Sunday, January 22, 2012

BELA PERASUAH?!!!PERKASA cuba jadikan skandal NFC sebagai isu perkauman


Ibrahim Ali katak
Malaysiakini melaporkan:
KUALA LUMPUR, 22 Jan — Bekas pekerja Fidlot Nasinal Corporation (NFCorp) yang dikatakan membocorkan rekod kewangan syarikat ternakan lembu tersebut telah dipecat, kata Datuk Ibrahim Ali, ekoran kesalahan mencuri sejumlah RM2.7 juta wang tunai dan akan didakwa bagi kesalahannya di mahkamah tidak lama lagi.

Presiden Perkasa itu berkata,
eksekutif pemasaran "bukan Melayu" itu bertanggungjawab membuat kutipan pembayaran daripada pelanggan NFC dan telah melarikan wang berjumlah antara RM10,000 dan RM20,000 sehari sebelum ditangkap oleh akauntan syarikat terbabit.

Pengerusi NFCorp, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail kemudiannya membuat laporan polis dan memecat pekerjanya itu.


"Perkara itu berlaku sebelum ini apabila Datuk Salleh mempunyai dua pekerja bukan Melayu. Mereka menguruskan RM150,000 wang tunai setiap hari. Salah seorang daripada mereka kemudiannya melarikan wang berkenaan," jelas Ibrahim kepada pemberita di Hotel Putra di sini. -
TMI.
Kalau dah jenis RASIS tu tak kira apa cerita pun, semua nak dirasiskan. Pantang ada ruang sikit pun, tetap jugak nak mainkan isu perkauman. Aku pun tak faham apa yang dia nak yang dia timbulkan isu perkauman tu.

Takkan kut dia nak alih isu cara tu, nampak sangat keBANGANGannya.


Takkan dia tak boleh fikir, bab pekerja tu songlap duit tu cerita lain, tu salah dia dengan syarikat, takdak kena mengena dengan isu skandal NFC yang sampai tahap 'nak bela lembu dalam kondo'.


Bangsa pekerja yang songlap duit tu lagi la tak relevan dalan isu skandal NFC ni.


Bab buat kerja songlap duit ni bukan kira bangsa malah tak kira agama. Sapa saja berisiko untuk buat kerja jahat tu, tak kira apa bangsa, malah tak kira apa agama sekali pun. Cumanya kalau jenis yang beriman tu, tak kira apa agama sekali pun, aku yakin takkan tergamak nak makan duit haram.


Contohnya macam
isu Jamil Khair guna duit zakat, kalau dia betul jenis kuat iman takkan dia sanggup nak guna duit zakat tu. Orang ang beriman takkan sanggup buat kerja macam tu. Kalau pun mungkin depa ada hujjah dari segi hukukm nak lepaskan diri tapi dari segi moral takdak sapa yang waras akal nak kata tindakan tu satu tindakan yang bermoral.

Sama jugak macam isu skandal NFC tu, kalau Ibrahim Ali jenis orang yang ada moral, tak patut dia timbul isu remeh macam tu untuk alih dari isu sebenar. Taktau la pulak kalau ada orang melayu yang BANGANG yang termakan mainan tak bermoral dan bangang Ibrahim 'katak' Ali tu.


Tapi, itulah, Ibrahim Ali ni aku rasa jenis muka tebal, dia sanggup buat apa saja, sanggup kata apa saja. Pada dia aku rasa takdak istilah malu...



No comments: