Friday, July 16, 2010

Pejabat wakil rakyat anjur pertandingan bolasepak tujuh sebelah


PARIT BUNTAR , 16 Julai : Pertandingan bolasepak tujuh sebelah tertutup Kuala Bagan Tiang anjuran bersama Pusat Kidmat Parlimen Parit Buntar dan DUN Titi Serong telah diadakan di padang Kuala Bagan Tiang.

Penyelaras pertandingan Sharin Mat Daud berkata, sepuluh pasukan telah menyertai pertandingan yang diadakan secara liga itu.

“ Walaupun pertandingan ini diadakan secara tertutup kepada pasukan dari Kuala Bagan Tiang, namun terdapat juga beberapa pasukan luar yang dijemput menyertainya.

“ Tujuh pasukan adalah terdiri daripada belia-belia Kuala Bagan Tiang yang menjadi tuan rumah untuk pertandingan ini” katanya

Shahrin berkata, pertandingan ini bermula awal pagi dan berakhir lewat petang serta diadili oleh pengadil yang berpengalaman.

“ Semangat Piala Dunia menyemarakkan lagi kemeriahan pertandingan ini. Semua pemain mempamerkan kemahiran masing-masing.

“ secara keseluruhannya pertandingan ini berjalan lancar dan semua pasukan menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi” katanya

Menurutnya, pasukan Jalan Sungai Kota telah menjuarai pertandingan ini mengalahkan pasukan Parit Haji Awi dengan jaringan dua gol tanpa balas dalam perlawanan akhir.

“ Dua pasukan dari Kuala Bagan Tiang masing-masing mendapat tempat ketiga dan keempat. Walaupun tewas di separuh akhir, pasukan dari Kuala Bagan Tiang patut dipuji kerana mempamerkan semangat melawan yang jitu” katanya

Majlis penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Ahli Parlimen Parit Buntar Dr. Mujahid Yusuf Rawa, ADUN Titi Serong Drs. Khalil Idham Lim Abdullah dan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Harun Hashim.

No comments: