Wednesday, July 20, 2011

Pakatan Rakyat boleh menang pada PRU 13 ini - Anwar Ibrahim

http://mynewshub.my/wp-content/uploads/2011/04/anwaribrahim1.jpgKetua pembangkang mengeluarkan kenyataan di atas dalam satu temuramah dengan The Associated Press hari ini. Ini memandangkan kerajaan yang ada sekarang menerima tekanan demi tekanan dari dalam dan juga luar negara terutamanya setelah apa yang berlaku pada perhimpunan aman Bersih pada 9 Julai lalu.

Pembangkang telah mendapatkan momentumnya semula dengan lebih hebat lagi berikutan peristiwa tersebut. Jika sebelum ini, Husam Musa, exco kanan kerajaan Kelantan memberikan analisisnya terhadap perkembangan politik Malaysia berdasarkan suasana dan keputusan pilihan raya yang berlaku selepas 2008, bahawa PR bakal menanbahkan kerusi parlimen sebanyak 25 kerusi lagi menjadikan mereka hanya kurang 5 kerusi untuk membentuk kerajaan.

Kini dengan momentum yang lebih tinggi tidak mustahil, PR mampu meraih kemenangan yang lebih besar dan mampu membentuk kerajaan. Momentum yang ada cukup untuk dipertahankan memandangkan PRU 13 bakal berlansung dalam masa terdekat samada dalam tahun ini ataupun awal tahun depan.Warta Subhi
Anwar says opposition can win next Malaysia polls

2 comments:

Hamdan Rukun said...

HE!HE!HE!

ANALISIS YANG TEPAT. GALAS,TENANG DAN MERLIMAU ADALAH PETANDA KEBANGKITAN RAKYAT.

KEMUDIAN KEHADIRAN 300 RIBU MENYOKONG BERSIH 2 DENGAN JELAS MENGGAMBARKAN MOMENTUM SOKONGAN TERHADAP PR.

HE!HE!HE!

Anonymous said...

komen bodo dari luncai umporno