Monday, December 5, 2011

TU DIA!!! Inilah jihad UMNO , musnahkan Melayu

Oleh : PUTERI BULAN



"Takkan hilang Melayu di dunia..." itu kata-kata Hang Tuah..(Pahlawan Melayu di zaman Kesultanan Melayu Melaka)

"Takkan hilang UMNO di Malaysia...hilang UMNO maka nasib Melayu tiada terbela...nasib Islam entah apa cerita..." itu kata-kata si Hang Najib..(Pahlawan Melayu di zaman siber)

Puteri turut sedih..bukan sahaja meleleh ayaq mata...ayaq liuq...ayaq hidung pun sekali meleleh-lelehkan mengenangkan nasib agama dan bangsa melayu andainya UMNO hilang di Malaysia.


Sekali dengar...bak kata pahlawan...membujur lalu melintang patah...2 kali dengar...bak kata ulama...rindukan syahid Allah....3 kali dengar...bak gurindam tak beirama....alunan raja-raja lawak.


Puteri bukan menghina...apa tah mencela...tapi mari sama-sama kita singkap sejarah pemerintahan UMNO dan dah melebihi 50 tahun di Malaysia ini. Apakah yang telah UMNO buat untuk memartabatkan Islam dan menaikkan bangsa melayu.


Dari segi ekonomi, melayu berada ditangga tercorot berbanding bangsa lain. Gedung-gedung dan perniagaan-perniagaan besar milik bangsa asing, orang melayu hanyalah warunG-warung kecil tepi jalan, kalau ada yang besar-besar pun boleh dikira dengan jari..tak perlu guna culculator.



Sedangkan pemimpin UMNO kaya raya...punya perniagaan berjuta-juta, saham di sana sini, rumah umpama istana, bercuti ke luar negara ibarat seperti menyalin pakaian.

Apa lagi yang UMNO lakukan untuk membela bangsa melayu....sedangkan dalam kekalutan pelajar-pelajar melayu ketinggalam dalam pelajaran bahasa inggeris, sains dan matematik, pemimpin UMNO boleh mengubah sistem pengajaran pelajaran tersebut ke bahasa inggeris. Merangkak budak-budak tu..lebih-lebih lagi pelajar luar bandar. Cikgu pun cukup pening..dah la pelajaran bahasa inggeris dah cukup membebankan mereka..ni pulak nak guna bahasa tu dalam sains dan matematik. Ada pemimpin UMNO fikir tentang itu...sedangkan mereka ketika itu hanya berfikir income dengan memberi tender mencetak semula buku-buku sains dan matematik kepada kroni-kroni mereka...


Zaman Tok Det, hak keistimewaan pelajar melayu ke universiti dihapuskan...bila Kedah meletakkan kouta 50-50 untuk pembelian perumahan...UMNO guna kesempatan cucuk orang cina...yang kes Tok Det buat..pasai apa hampa senyap...tak kata apa...ini bela orang melayu ka..?


UMNO penaik harga barang, terutama barang makanan, rakyat terhimpit..kebanyakan orang miskin adalah orang melayu....UMNO tak fikiaq ka? dok fikiaq tokey-tokey besaq...kenapa? pasai depa bagi percent kat hampa..tu lah yang dok jaga sangat.


Kita tengok pulak..adakah agama Islam terpelihara sepanjang UMNO memerintah Malaysia.....

Ingat tak lagi, seorang pelajar dibuang sekolah semata-mata dia memakai serban ke sekolah. ( serban pakaian siapa..bukankah sunnah Nabi)....

Masalah sosial dikalangan remaja semakin kronik, pembuangan bayi menjadi masalah utama sekarang ini. Tapi UMNO masih ghairah menaja program hiburan, membenarkan pergaulan bebas, artis-artis menjadi idola dan pujaan...pendedahan aurat berleluasa...anak-anak pemimpin menjadi jaguh kasanova...girlfriend keliling pinggang..


Guru-guru agama ditangkap kerana mengajar tiada tauliah, kalau yang ada tauliah dituduh agen pembangkang, program hiburan diberi ruang yang luas di media massa sedangkan program keagamaan tak dan panas punggung dah habis.


Bantuan kepada sekolah agama disekat. Ada sekolah terpaksa ditutup sedangkan UMNO memberi pengiftirafan kepada sekolah-sekolah sukan..memberi peruntukan kepada sekolah penyayang..( bagi ruang kepada yang mengandung anak luar nikah..pi beranak situ )..memberi peruntukan sewajarnya kepada sekolah-sekolah yang kurikulumnya untuk dunia semata-mata, ajar menari, menyanyi...tapi sekolah-sekolah agama dituduh menjadi sarang pembangkang dan dinafikan haknya.


Bukan itu sahaja yang jelas tidak membela orang melayu dan agama Islam...malah di diri pimpinan mereka juga tidak ada satu nilai yang boleh diambil contoh untuk dijadikan ikutan mengikut acuan Islam.


Pemimpin yang mengamalkan rasuah, menggunakan wang rakyat untuk peribadi, pengurusan pentadbiran yang tidak telus, wujudnya sikap mengkayakan kroni-kroni sendiri, tidak adil, korup dan tidak bermaruah.


Agama Islam dipersenda, ulama-ulama dihina, orang-orang yang mengamal Islam dipandang rendah. Maksiat yang dilakukan oleh mereka ditutup serapat-rapatnya tapi rela menabur fitnah menjatuhkan maruah dan krebiliti orang lain.


Ambil Islam yang berkenan dihati, buang yang tidak secocok dengan diri. Islam diperintah bukan Islam memerintah..


Jadi...adakah rugi sekiranya UMNO ini tidak lagi wujud di malaysia dan apakah keuntungan yang kita dapat sekiranya mereka masih hidup di Malaysia...


Puteri : tepuk dada tanyalah iman...jangan buat silap..sekali kesilapan yang kita lakukan membawa padan untuk 5 tahun akan datang...


SELAMAT MERANAPKAN KEPINCANGAN....

Kedah La

2 comments:

Anonymous said...

takkan hilang meLAYU di dunia.....'hidup segan mati tak mau'
ini yg diperjuang oleh umno

Anonymous said...

Kerajaan PAS Kelantan dah lama perintah, sampai sekarang masih tak jalankan Hukum Hudud ;Tak payah bising bising , buat je ; sape yg tak setuju keluar dari Kelantan

Israel, suatu negara yg banyak kali mencabuli undang undang antarabangsa ; dia dah berkuasa dia buat apa yg dirasakan baik untuk bangsa dia; peduli apa dgn org lain

Apa macam ,ada berani ka ?