Tuesday, September 13, 2011

Ini dia perompak Masjid!! UMNO lagi

Kenyataan Sekritariat Pemuda UMNO Semporna di Sabahkini.net melalui artikel bertajuk ‘Pemuda Umno Semporna Bela Shafie!’ merupakan pendedahan paling berani Ketua Pemuda Umno Semporna, Mohd Azis Jamman yang hanya layak digelar ‘Perompak Masjid’ untuk hidup berfoya-foya. Bagi saya, pembelaan Azis terhadap Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) tidak memberikan saya sebarang makna kerana sekalipun laporan polis dibuat terhadap saya atau Sabahkini.net; subjek siasatan polis ialah Shafie Apdal iaitu sama ada benar kematian berlaku dan kenapa kematian berkenaan tidak dilaporkan?

Namun beban sebenarnya terletak di bahu Mohd Azis yang menjadi ‘Runner’ atau ‘Penggubah Wang Haram’ melalui kegiatan melobi projek dan mendapatkan komisyen atau rasuah daripada kontraktor yang mendapat projek atau kontrak berkenaan.

Azis dipercayai telah menerima ‘rasuah’ RM2 juta daripada anak Ahli Parlimen Labuan, Yusaini Yusof hasil kejayaannya melobi projek Masjid Baru Labuan yang dipohon atas usaha Shafie Apdal; tidak termasuk komisyen 20 peratus kerana nilai kontrak di ‘Top-Up’ sebanyak 80 %.

Dengan wang tersebut, Azis telah membeli Ninja King bernilai RM500,000 dan untuk berfoya-foya; tanpa menginsafi dosanya ketika melakukan Skandal Seks dengan seorang pelajar UMS (kini dinikahinya setelah mengandung anak luar nikah); sekaligus menghancurkan harapan isteri tuanya.

Kini Masjid Baru Labuan tergendala kerana krisis dalaman dengan rakan kongsi perniagaan, namun Azis berbangga dengan kejayaannya merompak masjid berkenaan. Mungkin inilah budaya Pemuda Umno yang bukan sahaja tidak bermaruah, malah menjadikan maksiat dan rasuah sebagai darah daging mereka!/sabahkini
Addin :
Umno bukan sekadar rompak masjid tetapi lebih besar daripada itu.. UMNO PEROMPAK WANG RAKYAT!!

No comments: