Monday, May 16, 2011

Demo UMphorNO: Dulu, Kini & Selamanya (Bodo - Part 1)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgAzdt7MlnLrE-CHUcJfPkEv4pZ63X6OEPKDxfEtWXU4NyU9DjN763rg418lXntqq3sUEy4FjsKNk0aoad7Yw1Oz85HBN2oO8V8bN6j68hIGqRFUeDqhKUO_oFlmN0151Q38Rg6JFSHsoc/s1600/Copy+of+umno.jpgSebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Pagi 16hb. Mei, 2011 seperti yang diwar-warkan melalui sms, beberapa kumpulan yang mendakwa diri mereka ialah Badan Berkecuali (NGOk) telah berdemo di hadapan Bangunan SUK Kelantan.

Antara Banner yang dinaikkan ialah "bila nak selesaikan masalah air? serabut doh weh!!!".

Bodo 1: Puak-puak yang berdemo tu mengaku masing-masing sebagai NGOk tapi sekor-sekor yang datang pakai baju T'Shirt tertulis "Gelombang Merah" siap ada lambang 1Malaysia.

Bodo 2: "Gelombang Merah" tu Gerakan dari mana..? Gerakan Pil Kuda..? Gerakan Pandey Kutty..?

Bodo 3: "1Malaysia" tu motto NGOk mana..? NGOk Pil Kuda..? NGOk Pandey Kutty..?

Bodo 4: Masalah air di Kelantan ni berpunca dari siapa..? apa punca masalah air di Kelantan tak dapat diselesaikan 110%..?

Puak-Puak Pandey Kutty Bodo mungkin tak tahu bahawa Kerajaan Negeri Kelantan dah mohon bantuan kewangan dari KERAjaan Pusat berjumlah lebih dari RM11 juta untuk selesaikan masalah air di Kelantan tapi sampai hari ini permohonan Kerajaan Negeri Kelantan masih tidak diluluskan oleh KERAjaan Pusat.

Apa yang ditawarkan oleh KERAjaan Pusat ialah "Skim Pinjaman" dan bukannya Peruntukan Khas sebagaimana yang diterima oleh Negeri-Negeri dibawah Pemerintahan UMphorNO/Beer eNd.

"Skim Pinjaman" yang ditawarkan oleh KERAjaan Pusat kepada Kerajaan Kelantan juga menghendaki supaya Pinjaman tersebut dibayar beserta dengan "bunga" sebanyak 4%.

Jadi dalam hal ni siapa yang menimbulkan masalah..?
  1. Pandey Kutty
  2. UMphorNO
  3. KERAjaan Pusat
  4. Beer eNd

Perisik Rakyat

No comments: