Thursday, July 29, 2010

PAS fokus semua DUN di Terengganu

http://buletinonline.net/images/stories/berita30/IMG_7205.JPGKUALA TERENGGANU – PAS akan memberikan fokus kepada semua kawasan walaupon hanya perlu menggempur sekurang-kurangnya 17 kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi memastikan parti itu berjaya menawan negeri ini dalam pilihan raya umum akan datang.

Pengarah Pilihan Raya PAS Terengganu, Ariffin Deraman berkata, walau bagaimana pun ada DUN yang menjadi sasaran termasuk lapan kawasan yang sudah dimenangi dalam PRU lalu, manakala DUN-DUN lain semuanya mempunyai potensi.

“Bagi mentadbir negeri ini, kita fokus menang 17 DUN. Kita lihat mana-mana DUN sama ada kubu kuat PAS, UMNO atau yang kelabu (atas pagar),” katanya ketika ditemui Buletinonline.

Mengulas laporan sebuah akhbar tempatan, beliau berkata, masalah dalaman yang melanda parti UMNO hanya faktor yang menyokong dalam menentukan kemenangan PAS, yang memberi peluang lebih terbuka kepada PAS.

Beliau turut percaya bahawa kawasan Besut yang dianggap sebagai kubu kuat UMNO juga tidak mustahil akan jatuh ke tangan Pas.dan tidak menolak perkembangan terkini memperlihatkan peratus kemenangan adalah 50-50.

Menurutnya, kekuatan UMNO di Besut bergantung pada ketua bahagiannya, Datuk Seri Idris Jusoh, namun yakin pemimpin tersebut tidak akan dicalonkan di peringkat DUN dalam pilihan raya akan datang.

"sekiranya perkara itu berlaku ia bakal memberi ruang lebih besar kepada PAS untuk menang di kawasan tersebut,"ujarnya

Ariffin berkata, bagaimanapun PAS tidak menganggap Besut atau mana-mana kawasan parlimen sebagai kubu kuat UMNO kerana PAS pernah menang disemua lapan kawasan Parlimen pada tahun 1999.

“Besut bukan kubu kuat UMNO, tetapi ia berlaku demikian kerana Idris menggunakan kedudukannya ketika menjadi Menteri Besar memperkuatkan kawasan tersebut. Dari segi sejarahnya, kita pernah menang kesemua empat kerusi DUN dan Parlimen Besut pada 1999,” katanya.

Justeru, beliau berkata semua kawasan termasuk dalam gerakkerja gempur PAS.Buletin Online

1 comment:

Anonymous said...

I would like to exchange links with your site paspb2.blogspot.com
Is this possible?