 yang dianjurkan oleh Jabatan Amal Kawasan Parit Buntar.
Ikan yang membawa tuah kepadanya adalah spesies Belukang dengan berat 505 gm. Kemenangannya itu membolehkan beliau membawa pulang wang tunai RM 3,500.00 sebagai ganjaran juara pada tahun ini.
Tempat kedua pula dimenangi oleh Kamal Said dari Taiping manakala tempat ketiga dimenangi oleh Mohd Khair Saad dari Sungai Petani, Kedah. Masing-masing membawa pulang hadiah wang tunai RM 2,000.00 dan RM 1,000.00.

Menurut Pengarah Program pertandingan ini, Juhari Arbain penyertaan para peserta pada kali ini adalah seramai 230 orang dan kebanyakannya peserta adalah penduduk sekitar Parit Buntar. Apa yang menarik, pertandingan kali ini berjaya menarik penyertaan dari kaum India dan Cina.
Pertandingan yang berlangsung di Ban Pecah, Sungai Baru, Kuala Kurau ini telah dirasmikan oleh Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa dengan membunyikan siren dari atas bot nelayan.

Majlis penutup pula dirasmikan oleh Abdul Baharin Mat Desa, Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar manakala hadiah utama disampaikan oleh ADUN Kuala Kurau, Abdul Yunus Jamhari.
Juhari juga mengucapkan ribuan terima kasih di atas bantuan serta sokongan yang diberikan oleh seluruh anggota Jabatan Amal Parit Buntar, AJK PAS Kawasan, AJK Pemuda PAS Parit Buntar serta penduduk tempatan yang banyak membantu bagi melancarkan program pertandingan memancing ini.
ni.

YB Mujahid bersama AJK Pemuda di atas bot ketika merasmikan pertandingan memancing.

Pengarah Program, Juhari Arbain.

No comments: