Sunday, November 7, 2010

Demi Umno tercinta sanggup ku panjat pokok bahaya

BUKIT GANTANG, 8 Nov. : Ceramah Isu semasa yang disampaikan oleh YB Dato' Seri Muhamad Nizar Jamaluddin malam ini di ganggu oleh beberapa orang polis yang berpakaian preman.

Dalam kejadian tersebut pihak polis telah cuba memasuki kawasan kediaman (pemilik rumah) untuk menutup PA System bagi menghentikan ceramah.

Namun halangan yang dibuat oleh anggota Unit Amal berjaya menghalang daripada polis memasuki perkarangan rumah.

Tindakan polis sekali lagi mendapat kutukan dari masyarakat dan orang ramai yang mendengar ceramah apabila memanjat pokok semata-mata untuk mencabut kabel wire 'hon speker' yang diletakkan diatas sebatang pokok dihadapan prntas ceramah.

DS Nizar meminta petugas supaya menguatkan lagi volume PA System supaya speker yang masih ada di perkarangan rumah boleh didengari oleh orang ramai.

Dalam ucapan beliau mengingatkan bahawa polis supaya bertindak lebih matang dan beretika. Ini kerana PAS dan PR hanya mempunyai saluran dan pentas ini sahaja untuk menyampaikan maklumat kepada Rakyat sedangkan umno mengusai media massa.

Oleh itu pohak polis di minta tidak mengganggu majlis kerana tiada insiden yang tidak terkawal sepanjang majlis melainkan untuk menerangkan permasalahan negara kepada Rakyat.

"Kita berceramah disini bukan ingin mencetuskan permasalahan, malah banyak lagi pusat-pusat karaoke dan pub-pub yang berselerakan di Bandar Taiping, kenapa tidak diambil tindakan? Kenapa ceramah yang hanya ingin memberi penjelasan kepada Rakyat perlu di ganggu seperti ini. Tegas Nizar

Dalam ceramahnya beliau menyentuh isu PRK Galas dan batu sapi yang menunjukkan tembelang SPR yang hanya memihak kepada kepada umno/BN dengan membiarkan sogokan kepada pengundi oleh BN tetapi menuduh Tuan Guru Nik Aziz merasuah sedangkan subangan itu merupakan Zakat bagi asnaf saudara baru (Muallaf).

"SPR secara terang-terang berpihak kepada BN dalam isu wang sogokan, walaupun laporan dibuat namun SPR tidak mengambil tindakan terhadap agen Pilihanraya BN. Tetapi terus membuat keputusan rasuah terhadap Tuan Guru Nik Aziz sedangkan beliau memberi wang zakat kepada saudara baru yang memeluk Islam" Berkata Nizar.

Pada malam tersebut, nizar juga menyentuh isu semasa yang hangat diperkatakan iaitu isu Zamri meletakkan ancak tiang seri dengan amalan khurafat serta isteri Perdana Menteri Rosmah Mansur yang merasmikan busana muslimah yang terang-terang mendedah aurat.

Menurut DS Nizar amalan khurafat ini telah ditinggalkan oleh masyarakat Melayu kini cuba dihidupkan kembali oleh Menteri Besar Perak.

"Kita mahu Mufti-mufti dapat menyatakan dengan jelas tentang amalan ini suapaya masyarakat tidak terkeliru dengan amalan khurafat seperti ini"katanya

No comments: