Friday, June 17, 2011

PERKASA hanya kulit , isinya UMNO

Betoi dak Perkasa tu Umno dan Umno tu Perkasa


Betoi dak yang Perkasa tu adalah Umno dan Umno itu adalah Perkasa... Perkasa ni hanyalah perkakas Umno yang bersuara menajga kepentingan Umno yang mana suara suara itu terlalu sensitif untuk disuarakan oleh Umno sendiri demi menjaga keharmonian dalam BN. Umno terpaksa mencipta satu perkakas yang bila bercakap tak kira sesensitif mana pun isu tersebut, Umno tidak akan dipersalahkan oleh rakan rakan dalam BN.

Perkasa yang diangkat menjadi lidah Umno hanya akan sensitif terhadap isu politik yang menyentuh PAS, PKR dan DAP sahaja. Dan akan terus menjuarai isu politik untuk mempertahankan Umno / BN tanpa memijak dibumi keadilan.

Perkasa hanya hidup enak diatas isu isu yang dipolemikkan demi survival politik Umno / BN. Lihat saja isu murtad, kenapa Perkasa senyap bagai tiada hati dan perasaan langsung bagi NGO yang kekononnya menjaga kepentingan Melayu dan Islam itu.

Melihat pada penyata rasmi yang dikeluarkan oleh Parlimen Malaysia dalam jawapan bertulis daripada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Mejar Jeneral (B) Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang mengatakan Mahkamah Syariah telah menerima 863 kes permohonan untuk menukar status agama Islam dari tahun 2000 hingga 2010 ketika menjawab soalan lisan daripada Er Teck Hwa (DAP-Bakri) memang mengharukan kita.

Dimana presiden Perkasa ketika ini yang jugak sebagai seorang ahli parlimen bila mendengar sebanyak 135 orang yang diluluskan untuk keluar Islam atau murtad?

Perkasa yang dikatakan ingin mempertahankan hak orang Melayu / Islam dalam semua aspek dan hak pribumi ini tetiba menjadi bisu dan tukang angguk pada Umno. Apa yang dilakukan oleh Datuk Ibrahim Ali setelah diperjelaskan oleh Datuk Seri Jamil Khir berkaitan statistik tersebut?

Tak salah jika majoriti rakyat menjadi curiga dengan pendekatan Perkasa selama ini. Isu murtad ini langsung tidak memberikan kesan sensitif terhadap perjuangan Perkasa.

No comments: