Sunday, August 28, 2011

VIDEO PANAS CERAMAH MAT SABU !!! Lepas ni Utusan Meloya penipu tok sah dok biaq, saman cukup-cukup


Oleh: Oleh Mid Panah

Sejak ambil Yahudi APCO sebagai penasihat, tak habis-habis media2 talibarut UMCO dalam negara buat fitnah dekat pemimpin PR seorang demi seorang. Tiada ada pemimpin PAS yang tidak kena fitnah ibarat tiada bumi yang ditimpa hujan.

Terbaru kononnya Mat Sabu sokong komunis yang serang balai Polis Bukit Kepong. Oleh kerana berita itu mula disiarkan oleh Utusan Meloya akhbar penipu nombor satu dalam dunia maka MP buat tak kisah sehinggalah pagi tadi ada seorang rakan UMCO beritahu Mat Sabu diserang oleh media BN ala serangan Bukit Kepong.

Maka terpaksalah MP cari video ceramah Mat Sabu tu. Setelah diamati akan isinya maka beberapa perkara yang dilapor oleh media pecacai Yahudi APCO tapi tak disebut langsung oleh Mat Sabu, antaranya:

1) Kononnya Mat Sabu sokong perjuangan Komunis (Nota: Sepatah perkataan 'komunis' pun Mat Sabu tak sebut).

2) Kononnya Mat Sabu sokong kezaliman yang dibuat oleh komunis terhadap mangsa... pun tak dak jugak.

3) Kononnya Mat Sabu tak simpati kepada keluarga mangsa pembunuhan Bukit Kepong.


Apa yang disebut Mat Sabu ialah sejarah Bukit Kepong tu tak betoi, lari dari cerita sebenarnya. Mengikut versi Mat Sabu, ketua penyerang Bukit Kepong ialah Mat Indera seorang pejuang Melayu yang berjuang membebaskan negara dari penjajahan British. Maknanya apa yang difahamkan dari kenyataan Mat Sabu itu ialah penyerangnya bukan komunis (seperti yang digambarkan dalam filem) tapi Mat Indera. Dia tak sebutlah 'bukan komunis' tu, tapi itulah maksudnya bagi orang yang faham Bahasa Melayu.

Polis tu pulak adalah pegawai penjajah British, bukannya pejuang kemerdekaan seperti Mat Kilau, Tok janggut, Tok Dahaman dan sebagainya. Sebab itu mereka bukan pahlawan kerana mereka berada di pihak penjajah British. Soal mereka 'dizalimi' oleh penyerang bukan hujah untuk mengatakan pegawai penjajah British geng baik dan puak Mat Indera yang menentang penjajahan British geng jahat. Itu sejarah versi Mat Sabu hasil kajiannya. Mungkin ia berbeza dengan sejarah yang ditulis UMCO, kononnya yang serang tu ialah komunis bukan Mat Indera.

Sejarawan pro UMCO boleh kata Mat Sabu buta sejarah dan Mat Sabu jugak boleh kata sejarawan pro UMCO buta sejarah, masing-masing dengan sumber maklumat yang diperolehi masing-masing dan bagaimana mempercayainya. Ikut suka depa nak percaya mana satu, sebab masing2 bukan tengok depan mata. yang kita tengok semua tu filem ciptaan Jins Samsudin seorang ahli UMNO.

POINT YANG BESAQ dan penting ialah Mat Sabu TAK KATA.. ulang sekali lagi, TAK SEBUT SEPATAHPUN kononnya komunis di pihak yang baik dan betul. Itu semua putaqbelit media pecacai UMCO. Kedah La

32 comments:

Anonymous said...

Kalaupun mat sabu tak sebut komunis tapi kitabtahu siapa disebalik serangan tersebut kalau bukan komunis siapa laginyang mempunyai organisasi dan kelengkapan senjata yang lengkap wKtu itu, kalau ada mellayu yang jadi dalangnya maknyanya ia betsama komunis, yang rata rata orang melayu menolsknya kerana meraka antinagama dan berteraskan bangsa cina. Kalaupun mat sabu tidak secara terang menyatakan menyokong komunis tetapi dengan menyatakan polis bukit kepong bukan wira sebenar sudah cukup menunjukkan bahawa ia menyokong pihak yang menyerang polis iaitu komunis. Jangan pula lhendak lari dari mulut buaya masuk pula ke mulut harimau. kontroversinya kenyataanmu wahai naib presiden pas, parti agama pulak tu.

Anonymous said...

Mat Indera diangkat sebagai ketua oleh komunis. Dia memimpin 200 orang Cina komunis membunuh pasukan keselamatan, isteri dan anak mereka.

Pusinglah macamanapun. Hakikatnya Mat Sabu sendiri dah tak berani mengaku apa apa.

Korang pertahan Mat Sabu sedangkan dia sendiri tak berani nak pertahankan diri.

Anonymous said...

ala pencacai umporno tok sah dok putar belit macam utusan meloya. bila ust ibrahim libya dan pengikutnya yang sahih Islam dibunuh polis atas arahan pemimpin Umno, pencacai umporno bukan sahaja tak bela malah hina orang Islam yang dibunuh.

sah umno hanya putar belit ceramah untuk kepentingan politik busuk umno

Anonymous said...

pencacai umporno ni kononnya anti cina tapi sebenarnya bohong, depa la jadikan orang cina kaya. Vincent Tan, Tokey Judi Genting, Tokey IPP semuanya kaya kerana UMNO

Anonymous said...

Siapa yang mengatakan komunis itu antiagama, dari mana kau dapat berita yang mengatakan pihak yang menyerang Bukit Kepong itu adalah pihak komunis. SIAPA?

ALahaI sI LunCAi said...

ANON 14:59,

BODONYA HANG !

HE!HE!HE! ITULAH. IKUT LAGI PAS. GILER BABI PUNYA BODO. KALAU BUKAN KOMUNIS YANG SERANG BUKIT KEPONG, MAKNANYA ORANG BUNIANLAH KOT !

HE!HE!HE!

Anonymous said...

kepada orang2 PAS cuba jawab siapa yang membantu pihak british untuk menewaskan pihak jepun dan dapat menjajah tanah melayu semula???? siapa yang dibekalkan senjata oleh pihak british???

p/s:komunis berjuang bukan untuk kemerdekaan tetapi untuk menjajah negara ini.

Anonymous said...

Tak kira le siapa yang serang bukit kepong. Komunis ke mat indera. tapi dah melakukan pembunuhan lelaki wanita dgn kejam.Itu yang disokong.Buka le mata orang-orang Melayu.

Anonymous said...

apa2 buat penyelidikan dulu sebelum membuat hujahan siasat dahulu masih ada baki anggota polis bukit kepung isteri mereka yang tinggal kalau susah sangat cari orng kampung yang lama tinggal kat bukit kepung dan terlibat menjadi anggota pa pada waktu itu apa cerita mereka.mereka yg tidak tahu idologi komunis sila cari dalam web ada tertulis idologi mereka. sungguh cantik. tetapi indah kabar dari berita. itu sebab kegara cina korea dan russia hapuskan idologi komunis itu sekarang tak boleh pakai.tetapi apa 2 orang politik semua nya penipu cakap sebelum dapat pemutar belit. orang politik lah yang banyak membuat kerosakan pada masyarat sehinnga bepecah belah di sebab fahaman politik da kepentingan peribadi kalau tanya semesti tidak semua nya untuk rakyat tetapi hakikat sebenar mereka juga yang kaya raya kalau rakyat biar dah lama kena hukum sebab orng politik sampai tak jadi apa lagi lihat dan teliti lah permaian orang politik menjatuhkan sesama bangsa dan sesama agama mana islamnya ini ajaran yang di bawa oleh nabi kita. nabi pun boleh berbaik dengan orang yahudi telitilah sejarah semasa pemerintahan nabi kita. walaupun di kecama macam mana pun tetapi mudah nak menjatuhkan air muka org lain tetapi politik memeksa kita bergaduh sesama sendiri bermasam muka sesama sendiri malah seagama pulak apa makna politik macam ni.semua pemimpin politik tak kiralah pembangkang atau kerajaan semua temberang besar je sebelum dapat untuk rakyat dah dapat untuk poket mereka kita apa yang macam tu juga lah yang senang mereka.bodoh itu ragam orang politik rakyat jadi huru hara di buat nya.fikirlah rakyat malaysia cukup masa kita pangkah je siapa yang kita rasa layak jadi pemimpin jangan nak peningkan kepala ikut ragam mereka hanya nak tarik perhatian kita sahaja nak cari pengaruh nya semua orang politk cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

anon 10.15, Rasulullah pun ahli politik. jangan tuduh borong macam tu. jika tak ada ahli politik negara tidak ada pemerintah

Anonymous said...

Saudara dan Saudari Pembaca budiman, Pada saya fahaman parti politik jangan sesekali di cuit hati angota keselmatan terdahulu dan sekarang yang tidak kira pnat lelah mempertahankan kedaulatan negara. Minta tolonglah MAT SABu dan sekelian pengikut parti pas. Selama 30 tahun saya di perbatasan membeuru pihak komunis sebelum mereka MENGAKU KALAH pada tahun 1989. Perjuangan kami dari dulu adalah bagi menentukan tiada gangguan pemberontakan mengunakan senjata supaya kita dapat hidup aman dan damai menjalani hidup yang sangat senang dan terbukti masa kini. Wahai Mat Sabu, jangan lah biadap berceramah dengan menyebut-yebut erti perjuangan dengan hanya pandai bercakap di kerusi empuk sedangkan kami bermati-matian di dalam hutan memburu kominis. iNGAT WAHAI mAT sABU, KALAU TIDAK KERANA KAMI, ANDA TIDAK DAPAT BERCERAMAH. Sedarlah wahai Mat Sabu, kami pasukan keselamatan berjuang tanpa memikirkan fahaman politik samada Pas atau BN, dan kamu perlu ingat bahawa ada diantara bekas perjuang yang hina ini menyokong parti kamu.MAt Sabu , kamu kena ucap terima kasih tanpa kami, kamu di mana? Jangan tidak sedarkan diri. Awas, pilihanraya ini akan menentukan kamu di mana.... saya percaya kamu akan tersungkur akibat menghina perjuangan abang-abang/serta kakak kami yang terkorban kerana mempertahankan negara tercinta ini. Jangan buta sejarah kerana kamu akan tersungkur dengan idea ceramah yang menjijikkan dan penakut. Kami akan menentukan kamu akan bisu di pilihanraya akan datang.

Anonymous said...

Wahai Mat Sabu yang hanya pandai berceramah dan berlagak sebagai pemimpin. Aku merasa malu kerana Karpal Singh pun faham akan erti perjuangan dan sejarah. Tentunya dia seorang peguam, kamu yang cetek pemikiran, buta sejarah yang membekalkan ilmu taik kucing, berani memperlekehkan perkorbanan kami, perkorbanan abang-abang kami dan kaka kami mempertahankan Bukit Kepong. Tahukah kamu pejuang-pejuang Bukit Kepong ada yang di bakar hidup-hidup termasuk kakak kami menemani suami mereka mempertahankan Bukit Kepong.Bangkai mana yang sanggup menghina pejuang yang murni kerana diserang oleh Bangkai kominis. Kamu sanggup mengatakan Bangkai Mat indera adalah seorang pejuang. Kepala otak kamu dan kamu ingat kamu seorang pejuang. Kamu tahu tak bahawa kamu adalah seorang pengacau yang suka memfitnah orang. Kamu sedar tak kononnya kamu cedera semasa demonstrasi jalanan adalah disebabkan keangkuhan dan sikap bodoh kamu. KAmu beruntung Mat Sabu kalau di negara lain, kamu mungkin dah putus kaki kamu. Kamu ingat pihak polis nak bersalam dengan kumpulan kamu yang menyusahkan orang ramai dijalanan. Jangan jadi bodoh lah Mat Sabu. Kamu orang nombor 2 PAS, ini kah sikap yang kamu tunjukkan. Lingkuplah kamu di pilihanraya nanti. Saya salah seorang bekas pasukan keselamatan akan menentukan kamu lingkup wahai Mat Sabu. percayalah, jangan buat muka bodoh perasan bijak bila bagi ceramah. Ooooiiii, ingat walaupun pemerintah Kelantan Kedah dan Penag adalah part Pembangkang, kami masih tidak memberontak tetapi meneruskan tugas menjaga keamanan pentadbiran kaumu. Kalau tidak ada kami, lebai yang kamu pakai Wahai Mat Sabu akan digantung disudut sejarah supaya mereka yang bodoh sejarah dapat belajar. Lingkuplah kamu kami bekas pasukan keselamatan kerjakan kamu di pilihanraya akan datang.

Anonymous said...

siapa pula yg pandai mengata nabi muhammad adalah ahli politik jangan pesong akidah rasullah tak pernah berpolitik masa kegelilang islam ada pemimpin sendiri rasullah hanya penasihan kepada kahlifah sahaja iaitu pemimpin masa itu.jangan buat tafsiran sendiri nadi hanya menjadi tak pernah berkempen untuk pilihan raya cuba mengajak umat manusia taat pada perintah allah meninggalkan kemungkaran.itu saja siapa kata kalau tak ada ahli politik kita tak pemimpin raja, sultan yang dipertuan apa gunanya kalau tak boleh memimpin rakyat duit dapat juga dibayar gaji juga oleh kerajaan sebenarnya politik banyak mengabiskan duit dan pendapatan negara fikirkan sekali membuat pilihan raya berapa juta habis membawa kepada pekerja undi mencetak kertas undi dan sebagainya.lihat negara yang tidak menbuat sistem politik contoh brunei ada masalah ke tak pernah pun kita dengar dalam berita dunia pasal negara mereka.politik adalah budaya yahudi lihat negara nabi jadi pemimpin agama saudi mana ada pilihan raya mana ada ahli politik.kurang masalah mana-mana negara dibawah atau bekas penjajahan british mesti adalah dan berpolitik sehingga kini lihat sendiri dan telitilah sebelum bercakap.kenapa negara yang menjalankan sistem berpolitik selalu ada masalah dan kekacauan. cuba kita sistem politik dalam pentadbiran keluarga anak jadi rakyat memilih pemimpin mereka apa jadi kelurga tersebut fikir2 kan lah.

Anonymous said...

mat sabu..kalau nak jadi pepular pun janganlah gadai maruah agama dan bangsa...carilahlah modal lain kalau nak perjatuh lawan...bapa aku salah seorang askar british khas untuk mempertahankan malaya dari dijajah bririsah buka mempertahankan england...macamini pun diangkat pemimpin..teruk sungguhlah puak2 ni..tulah jangalah salahkna orang sangat..akhir allah dedahkah kelemahan kamu yang terdangat suka mengupat dan mencaci orang lain..itu baru balasan dunia..sedarlah mat sabu yang buta segalanmya...

Anonymous said...

mat sabu..kalau nak jadi pepular pun janganlah gadai maruah agama dan bangsa...carilahlah modal lain kalau nak perjatuh lawan...bapa aku salah seorang askar british khas untuk mempertahankan malaya dari dijajah british bukan mempertahankan england...macam ini pun diangkat pemimpin..teruk sungguhlah puak2 ni..tulah jangalah salahan orang sangat..akhir Allah dedahkah kelemahan kamu yang tersangat suka mengumpat dan mencaci orang lain..itu baru balasan dunia..sedarlah mat sabu yang buta segalanmya...nanti kamu mati twak sempat nak minta ampun..roh takan diterima langit.....

Anonymous said...

masalahnya bukan nak popular tapi utusan meloya yg fitnah untuk burukkan mat sabu dan pas. tapi sebaliknya mat sabu jd lebih popular. utusan popularkan mat sabu secara tak sedar

Anonymous said...

Apa ko orang nak nak kecoh pasal ahli politik ni biarkan lah dia orang hal kita dok gaduh sesama sendiri dia orang apa pun tak ada hal buat kerja bodoh je apa pun dia orang ahli2 politik macam tu juga duit masuk juga kita apa yang duk macam tu juga hahahhahah.kalau tak puas hati tunggu je pilihan raya nanti kita pilih siapa nak jadi kepala kita hahahahh jangan bising buat penat je jaga keluarga masing2 lagi berfaedah. do kata sini sana tak pasal kita yang dapat dosa free je padan muka ko jawab dalam kudur nanti dia ahli tak apa pun kita yang bahana nya.

Anonymous said...

mat sabu..kuar pas.masuk dap@mca..memalu kan pas..sbb ni la pas akan kalah nanti

OREOS said...

xde benda pun...x pyh lah nak gaduh-gaduh n dendam2..buat malu saja...lebih baik pg tolong org miskin n org susah...bg naik gaji pekerja swasta n gov,lagi dapat pahala n faedah...org2 politik ni xda kerja lain,asyik2 nk mengutuk sj..kan bdosa tu....baik bincang pasal kebajikan rakyat,x kira umno ke,pas ke,dap ke,mca ke bebas ke apa2 lah yg patut...org2 yang dalam sejarah 2,biar kan sj lah...tanpa deorg,siapa lah kita ni skrg...drpd korang bkumpul untuk kutuk mengutuk,baik kutip derma untuk org miskin n susah...kan ahli politik ni besar2 gaji...baik bincang supaya gaji pekerja kerajaan n swasta dinaikkan,bagi naik harga sawit ke,harga getah ke lagi bgs....

Anonymous said...

orang umprono ni tak gaji. nabi kita pi ke madinah buat apa? sebab nak kuasa politik nak tegak negara islam...le ngok. dalam islam ada bab pemerintah ,peperangan, dan semua . islam tu lengkap. satu pun tak tinggal.
ayat quran kata masuklah islam sepenuhnya... dalam berpakaian, makanan, sukan, perubatan, peniagaan...politik, politik/memimpin negara/manusia, sebab politiklah boleh jaga agama..dlm pendidikan, dalam kes kemiskinan, dlm kes murtad,kecurian,rogol,rompakan,jualbeli, semua dah ada hukumannya! ALLAH kata hampa jalankannya...Aku peliharanya/jaganya.

Anonymous said...

Org PAS mmg ttp Org pas. akan sentiasa mencari kesalahan pihak lain demi kepentingan politik dorang yg menggunakan modal Agama Islam utk mengaburi pandangan org. Kalo org lain,semuanya HARAMM.. tapi kalau dorang semuaa HALALL. dulu DAP haram. Skang Kaw tim maa!!! slamat babi je tak makan sekali. aku harap melayu ISLAM sedarlah perjuangan PAS ni. Rasulullah tak ajar umatnya hipokrit mcm PAS ni. tapi bila PAS buat, dorang kate ikot Rasulullah... subhanallah..

igtlah 'mengembalikan org islam yg hampir sesat ke pangkal jalan lebih baik drp mengislamkan 4 org kafir.

so carilah akhirat drpd cari dosa dunia politik ni. ko pon bloggers byk sgt dosa ko sbb mcm2 fitnah dah buat,nk mintak maaf kat tuan punya badan mmg harapan la. 'lidah itu lebih tajam drpd mata pedang'.

semoga Allah swt memberi hidayah dan petunjuk yg benar kpd kita semua... aminnn

Anonymous said...

semoga Allah beri petunjuk kepada pencacai umporno yang lebih percaya kepada Utusan Meloya dan TV3 suku daripada percaya kepada al-Quran dan hadis Rasulullah

Anonymous said...

PAK MAT KATA..MAT INDRA KENA HUKUM GANTUNG DI PENJARA TAIPING...BETOI KE SKRIP TU PAK MAT..., TOLONG KOMEN DAN BAGI BUKTI MAT INDRA MATI DI PENJARA TAIPING..,

Anonymous said...

diaoq pak mat: arwah rasyid maiden adalah komunis pengkianat...resional nya..arwah rasyid maidin serta pucuk pemimpinnya mahukan adealogi komunis dlm pentadbiran malaya..jadi kalau adealogi kominis masih berada di malaya.. adakah pak mat serta kelurganya masih berada disini.., pak mat kata: cikgu2 terdahulu ajar sejarah tak betoi...maknanya pak mat..pun belajo dgn cikgu yg .....

Anonymous said...

pencacai umporno komen berdasarkan hujah kepartian umno. UTUSAN MELOYA dan TV3 SUKU jadi rujukan.

Komen tak boleh pakai

Anonymous said...

assalamualaikum...saudaraku yg seagama....sesungguhnya mati itu benar...allah swt...telah menentukan masa dan waktu...hidup dan mati ,aku sebagai saudara seagama memohon ampun dan maaf kiranya kata kataku menyingung perasaan saudaraku sekalian....islam itu benar...wahai saudaraku yg seagama....berpegang teguhlah pada ajaranNYA...jangan sesekali kita termakan dan terperdaya dgn pujukan syaitan....sesungguhnya...syaitan itu akan berusaha...memesongkan,memperdaya dan seterusnya melaga lagakan...umat islam seluruhnya...itu janjinya....jgnlah kita berbalah dan bermusuhan...berbaik baiklah saudaraku....jgn sesekali kita mengikut telunjuk syaitan....berbaik baiklah sesama seagama....jgn berpecah belah....bersatulah demi agama ISLAM...agama yg suci.....ALLAHHU AKBAR....

Anonymous said...

ak sokong pmbangkang

Anonymous said...

kita kne ubah pemerintahan ni..54 tahun x ubah2..bodoh ke ape rkyat kte..umno5..xde parti laen ke bro..marilah same2 kite ubah kerajaan yang korup ni..hehe..

Anonymous said...

mat sabu btul.... kji sejarah bek2 ye owg mde skarang.. sdar lah yg kmu smua trtipu...

Anonymous said...

Aku tengok sama ja... zaman komunis kena jajah, zaman british pun kena jajah... dah lupa ka kita dengan perjuangan Tuk Janggut dan lain2... tapi kenapa kita masih mengamalkan perlembagaan British ni... sapa yang kata kita merdeka sekarang kalau masih ikut telunjuk british... betulkan saya kalau saya silap... mengamalkan pemerintahan bentuk british bukankah satu penjajahan...

Anonymous said...

PADA ERA SEBELUM MERDEKA....pejuang2 kemerdekaan bangsa melayu yang berjuang di dalam hutan semasa pemerintahan british BUKAN NYA KOMUNIS. mereka adalah pejuang kemerdekaan bagi menghalau british dari tanah melayu....mereka pejuang kemerdekaan berfahaman kiri.

secara kebetulan dalam hutan pada waktu yg sama terdapat komunis yg turut menentang british dgn berpegang pd ideologi komunis mereka.

tinggal lg terdapat kerjasama diantara mereka atas dasar inginkan british dihalau dr tanah melayu. dalam lain perkataan pejuang kemerdekaan melayu menggunakan org2 komunis bg mencapai matlamat mereka. sebab itulah pejuang2 melayu tersebut dari mula sehingga akhir hayat mereka tetap berpegang teguh kepada agama islam.

yg inginkan british terus memerintah tanah melayu ketika itu hanyalah UMNO. melihatkan bertapa jinak nya umno kpd british....maka british membuat keputusan untuk memberi kemerdekaan melalui umno dgn syarat2 yg menguntungkan british dan ketuanan melayu umno yg sekular.

oleh itu sememangnyalah wajar sejarah mengiktiraf pejuang2 melayu berhaluan kiri yg dikejar ke dalam hutan oleh british sebagai antara pejuang2 kemerdekaan.

ALFATIHAH kepada mereka2 yg telah gugur...JASA MU TETAP DIKENANG.

teteLtOtis said...

aper2 pok makk.. ambo sokom demO.. [X] PAS all the way.. pencacai tahik NAJIB nie jgn di hirau.. bukan salah mereka pun.. sebab mereka semua nie BROKEN modal insan hasil dari propaganda jahat/yahudi UMNO & BN dan suku sakat IBLIS SETAN!!~ PRU-13 nanti putrajaya kiter rampasssssssss.. chill