Thursday, May 6, 2010

Sukaneka kanak-kanak meriahkan karnival

CIMG3886.jpg picture by paspb
PARIT BUNTAR, 7 Mei : Kira-kira 80 pelajar prasekolah dan sekolah rendah telah menyertai dan memeriahkan sukaneka untuk kanak-kanak sempena Karnival Penerangan Pakatan Rakyat di Dataran Pakatan Rakyat, Tanjung Piandang.

Penyelaras sukaneka, Shahrin Mat Daud berkata, sukaneka berkenaan mendapat sambutan mengalakkan dan berjaya mencapai matlamat mendidik kanak-kanak agar mempunyai keyakinan diri.

“ Pelbagai pertandingan diadakan seperti kapal terbang kertas, baling straw, isi air dalam botol dan boling nyior.

“ Peraduan mewarna yang melibat tiga kategori pra sekolah, bawah sembilan tahun dan bawah dua belas tahun turut diadakan” katanya

Menurut Sahrin, program seumpama ini menjadi daya penarik kepada ibu bapa untuk terlibat secara langsung dengan aktiviti anak-anak.

“ Ibu bapa dan orang ramai yang hadir turut mendapat khidmat kesihatan percuma yang dikendalikan oleh enam orang doktor sukarela.

“ Ujian glukosa, tekanan darah, berat badan seimbang dan kaunseling kesihatan telah diberikan kepada orang ramai yang hadir” katanya

Adun Kuala Kurau Abdul Yunus Jamhari dan Setiausaha PAS Parit Buntar Azhari Hadi telah menyempurnakan penyampaian hadiah kepada peserta kanak-kanak yang menang.
CIMG3860.jpg picture by paspb
CIMG3861.jpg picture by paspb
Peraduan mewarna kanak-kanak
CIMG3882.jpg picture by paspb
Pertandingan baling straw
CIMG3875.jpg picture by paspb
Pertandingan kapal terbang kertas
CIMG3866.jpg picture by paspb
CIMG3867.jpg picture by paspb
Pertandingan tiub belon

Pertandingan Isi air dalam botol
Pertandingan boling nyioq
CIMG3922.jpg picture by paspb
ADUN Kuala Kurau sedang menyampaikan hadiah

No comments: