Saturday, October 15, 2011

BELASAH DUIT RAKYAT UNTUK KEMPEN UMNO!!! Dah terlalu terdesak nak dapat sokongan

Oleh: sifuyus

"Alhamdullilah...pagi Sabtu 15.10.2011 kelmarin (semalam) aku telah dipilih oleh PPD untuk menghadiri program Penerangan Perdana anjuran Kerajaan Negeri Perak di Dewan Jubilee, Kuala Kangsar. Ingatkan nak cerita program2 pembangunan yg telah dan akan dijalankan oleh Kerajaan Negeri..Rupa2nya..Hangpa bacalah kat bawah ni.. antara menunya

1. Ucapan Datuk Ahmad Maslan -(Timbalan Menteri di JPM)- dlm ucapannya banyak menyentuh ttg buruknya moral DSAI dan betapa kerajaan BN telah banyak berjasa kpd rakyat dan mengingatkan yg hadir supaya menyokong BN dgn meminta hadirin melaungkan satu Malaysia dan hidup Barisan beberapa kali dan pesannya kalau nak jadi calon kena amalkan prinsip PPSSSS iaitu kena berkhidmat Pagi Petang, Siang Malam dan Subuh Senja..dan paling utama menunjukkan klip video seks DSAI berulang kali dlm power pointnya. (Agak2nya org yg suka menyiarkan benda2 ni boleh kita anggap bermoral ke?)

2. Ucapan Datuk Seri Jamil Khir- ( Menteri di JPM)- dlm ucapannya dia tersasul menyebut Perak sebagai negeri asalnya dan salah satu kaedah ucapannya menyuruh hadirin menyebut perkataan susu sebanyak 10x dan lepas tu tanya Lembu minum apa? hadirin jawab susu bukannya air.Beliau juga menyentuh bahawa pembangkang sentiasa menipu terutamanya ttg isu rumah kediamannya yang bernilai 5 juta dan meminta rakyat terus memilih BN. ( Yg peliknya dia x sentuh bab hudud dan duit zakat yg dia gunakan utk membiayai kes guamannya

3.Ucapan Datuk Seri Husni Handzalah..(Timbalan Menteri Kewangan) -menerangkan tentang bajet 2012 dan menghentam bajet pakatan rakyat yg dikatakan boleh menyebabkan negara bangkrap dan menyatakan momentum rakyat sudah kembali kepada BN.Isu ttg bajet PR yg dipertikainya ialah pemotongan belanja 10 billion kpd Perdana Menteri yg katanya akan menyebabkan akan banyak jabatan seperti JAKIM yg x berfungsi dan satu lagi pasai buku jingga yg x boleh dipakai.


4. Ucapan MB Perak- berkisar kpd apa yg telah disebut oleh Datuk Jamil Khir dan Dartuk Husni Handzalah..menyatakan beliau juga difitnah oleh pembangkang ttg diapun dituduh buat rumah dgn harga 3 juta oleh pembangkang. Soalnya ada ke?

5. Ucapan Datuk Seri Shafie Apdal- x sempat dengar sebab bas dah tunggu
Kami juga dibekalkan dgn beg berlambangkan dacing dan dalamnya terkandung bahan2 ttg BN dan ttg pembangkang, ada pin IMalaysia dan buku nota dan paling menakjubkan juruacara umumkan pada jam 11.30 ada 12 ribu lebih yg hadir...tu yg aku takjub tu..agak2nya campur dgn penduduk Kuala Kangsar agaknya.

Persoalan yg bermain kat kepala otak aku? Buat majlis penerangan tu guna duit apa ye? dan apasal kerah org hadir? Ce buat macam PR tampal aje kat pokok2 atau buat banner..agak2 adake org nak datang dr seluruh perak?

"Tranungkite

No comments: