Tuesday, March 1, 2011

Pilihanraya DUN Merlimau: Barua Umno-APCO Mula Main Jarum Perkauman!!

BTN didakwa sertai kempen pilihan raya Merlimau

Biro Tata Negara Negara (BTN) dilaporkan telah menyertai kempen pilihan raya kecil Merlimau dengan mengadakan tiga ceramah setiap hari bermula Ahad lalu.

Menurut senarai yang diletakkan di bilik operasi BN Wilayah Persekutuan, siri ceramah berkenaan diadakan di rumah-rumah persendirian di sekitar Merlimau dan mereka yang berminat menyertainya boleh menghubungi tuan rumah yang nombor telefon mereka disertakan.

Bagaimanapun, satu daripada majlis berkenaan yang kebetulan diadakan di sebuah pusat penjaja makanan di Merlimau hanya memasang DVD.

'Pesertanya' pula terdiri daripada kurang 10 pemuda Melayu, - seorang daripada mereka memakai kemeja-T Perkasa Melaka dan mendakwa berasal dari kawasan kejiranan itu yang terletak kira-kira 100 meter dari tempat berkenaan.

Kandungan DVD selama 40 minit itu menghuraikan bagaimana DAP akan menjadi ancaman kepada orang Melayu dan Islam serta mendakwa parti itu cuba Artikel 3 (berhubung Islam), Artikel 152 (berhubung bahasa Melayu) dan Artikel 153 (berhubung kedudukan istimewa orang Melayu dan pribumi Sabah dan Sarawak).

Bagi membuktikan perkara berkenaan, video itu yang langsung tidak memaparkan logo BTN itu memainkan semula dakwaan dan tohmahan terhadap pemimpin DAP, termasuk ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan exco kerajaan negeri Selangor, Teresa Kok.

Video dalam bahasa Melayu itu memaparkan 'perancangan' perwakilan DAP yang didakwa menentang Islam ketika berkuasa.

Antara isu yang dimainkan adalah dakwaan Kok, yang juga ahli parlimen Seputeh cuba mengecilkan laungan azan di kawasannya dan gambar Kok memakai skirt.

“Lihatlah, Teresa Kok memakai skirt pendek semasa menziarah masjid,” petik video itu dan kemudiannya disusuli gambar ahli parlimen Serdang, Teo Nie Ching yang didakwa memberi 'tazkirah' di surau.

Lim, pula didakwa sedang berusaha sedaya upaya menghapuskan kehidupan orang Melayu di Pulau Pinang.

“Pemimpin persatuan peniaga Bumiputera di Pulau Pinang terpaksa melutut untuk merayu Lim Guan Eng supaya tak merobohkan gerainya. Perlukah kita merayu di negeri sendiri?” petik video itu lagi.

No comments: