Saturday, July 23, 2011

Tulang rusuk patah kerana rawatan CPR, kenapa tak cakap ja Allahyarham Baharuddin patahkan tulang rusuknya sendiri?

MACAM mana gua boleh tak perasan dengan kenyataan mengarut dari Polis ni, tadi masa gua selak-selak berita di Malaysiakini terjumpa pulak laporan kenyataan Polis bahawa 3 tulang rusuk seorang peserta BERSIH 2.0 yang meninggal dunia telah patah.

Apa yang gua tak dapat terima, pihak polis kata rusuk arwah patah akibat dari bantuan pernafasan, CPR yang diberikan oleh pihak berkuasa [Malaysiakini].


Kali pertama gua dengar bahawa bantuan pernafasan boleh mengakibatkan rusuk patah. Setahu gua, Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) adalah kaedah bantuan pernafasan yang digunakan untuk menyelamatkan mangsa, biasanya mangsa yang lemas. Kalau bantuan pernafasan boleh menyebabkan rusuk patah, itu bukan bantuan namanya, itu nak membunuh.

Apa yang jelas di sini, Pihak Polis telah mengaku bahawa kemungkinan rusuk Allahyarham patah gara-gara pihak berkuasa. Jadi wajar satu siasatan terperinci dilakukan. Takkan sedap-sedap je patahkan tulang rusuk orang, kemudian umum dan lepas macam tu je?

Sangat-sangat sukar gua nak percaya bahawa tulang rusuk Allahyarham Baharuddin patah akibat bantuan pernafasan, CPR. Patah kerana CPR, atau sebab kena terajang dengan kasut butt Polis? Kalau gua percaya kenyataan ni, bermakna gua kena juga percaya bahawa Lady Gajah tak suka ber "shopping".

RentaP© "Lebih baik cakap Allahyarham patahkan tulang rusuk dia sendiri..."

2 comments:

Anonymous said...

Habis tu kalau gigi patah sebab CPR jugaklah? Ganas punya CPR... Israel yang ajar kot buat CPR macam tu... kalau sampai patah gigi bukan CPR lagi dah... ini kira ciuman maut PDRM.

Anonymous said...

HA HA HA ....GIGI PATAH PASAL DIA GIGIT BATU , TERLAMPAU GERAM DENGAN POLIS !.

ORANG KATA, BERBOHONG SEKALI AKAN MEMBAWA BERBOHONG UNTUK BEBERAPA KALI LAGI !. BEGITULAH SIKAP PEMIMPIN UMNO TU....