Thursday, June 23, 2011

JKKK UMNO kecewa tak dapat elaun kerana tidak sokong Ketua UMNO Bahagian

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOUSSo5aE0ZAyfqVqz33p8QaHZuki83dYLAAauhGkJiWxKwQRUDsyQiR6EVQ3_EuqeDNlqFFekaomxuKcaQYAR6otGD7GmAQ1bcSI8Uyf1Hqhb-Plq-y1kAgNklyksmjz5LIW3AI8ILAg/s1600/umno+duit+01.bmpALOR SETAR - Seramai 18 Pengerusi dan Setiausaha Jawatankuasa Kemajuan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) di Pokok Sena kecewa dengan tindakan Ketua UMNO bahagian itu yang menghentikan elaun mereka tanpa alasan kukuh sejak awal tahun ini.

Wakil kumpulan itu, M Zani Morad, 61, berkata, antara pengerusi dan setiausaha yang terlibat adalah dari Kampung Baru, Taman Seri Kota, Batu 18 Kampung Bukit, Machang Kudong, Padang, Tok Keling, Batu 3 Jalan Langgar, Mata Air dan Taman Pertama.

Beliau yang juga Pengerusi JKKKP Kampung Baru, mendakwa punca utama elaun mereka dihentikan kerana tidak menyokong Ketua UMNO bahagian itu, Datuk Ahmad Lebai Sudin selain ada antara mereka dituduh mengedar air ketum.

“Tuduhan berkenaan amat melampau dan tidak patut sama sekali.

“Walaupun nama pengerusi ini tersenarai dalam penerima elaun dari Januari hingga Mei lalu dengan nilai keseluruhan RM4,000, manakala setiausaha RM1,000 namun diberitahu nama kami dibekukan sementara,” katanya.

Pengerusi JKKKP Batu 18 Kampung Bukit, Ramli Enoi terkilan dengan tindakan itu dan berharap pemimpin atasan UMNO akan turun padang menyiasat sendiri masalah itu.

“Lebih 20 tahun memegang jawatan Pengerusi dan selama ini saya bertugas serta berjuang dengan ikhlas untuk UMNO, demi kepentingan UMNO pemimpin atas kena turun ke bawah.

“Sekiranya masalah ini tidak diatasi saya percaya kita tidak akan dapat menawan semula negeri ini daripada Pas, sebelum ini kita kalah berpunca dari kita sendiri bukan kerana parti politik lain,” katanya.

Sementara itu, Ahmad berkata, tiga cawangan sahaja mempunyai masalah dari segi faktor umur, cawangan tidak berkembang serta ada pengerusi cawangan tinggal di tempat lain iaitu Batu 18 Kampung Bukit, Machang Kudong dan Taman Seri Kota.

Beliau menafikan masalah itu berpunca daripada tindakan pemimpin JKKKP tidak menyokongnya.

“Alasan itu tidak logik. Masih ramai yang tidak sokong tetapi saya tidak menyalahgunakan kuasa untuk memecat mereka.

“Terdapat satu cawangan yang masih belum diluluskan sebagai JKKKP dan sehingga kini ia tidak layak menerima sebarang elaun,” katanya.

Ahmad berkata akan bersemuka dengan semua JKKKP membabitkan 148 orang di bahagian Pokok Sena pada 1 Julai ini untuk menerangkan perkara sebenar mengenai isu itu.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah pula berkata, pihaknya sedia maklum dengan masalah JKKKP berkenaan selepas mereka membuat aduan di pejabat UMNO negeri.

“Saya harap JKKKP terlibat bersabar dan bertenang kerana perkara itu melibatkan banyak pihak serta mengambil sedikit masa untuk diselesaikan.

“Saya juga melihat perkara berkenaan sebagai isu teknikal yang boleh diselesaikan,” katanya.SH

4 comments:

Anonymous said...

Bodohnya penulis ni. Bila pulak elaun JKKK dibayar oleh UMNO ?

Anonymous said...

hang la yang bodoh pencacai UMNO jkk tu orang UMNO , Ketua Bahagian UMNO yang pegang duit kerajaan pusat tu bodoh

Anonymous said...

Yob,

Sebab hang bodoh bangang aku tolong terangkanlah..

UMNO tak boleh pegang duit kerajaan. Itu urusan ICU. Yang campuraduk duit kerajaan, duit rakyat dan duit parti ni hanya PAS laknatullah je.

Anonymous said...

hoi bodoh lagi bangang , umno tu parti politik