Saturday, July 16, 2011

Benarkah orang bukan Islam dizalimi di Kedah atau UMNO yang cucuk agar MCA , Gerakan menyalak

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEicMXxSndtTRR3NMZokiNE0gPKdF7NksPT453TAXccTrr6zC8SukcKCuDGx5aAAJmWPWVKS0uf7y6SinXVjbOk2AXtC-DtvKcC2iI-1D6JouglYgXmncQeNddqxDqRBpWHS04Ud7gvNr3s/s1600/mca+umno+hina+islam.JPG

Berita dari Kedah :

Peraturan pusat hiburan di Kedah pada bulan Ramadhan

Berikut adalah peraturan yang dipersetujui oleh YAB Menteri Besar Kedah berhubung operasi hiburan di Kedah pada bulan Ramadhan:

1) Pemilik pusat hiburan Non Muslim boleh teruskan operasi, dengan syarat buka untuk pelanggan Non Muslim saja. Jika pemilik benarkan orang Islam masuk, maka lesen perniagaan akan ditarik serta merta.

2) Jika pemilik Muslim maka ia tidak dibenarkan beroperasi, sekalipun hanya dibuka untuk pelanggan Non Muslim.

Kedah la

Kedai makan bukan Islam tidak terbabit dengan arahan

KedahLa...ALOR SETAR, 14 Julai 2011 – Kerajaan Negeri Kedah tidak pernah menghalang ataupun mengeluarkan kenyataan bahawa kedai makan bukan Islam hanya boleh beroperasi selepas jam tiga petang.

Menteri Besar Kedah, Dato’ Seri Ustaz Azizan berkata, kedai francais dan restoran antarabangsa seperti Kopitiam, kedai kopi Cina boleh beroperasi seperti biasa.

“Kita menguatkuasakan peraturan tersebut hanya kepada kedai milik orang Islam sahaja, dan ianya tidak melibatkan kedai makan bukan Islam kerana kita tidak kejam untuk tidak membenarkan orang bukan Islam makan.

“Perkara tersebut tersebut tidak pernah diputuskan dalam mesyuarat exco kerana peraturan berkenaan hanya membabitkan peniaga kedai makan Islam,” ujarnya.

Beliau hairan kerana isu ini dimanipulasikan oleh pihak tertentu sedangkan kerana kerajaan negeri tidak pernah mengeluarkan kenyataan tersebut dan jika kedai makan tersebut milik Cina tetapi pekerjanya adalah orang Islam, mereka tetap boleh beroperasi kerana yang tidak dibenarkan adalah orang Islam makan ataupun menjual makanan sebelum jam tiga petang, bukannya bekerja.

Azizan berharap dengan penjelasan tersebut, tidak timbul lagi tanggapan negatif terhadap kerajaan negeri yang dikatakan tidak peka terhadap kehendak bukan Islam.

UMNO nak kata apa...? Cuba komen nak dengaq.
MCA nak kata apa...? Cuba komen nak dengaq.

No comments: