Tuesday, March 8, 2011

Kalau ikut pandangan Muhyiddin, jika rakyat tak suka kepada Muhyiddin boleh ambil batu baling

Saifuddin :Muhyiddin Dangkal Dan Angkuh


KUALA LUMPUR 8 MAC :Ahli parlimen Machang, Saifuddin Nasution membidas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyddin Yassin kerana bersikap angkuh dalam menangani insiden kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dibaling batu pada kempen pilihanraya kecil di Kerdau baru-baru ini.

Menurut Saifuddin, kenyataan Muhyiddin bahawa pihak di sebalik jenayah itu berhak berbuat demikian mencerminkan kedangkalan pemimpin nombor dua negara itu.

" Mengikut media arus perdana, Timbalan Perdana Menteri berkata masyarakat Felda bertindak demikian kerana menyampah dengan Anwar. Kejadian berlaku di kawasan mereka, dan itu hak mereka'. Menggunakan logik yang sama, saya kira jika Muhyiddin datang ke Machang,dan kalau orang Machang menyampah dengan beliau, maka orang Machang boleh baling batu ke kereta TPM.

" Ini kenyataan yang tidak bertanggungjawab. Mana ada TPM yang berkata begitu. Beza politik, bezalah. Kena ingat, dulu kita pun berkawan. Takkanlah benci dan meluat sampai begitu sekali, sehinggakan perkara salah pun dikata betul,"katanya.

Saifuddin berkata demikian semasa membahas titah Yang di-Pertuan Agong di Parlimen hari ini.

Beliau dipilih menggantikan slot Anwar yang digantung dari parlimen selama enam bulan kerana mendedahkan urusan Umno-BN dengan syarikat pro rejim Yahudi Apco Worldwide.

Dalam ucapannya, Saifuddin berkali-kali menyebut bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini terikat dengan sindrom penafian.

Pelbagai perkara yang berlaku di dalam negara ini cuba dinafikan oleh pemerintah termasuk insiden yang meragut nyawa pembantu kepada exco Selangor, Teoh Beng
Hock, kematian dalam tahahan yang melibatkan seorang lelaki India, A.Kugan, kes penyelewengan dalam Skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) dan banyak lagi.

Malah dalam isu kebangkitan rakyat di Mesir dan Tunisia juga turut dinafikan oleh kerajaan.

" Memang kerja pembangkang guling kerajaan seperti mana di Selangor, Umno-BN asyik hendak menggulingkan kerajaan Pakatan Rakyat. Di Kedah, di Pulau Pinang,
Kelantan, dan di Perak, mereka sudah rampas. Jadi ini kita lihat lebih kepada sindrom penafian. Ketika satu dunia mengucapkan tahniah atas kebangkitan rakyat
Timur Tengah, pemimpin kita pula berhempas pulas meyakinkan rakyat bahawa di sana, tidak sama dengan di sini.

" Sebab itu juga saya mengajak rakan-rakan saya dalam Barisan Nasional untuk melihat secara jujur, ini bukan berkisar tentang pembangkang bercakap di luar
negara, tapi ini soal persepsi yang terang di depan mata,"tambah beliau lagi.

Menurut Saifuddin, titah Tuanku Mizan semalam harus dijadikan panduan kepada kerajaan pada hari ini.

Di sebalik negara yang aman dengan ekonomi yang masih baik, Tuanku masih mengingatkan tentang pentingnya menjaga soal reputasi.

Hujah Saifuddin, kerajaan tidak seharusnya menyalahkan pembangkang apabila integiriti negara terus dipertikai dunia sehingga menyebabkan Perdana Menteri terpaksa melantik firma perunding, Apco Worldwide yang didakwa untuk menangkis serangan pembangkang.

Beliau juga turut mengingatkan kerajaan supaya menjalankan amanah yang diberikan oleh rakyat dengan jujur dan amanah

" Saya mengajak rakan-rakan Barisan Nasional supaya tidak menyempitkan konsep bersyukur ini kepada bersyukur kepada kerajaan yang memerintah, tugas kita ialah sebagai khalifah, memakmurkan alam ini dan menguruskan alam ini dengan agama.Ekonomi bukan hanya tentang wang dan saham.

" Tetapi ia amat berkait dengan integriti dan reputasi.Kata pujangga 'losing money is bad, losing reputation mission is worse,"tambah Saifuddin.

1 comment:

LUNCAI MAS said...

INI SATU LAGI MENTALITI YG SETARAF DGN JKKK PAGOH.. SEBENARNAY BYK LAGI PEMIMPIN UMNOAPCO YANG BERFIKIRAN SEDEMIKIAN. MEREKA SUKA MENTAKSIRKAN UNDANG2 MENGIKUT SELERA SENDIRI DAN KERAPKALI MENGATASI UNDANG2 JIKA MENGUNTUNGKAN MEREKA... HYA MELAYU BERJIWA HAMBA AJE MASIH SOKONG UMNOAPCO....