Thursday, February 10, 2011

Kenyataan terbaru yang membutikan MCA anti Islam

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi2z_8h1DkBIX1lLrQYUIi308oVFFgK3_iiMAeo_UkJmgzFqpVM6Woc0osczHIrf8mS6JLCf-APC_nGWRyQrOyrU5Ux9hvG016FZfXSRDPeLyZFJtmFeTNSgIOaHQ9r4FDzVhHLZRCaFVzm/s1600/weekasiong.jpgKenyataan terbaru Ketua Pemuda MCA telah menzahirkan bahawa MCA terbukti anti Islam walaupun blogger Umno mencanang bahawa DAP anti Islam.

Wee Ka Siong telah mengkritik langkah Pemuda PAS untuk menjalankan kempen membendung gejala tidak bermoral pada sambutan Hari Valentine atau Hari Kekasih Isnin ini.

Sedangkan apa yang dibuat oleh Pemuda PAS selaras dengan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang sebelum ini telah memfatwakan haram bagi umat Islam menyambut Valentine’s Day, atau Hari Kekasih pada setiap 14 Februari.

Sungguh menyedihkan, apabila Ketua Pemuda MCA bertaraf Menteri masih tidak tahu bahawa Majlis Fatwa Kebangsaan di bawah Kerajaan BN yang MCA berada di dalamnya.

Kenyataan ini membawa maksud MCA telah mencampuri urusan umat Islam. Jelas MCA menghina Islam. Di mana blogger Umno, Perkasa, GAPS dan NGO yang kuat menghentam DAP sebagai anti Islam?Baca kenyataan biadap Wee Ka Siong di bawah :

KUALA LUMPUR - Langkah Pemuda Pas untuk menjalankan kempen membendung gejala tidak bermoral pada sambutan Hari Valentine atau Hari Kekasih Isnin ini adalah petanda awal pelaksanaan dasar negara Islam DAP-Pas-PKR, kata Pemuda MCA hari ini.

Ketuanya, Datuk Dr Wee Ka Siong berkata, kerajaan negeri pimpinan DAP-Pas-PKR di Kedah, Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor perlu membuat pendirian berhubung kenyataan Ketua Pemuda Pas Nasrudin Hasan Tantawi mengenai perkara itu.

Nasrudin pada Selasa lalu berkata, Pemuda Pas akan melancarkan kempen membendung gejala tidak bermoral di keempat-empat negeri yang diperintah oleh gabungan ketiga-tiga parti itu sempena sambutan Hari Kekasih. - Bernama

No comments: