Wednesday, May 11, 2011

Utusan tak tarik laporan walaupun fitnah

KM : Hisham Harus Paksa Utusan Tarik Balik Laporan


PULAU PINANG 11 MEI : Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mahu Kementerian Dalam Negeri memaksa Utusan Malaysia menarik balik laporan mengenai dakwaan konspirasi DAP- Kristian serta membuat permohonan maaf.

Guan Eng berkata, mesyuarat mingguan exco negeri hari ini memutuskan untuk menghantar aduan kepada Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, menggesanya mengambil tindakan tegas terhadap akhbar milik Umno itu berhubung laporan muka depan tersebut pada 7 Mei lalu.

Surat tersebut telah difaks kepada Hishammuddin di Putrajaya hari ini.

Menurut Lim, laporan kontroversi itu telah terbukti palsu ekoran pengakuan dua ADUN Umno Pulau Pinang yang mereka tidak percaya ianya benar.

Datuk Hilmi Yahya (BN-Teluk Bahang) dan Muhammad Farid Saad - memberitahu demikian di persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) semalam, walaupun mengakui Umno mempunyai pegangan besar dalam akhbar tersebut.

“Mereka berdua merupakan dua pemimpin Umno yang pertama menyatakan mereka tidak percaya kebenaran laporan tersebut, dan bahawa ia adalah berita palsu,” Lim berkata pada sidang akhbar di Komtar hari ini.-malaysiakini

No comments: