Monday, July 12, 2010

KM Melaka bangang



















MELAKA , 12 Julai :
Umno Cawangan Bukit Pulau dilaporkan mengadakan mesyuarat tergempar malam tadi bagi membincangkan tentang ceramah Ketua Menteri di Bukit Pulau Sabtu lalu yang tidak mendapat sambutan dari penduduk setempat.

Ceramah Umno/BN yang dilangsungkan bersebelahan dengan ceramah PAS bagi tujuan mengganggu ceramah PAS tersebut hanya dihadiri oleh kira-kira 100 orang sahaja itupun di’import’ dari luar, sedangkan ceramah PAS dihadiri oleh 300 orang yang sebahagian besarnya penduduk setempat.


Sumber dalaman Umno memberitahu bahawa pimpinan Umno naik berang dengan keadaan itu yang membuktikan bahawa rakyat semakin meluat dan muak dengan Umno dan Ketua Menteri sendiri. Imej seorang yang bergelar Ketua Menteri sudah tentu tercabar kerana orang kampong Bukit Pulau sendiri tidak mahu keluar mendengar ceramah beliau.


Tamparan sudah tentu lebih hebat kerana Penolong Setiausaha Umno Bahagian Bukit Katil, Yunos Hitam juga berasal dari Bukit Pulau. Beliau sendiri nampaknya tidak dapat memujuk penduduk Bukit Pulau untuk keluar mendengar ceramah Ali Rustam.


Beberapa penduduk Kampung Bukit Pulau memberitahu bahawa penduduk kampong sudah muak dengan ucapan Ali Rustam yang jelas tidak mempunyai fakta dan cuba memperbodoh-bodohkan rakyat dalam isu-isu seperti banjir, Eye On Malaysia, Lapangan Terbang Batu Berendam,rasuah dan lain-lain.


Menurut seorang penduduk yang hanya mahu dikenali sebagai Abdullah Mohamad, jawapan yang diberikan oleh Ali Rustam pada ceramahnya malam itu benar-benar memperbodohkan rakyat umpamanya berkaitan dengan Eye On Malaysia, di mana Ali berkata kerajaan negeri dan rakyat tidak rugi apa-apa kerana ianya adalah projek swasta sedangkan rakyat tahu bahawa kerajaan negeri melalui KMB mempunyai kepentingan dalam syarikat usahasama itu.


“Janganlah cuba tipu rakyat kerana rakyat hari ini sudah cerdik dan mudah mendapat maklumat melalui internet dan media alternative” ujar Abdullah.

IkutSukaAku.

No comments: