Monday, February 21, 2011

Puak Songkok Tiga Jengkal punca masih ada maksiat di Kelantan

Dimana ada UMNO, disitulah adanya Maksiat, Kezaliman, Kesesatan, Penipuan

Oleh: Tok Janggut
Terbongkarnya sarang maksiat di Lorong Limau Manis, Kota Bharu Kelantan baru-baru ini sebenarnya memberi tamparan dan malu yang amat sangat terhadap UMNO Kelantan dan seluruhnya. Ia tidak sekali-kali menjatuhkan krebiliti Kerajaan PAS Kelantan.

Ini adalah kerana sudah menjadi dasar PAS yang mengambil Al Quran dan Hadis sebagai rujukan dalam pemerintahan dan pentadbiran, sudah tentulah segala maksiat, kemungkaran, kezaliman, penipuan dan penindasan ditentang habis-habisan.

Namun begitu, bukanlah mudah untuk menghapus segala larangan Allah dan Rasul itu, kerana masih lagi terdapat manusia yang bertopengkan Islam yang masih mencari ruang untuk melakukan kerderhakaan terhadap Allah dan Rasul walaupun secara sulit, senyap dan menggunakan berbagai tipu muslihat untuk mengkaburi mata pihak berkuasa.

Siapakah mereka-mereka ini? Mereka ialah suka sakat, saki baki peninggalan puak jahiliah, penyokong dan pengampu puak Abdullah bin Ubai yang berlakun sebagai orang Islam kononya tetapi segala maksiat dan kemungkaran sudah sebati menjadi darah daging dan budaya hidup puak mereka. Mereka inilah puak UMNO yang kini mengambil puak Yahudi sebagai penolong dan penasihat mereka.

Selagi UMNO wujud dimana-mana saja selagi itulah segala bentuk maksiat, kemungkaran, kezaliman, penindasan, penipuan dan sebagainya akan bertapak subur. Begitulah yang terjadi di Kelantan sekarang ini.

Budaya pelacuran, kaki arak, zina, judi, rasuah adalah hobi dan kegemaran puak UMNO terutamanya diperingkat bawahan, manakala peringkat atasan pula mereka tidak mengunjungi tempat pelacuran seperti di Lorong Limau Nipis itu, tetapi yang menjadi sasaran mereka ialah dari kalangan Putri UMNO, golongan artis, pelakun dan model-model.

Golongan atasan ini agak sukar untuk dikesan kerana mereka menggunakan tempat-tempat eksklusif, hotal-hotel mewah yang sukar ditembusi oleh pihak berkuasa. Dan selepas melakukan maksiat dan mungkar, mereka akan datang kepada rakyat dan bercakap tentang Islam pula. Inilah golongan munafiqin yang jelas lagi nyata.

Apabila datang bulan Israk Mikraj, mereka ini akan bersungguh menyambutnya di rumah-rumah Allah dengan menjemput penceramah yang senada dengan mereka, bila bulan kelahiran Nabi, mereka juga menyambutnya malahan sanggup berpanas berbaris dijalanraya dan mengadakan juga di masjid-masjid kononya untuk memuliakan Nabi.

Malangnya, apabila dibacakan ayat tentang haramnya zina, judi, arak, zalim, menipu, rasuah, penindasan, dosa dedah aurat, mereka seakan-akan pekak telingan dan bisu.

Mereka marah PAS berkawan dengan DAP, apakah mereka merasakan mereka lebih baik dari DAP? Apakah dengan berkawan dengan Yahudi yang laknat Allah itu mereka masih merasakan mereka itu masih beriman dengan Allah dan Rasul? Mereka mempertikaikan mengapa PAS sanggup bermusuhan dan bergaduh dengan UMNO yang sebangsa denganya.

Lupakah mereka bahawa Nabi juga bergaduh malahan berperang dengan bapa saudara, ahli keluarganya yang juga sebangsa dengan baginda? Mengapa? Kerana Aqidah, kerana Islam, kerana iman, kerana Al Quran dan kerana Allah. Mereka sebangsa dengan Nabi tetapi menolak Islam dan menolak al Quran. Wajib diperangi. Kini UMNO walaupun mengaku Islam kerana melaksanakan lima rukun Islam, tetapi mereka jelas menolak al Quran dan sunnah Nabi malahan mempertikaikan, memperlekeh dan menghina hukum-hukum yang terdapat dalam Quran itu.

Ingatlah, beriman dengan Quran adalah salah satu dari rukun iman, menolak atau mempertikai satu sahaja dari enam rukun iman boleh membawa kepada "murtad". Jadi apa masalahnya jika PAS berperang dengan UMNO pun? Berperang diantara satu puak yang hendak melaksanakan perintah al Quran dan satu lagi puak yang menentang al Quran.

Oleh kerana menolak dan menentang hukum dalam Quran lah maka UMNO masih bebas melakukan segala maksiat kepada Allah termasuk menjadikan pelacur sebagai barang ketagihan mereka walaupun secara senyap dan sulit seperti yang terbongkar di Kota Baru Kelantan baru-baru ini.

Yang jelasnya, selagi UMNO wujud selagi itu segala kemungkaran, maksiat, penipuan, kezaliman, kesesatan, penindasan dan sebagainya sukar dihapuskan kerana semua ini adalah sebahagian dari hidup mereka sejak dulu, kini dan selamanya.

Ingatlah Nabi pernah menjawab soalan dari sahabatnya bahawa " kamu akan bersama-sama orang yang kamu cintai, kamu sokong, kamu ikut dan taat semasa di dunia nanti ketika di akhirat kelak".

Maksudnya, golongan yang beriman semasa di dunia yang mencintai Nabi, mencintai orang-orang alim, ulama-ulama yang mambawa ajaran Nabi akan bersama ke syurga di akhirat kelak.

Manakala golongan yang semasa di dunia sangat menyokong, membela, taat dan menyintai puak zalim, kaki maksiat, kaki menipu, kaki arak, judi, zina, rasuah, menipu, menindas, menentang syariat Allah dan Sunnah Nabi dan sebagainya (seperti pemimpin dan UMNO itu) akan juga bersama dengan puak itu di akhirat kelak untuk bersama ke neraka Allah. Wallahualam.

No comments: