Tuesday, June 21, 2011

Kerana membaca Al-Quran, kanak-kanak 10 tahun gagal dirogol perogol bersiri

JEDDAH, ARAB SAUDI : Mangsa terbaru dari perogol bersiri yang dilakukan oleh seorang guru memberitahu tindakannya membaca Al-Quran menghentikan perogol berkenaan untuk merogol dirinya lapor akhbar al-Madinah

Kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun itu memberitahu akhbar bahawa beliau mampu melindungi dirinya sendiri daripada perbuatan jahat perogol apabila membaca lima surah dari Al-Qur'an yang ia telah pelajari.

"Setiap kali dia mendekatiku, aku mulai membaca Qur'an dan dia akan berundur," katanya.

Kanak-kanak tersebut dikenali dengan nama inisial MMS, mengatakan perogol meminta dia untuk berhenti membaca Al Qur'an tetapi ketika beliau menolak permintaan perogol, akibatnya perogol tersebut berkali-kali menampar mukanya. "Kerana bacaan Al-Qur'an saya, dia enggan menyentuh saya," kata kanak-kank tersebut.

Kanak-kanak itu diculik dari sebuah majlis perkahwinan di bandar. "Lelaki itu mengetuk pintu dewan. Ketika petugas wanita yang menjaga pintu masuk untuk membantu melayani tetamu makan malam, aku membuka pintu untuknya, percaya bahawa ia adalah salah seorang tetamu undangan. "

Kanak-kanak itu mengatakan lelaki tersebut memintanya untuk pergi bersamanya kerana dia ingin memberikan hadiah untuk pengantin. Kanak-kanak itu percaya padanya ketika dia melihat beg di tangannya.

"Ketika saya keluar, ia datang dekati saya dan membawa saya. Dia mengatakan kepada saya bahawa hadiah yang lain ada di dalam kereta. Dia meminta saya untuk pergi bersamanya ke keretanya berhampiran pintu masuk lorong, "katanya.

"Saya protes tapi dia memaksa saya untuk mengikutinya dan mengatakan agar saya jangan bercakap. Saya fikir drama akan berakhir di situ juga tapi dia memaksa saya duduk di kerusi belakang kereta dan diminta untuk berbaring dan menyembunyikan kepala. "

Kanak-kanak itu mengatakan perogol itu memberi amaran untuk tidak bersuara semasa melalui jalan yang asing baginya.

"Namun, saya boleh melihat beberapa tanda seperti kedai biliard dan majlis perkahwinan lain. Ketika kami sampai di rumahnya, ia meminta saya untuk pergi dengannya kerana ia menyimpan hadiah tersebut di apartmennya, "kata kanak-kanak itu.

..Dia kemudian cuba untuk merogol saya tapi saya mulai membaca Quran. Dia kemudian berundur. Kejadian ini berterusan sehingga matahari terbit..

"Dia mengatakan kepada saya bahawa kami akan mengambil hadiah dan kembali ke majlis perkahwinan. Semasa saya memasuki apartmen, dia mengarahkan saya masuk dan mengunci pintu. Sehingga masa itu, saya tidak tahu apa yang ia akan lakukan kepada diri saya. "

Dia mengatakan dia akan menyediakan shisha dan mengatakan dia tahu ayah saya sangat baik, menambahkan bahawa ia akan menelefonnya dan mengatakan kepadanya untuk tidak khuatir. Perogol itu mengatakan dia akan menyerahkannya kembali selepas majlis perkahwinan itu berakhir.

"Dia menelefon dengan tefefon bimbitnya dan mengatakan bahawa ia bercakap dengan ayah saya. Saya memintanya untuk membiarkan saya bercakap sendiri dengannya tapi dia mematikan telepon dan menampar muka saya, menyuruh saya diam, "katanya.

"Dia kemudian cuba merogol saya tapi saya mulai membaca Quran. Dia kemudian berundur. Kejadian ini berterusan sehingga matahari terbit. "

Kanak-kanak itu mengatakan setelah matahari terbit lelaki tersebut menonton televisyen sehingga kira-kira pukul 08:00. Lelaki itu kemudian mengatakan kepadanya bahawa dia akan membawanya ke sebuah rumah di mana ia akan ditemukan keluarganya.

"Aku masuk ke keretanya. Dia meminta saya untuk menundukkan kepala tapi saya boleh melihat beberapa bangunan termasuk Al-Sudais dan Apotek Rap yang berhampiran dengan rumahnya. Kami tidak pergi jauh, "katanya.

"Dia menurunkan saya berhampiran klinik Al Nahda di daerah Al-Muntazahat dan meminta saya untuk masuk ke dalam sebuah bangunan di mana saya akan bertemu keluarga saya. Saya masuk ke dalam gedung tapi aku tidak menemui siapa pun. Aku kembali tapi dia sudah pergi. "

Kanak-kanak itu mengatakan ia melihat seorang lelaki membawa beberapa beg rumah. Kanak-kanak itu menghentikannya dan memintanya untuk membantunya. Lelaki tersebut tidak memiliki handpone tapi dia menghentikan sebuah teksi dan menggunakan handphone si pengemudi untuk menghubungi ayah kanak-kanak itu.

"Lelaki itu mengatakan kepada ayah saya bahawa saya bersamanya dan mereka sepakat untuk bertemu di tempat tertentu. Dia membawa saya bertemu ayah saya, yang mulai menangis ketika ia melihat saya. "

Sebelumnya, polis Arab Saudi menangkap seorang guru berumur 42 tahun sehubungan dengan perogolan bersiri yang terjadi dalam tempoh tiga tahun sejak 2008. Guru tersebut didakwa dengan tuduhan merogol dan menculik sekurang-kurang 13 kanak-kanak perempuan berusia antara 6 hingga 10 tahun.voa-islam.com

No comments: