Saturday, September 3, 2011

TU DIA!!! Tugu Negara tapi nama askar orang Inggeris



SILA lihat tugu negara (sebut tokong negara) ini baik-baik! Selama ini, setiap kali hari pahlawan, perdana menteri akan meletakkan kalungan bunga di tugu ini kononnya sebagai tanda memperingati pejuang kemerdekaan yang terkorban.

Kononnya inilah pejuang kemerdekaan yang terkorban atas nama keamanan dan kebebasan. Malah terpahat tulisan "May the blessing of Allah be upon them". Pejuang-pejuang ini didoakan agar memperolehi rahmat dari Allah.

Namun hakikatnya, siapa yang percaya bahawa nama-nama pejuang yang terpahat di tokong negara ini sebagai pejuang, maka dia telah berjaya ditipu oleh British. Lihat bukti di bawah ini.


Kenapa banyak nama Mat Saleh? Mat Saleh penduduk majoriti Tanah Melayu ke? Orang Melayu semua pergi mana? Kah kah kah...

Rupanya negara ini negara British! Sebab itulah pejuang kemerdekaan adalah askar-askar British! Orang Melayu semua dipanggil komunis kah kah kah...

Kenapa ukiran wajah muka patung macam muka orang putih? Orang Melayu zaman dulu macam muka orang putih ke? Kah kah kah...

United Malays No Otak kata, ini fakta sejarah, siapa tak percaya sejarah ini dia penyokong komunis kah kah kah...

Mari sama-sama kita doakan askar-askar kafir British ini semoga roh-roh mereka dicucuri laknat kah kah kah... (kalau ada askar British yang beragama Islam doa ini terbatal)


ReJaM© "Tanya kambeng, kambeng pun tau British tu penjajah bukan pejuang!"


10 comments:

BZ said...

Ambik kau!!!!!Umno pengkhianat negara!!!!

Anonymous said...

lah aku memang haramkan diri aku pergi sembah tu TUGU....negara ini terbalik kot dibuat umno..nasib baik ada rakyat seperti Bang Mat Sabu.. sejarah perlu diubah.

Hamdan Rukun said...

HE!HE!HE!

TETAP TAK MENGUBAH SEJARAH BAHAWA SATU MASA MAT SABU TELAH MENGANGGAP DAN MEWARTAKAN KOMUNIS YANG MENYERANG DAN MEMBUNUH PASUKAN KESELAMATAN BUKIT KEPONG , ANAK DAN ISTERI MEREKA SEBAGAI PEJUANG SEBENAR.

Anonymous said...

Anon 1826,

Pergi Kelantan. Tarbiah Nik Aziz. Dia bina tugu besar buddha di dunia di Kelantan.

Anonymous said...

PEMBETULAN.

Tugu yang ada nama askar2 inggeris bukanlah tugu negara sebaliknya tugu peringatan perang dunia....kalau anda x percaya pergi dan lihat dengan mata sendiri.

p/s: tulislah dengan cara berhemah bukan dengan cara memperbodohkan rakyat....

Anonymous said...

Tak dak sapa nak tulis bodohkan rakyat kecuali utusan meloya. Masalahnya, rakyat Ada yg bodoh percaya utusan.

Nunc Pro Tunc said...

anon 1837,

baca sejarah. blaja dalam2. jangan jadi bodo plis. tenkiu.

Anonymous said...

TUGU NEGARA TAPI NAMA ASKAR ORANG INGGERIS.....adakah benar maklumat ini..? adakah kenyataan ini x memperbodohkan rakyat...?semua orang tahu yang banyak nama inggeris adalah tugu peringatan negara masa perang dunia bukanya tugu negara. semua pembangkang marah dengan utusan tapi dalam masa yang sama harakah juga melakukan perkara yang sama. mereka hanyalah media bagi parti masing2.....

p/s: nak telus baca sinar harian la..

Armored said...

perlu diingatkan disini.. Inggeris dah banyak membantu dan menolong tanah melayu semasa dunia dalam keadaan peperangan.. mereka memberikan bantuan makanan, perubatan, mewujudkan serta memberi kemahiran berperang.. bekalan persenjataan.. semua untuk menyelamatkan penduduk ditanah melayu dari terus pupus ketika itu dan dari terus huru-hara.. askar jepun ketika itu sgt ganas kerana tidak akan berkompromi dan bertoleransi dengan masyarakat yg kuat agamanya.. melayu ditindas.. cina dibunuh.. india dperhambakan. . tu semasa zaman jepun.. sama seperti zaman komunis.. ideologi penghapusan agama dan sistem raja-raja.. Inggeris ketika ini masih boleh bertoleransi dengan pemimpin tanah melayu ketika ini.. sampailah dengan izin Allah swt dibukakan hati mereka utk memberi kemerdekaan Tanah Melayu..

sepatutnya kita bersyukur dengan keadaan negara kita sekarang.. bukan terus bertelagah sesama sendiri disebabkan pahaman politik yang dah semakin terpesong.. masing² nak mengaku pahaman mereka yg betul.. walhal disebaliknya byk pada propaganda menjatuhkan sesama sendiri..

hidupkan semula penyatuan umat.. bukan perbalahan.. fikirkan masa depan negara.. bukan kembali ke belakang.. masyarakat dlm malaysia masing² ada agama.. melayu dengan Islam, Cina dengan budha dan india dgn hindu. itu kepercayaan pada Tuhan.. jangan sampai fahaman Atheist semakin menjadi-jadi dan terus menjadi penyebab atau permulaan masyakat beragama disini hancur..

Armored said...

kita bermasyarakat majmuk.. walaupun ada pelbagai agama disni.. Islam yg utama.. budha, hindu & kristian.. tetapi mengapa masih wujud fahaman Atheist sekarang? ape penyebab sampai fahaman ni menjadi-jadi. .adakah disebabkan perbalahan politik atau agama?

itu sepatut kita runsingkan sekarang.. bukan bertelagah sesama sendiri..