Friday, February 10, 2012

BUSUK BRO!!! Formula UMNO sejak dari zaman Mahathir, Pak Lah dan Najib

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/211084_192437844147131_2706301_n.jpg
Dahulu masa zaman Mahathir, orang ramai sakit hati dengan pemikiran moden yang membawa kepada kebencian pada puak agamawan. Masa zaman Mahathir, Kelantan dikatakan mundur. Janggut Nabi S.A.W menjadi bahan ketawa Mahathir. Sekolah Agama Rakyat ditutup.

Bahasa Jawi dihapuskan. Bahasa Inggeris diangkat dalam pembelajaran Matematik dan Sains. Kesimpulannya, zaman Mahathir puak agamawan digambarkan sebagai puak yang mundur dan miskin.


Akibatnya, keruntuhan moral berlaku dengan dahsyat ketika zaman Mahathir. Sungguhpun pembangunan teknologi di Malaysia bertambah pesat, akan tetapi pembangunan rohani terbukti gagal.

Perkataan bohsia dan bohjan lahir pada era pemerintahan Mahathir. Gejala Mat Rempit semakin menjadi-jadi di zaman Mahathir sehingga tertubuhnya geng kongsi gelap lumba motor yang lengkap dengan logo sekali.


Masalah pembuangan bayi berlaku pada zaman Mahathir. Kejadian sumbang mahram atau dalam bahasa Inggeris disebut incest, seperti seorang wanita berzina dengan menantunya atau bapa berzina dengan anak perempuannya juga heboh di zaman Mahathir.

Kes rogol juga berleluasa ketika zaman Mahathir, di mana ada kes datuk rogol cucu, budak sekolah menengah rogol budak sekolah rendah, menteri rogol remaja sekolah, termasuk kes Canny Ong yang diculik, dirogol dan dibakar oleh orang Islam bernama Ahmad Najib.


Ramai orang bukan Islam bertanya pada saya mengapa orang Islam sanggup bersikap seperti binatang begitu? Sedangkan orang Cina di Singapura tak ada pun berbuat begitu.


Jawapannya mudah, ini semua sebab kemiskinan dan pantang larang agama Islam. Orang Melayu tidak mempunyai wang yang cukup untuk melanggan pelacur apatah lagi nak bayar duit hantaran kahwin.

Tambahan lagi mereka malu jika ditangkap oleh pihak berkuasa seperti JAWI di rumah-rumah pelacur. Sebab itu mereka lakukan seks di dalam rumah. Tapi mengapa tak langgan pelacur bawa masuk dalam rumah? Kerana itu pun boleh jadi kes pihak berkuasa JAWI.

Jiran-jiran tentu nampak kelibat wanita seksi masuk dalam rumah dan jiran-jiran tentu mendengar pelacur itu mengerang kesedapan. Sebab itu jadinya kes hubungan seks dengan ahli keluarga sendiri atau disebut sumbang mahram. Modus operandinya agak tersembunyi, kerana tak ada satu pun kelibat pelacur keluar masuk rumah.


Ini berlainan dengan Singapura, mereka ada Geylang. Di sana ada kawasan lampu merah (kawasan pelacuran yang sah). Pelacuran diberikan lesen oleh kerajaan Singapura dan para pelacur semua diwajibkan menjalani pemeriksaan kesihatan berkala.

Ramai kaki perempuan membanjiri Geylang di waktu malam bagi memenuhi nafsu seks mereka yang sekali gus mengelakkan kes rogol dan sumbang mahram di Singapura.


Jika di Malaysia, kawasan seperti Geylang ini wujud, contohnya Chow Kit, Brickfields, Bukit Bintang dan Pudu. Walaupun banyak, tetapi pelacuran diharamkan di Malaysia. Bagi orang Islam pula, mereka boleh ditangkap oleh pihak berkuasa seperti JAWI dan lain-lain.


Bayangkan kaki perempuan terpaksa menyorok-nyorok melanggan pelacur. Cuba anda bayangkan mereka sentiasa perlu berwaspada dan berada dalam keadaan yang mencemaskan ketika bersetubuh dengan pelacur. Baru nak bersenggama, JAWI datang ketuk pintu. Terus batang zakar terkulai lembik. Hahaha!


Sebelum penjajah Inggeris bertapak di tanah air ini (zaman kesultanan Melayu), pelacuran juga diharamkan. Bukan setakat itu, undang-undang menetapkan orang yang berzina atau merogol ini dikenakan hukuman hudud. Sebab itulah orang dahulu kala kahwin awal.

Mereka ini apabila mencecah umur 12 tahun atau 14 tahun sudah pun berkahwin. Mereka juga boleh kahwin 4 jika berkemampuan.


Apabila sudah berkahwin, sahsiah atau personality mereka terbentuk dengan tanggungjawab yang dipikul untuk mencari nafkah dan melindungi keluarga. Jadi tak timbul gejala sosial seperti yang ada sekarang ini.


Sejak zaman Mahathir juga, kita dengar banyak dasar penswastaan. Syarikat yang dahulunya milik negara. Kini telah dijual atau orang sebut diswastakan dengan alasan mahu memperbaiki mutu perkhidmatan dan merancakkan persaingan.


Dari situ juga wujud kolej dan universiti swasta. Bila ilmu di tangan kolej dan universiti swasta, maka automatik ia akan menjadi mahal. Kerana kualiti ilmu dan prasarana atau kemudahan perlu dibayar dengan wang yang setimpal.

Namun apakah wang yang setimpal itu, setimpal juga buat masa depan anak-anak muda? Ada yang kita dengar mereka menanggung hutang hingga sama dengan nilai sebuah kereta.

Puluhan ribu ringgit berhutang, sudahlah berhutang, ada yang masih menganggur pula dan ramai yang bekerja dengan gaji yang bertaraf pendatang asing dari negara miskin.


Ini amat berbeda sekali pada zaman kesultanan Melayu. Pada waktu itu ilmu diberikan percuma pada rakyat jelata seperti apa yang berlaku di negara Sosialis dan negara Nordik contohnya Argentina, Brunei, Finland, Cuba, Jerman, Norway, Scotland dan banyak lagi.


Kita di Malaysia ini, rata-rata dibelit hutang pendidikan. Pendidikan yang merupakan hak asasi rakyat, kini telah dicabut hak itu dan didagangkan. Maka umat manusia di Malaysia perlu bekerja keras untuk mendapatkan hak mereka kembali, yang suatu ketika dahulu berada dalam genggaman erat mereka.


Inikah gambaran sebuah negara maju? Makin maju, makin ramai rakyat berhutang dan makin mahal harga barang-barang?


Kita pergi pada zaman Pak Lah. Orang ini boleh dilihat sebagai pembela orang Melayu yang terpijak tahi Mahathir, kemudian tergelincir dan tersungkur. Agenda perubahan Pak Lah umpama telur setengah masak. Ada yang menjadi dan ada yang tidak.


Era pemerintahannya terganggu seperti dengan lalat-lalat yang datang menghurungi bau tahi Mahathir. Pak Lah gagal mencuci tahi Mahathir kerana, Mahathir terlupa tutup paip air yang biasakan ditutupkan oleh Anwar Ibrahim.

Pasir-pasir dan debu-debu untuk bertayammum juga telah dijual oleh geng Mahathir. Akhirnya Pak Lah berbau tahi. Ramai orang makin membenci Pak Lah. Akibat tak tahan dengan bau tahi itu. Pak Lah terpaksa tidur bagi melupakan bau yang dahsyat itu untuk beberapa jam.


Ramai pembaca mungkin bertanya, tidakkah Malaysia punya deraian hujan setiap minggu? Ya ada. Akan tetapi sewatu Pak Lah memerintah, Malaysia ibarat dilanda fenomena El Nino.

Hanya titisan air embun di daun-daun pokok sahaja yang ada. Ia hanya cukup-cukup untuk minum agar tidak mati kebuluran.


Pak Lah tidak punyai pilihan yang banyak, sehingga terpaksa meneruskan aktiviti penswastaan dan beberapa tahi Mahathir yang lain. Inilah yang orang ramai masih tak nampak.


Dari segi meraih sokongan, Pak Lah sudah dibenci berikutan kegagalan mengurus ekonomi akibat bau tahi Mahathir yang kuat mengganggu pemikirannya. Sokongan terhadap Pak Lah makin berkurangan.

Pak Lah hanya nampak satu jalan keluar. Iaitulah Islam Hadhari. Namun strategi itu juga gagal akibat bau tahi Mahathir yang masih kuat melekat di badannya akibat tersungkur pada perangkap tahi di hari pertama.


Pak Lah tidak berhenti di situ. Pak Lah mencari Michelle Yeoh si penjual minyak wangi. Hasilnya bau tahi Mahathir menjadi lebih mengelirukan. Sekejap wangi dan sekejap busuk.

Bau wangi telah bercampur dengan bau busuk. Ini lebih memalukan Pak Lah di mata rakyat kerana teknik ini hanya digunakan oleh warga pendatang Tamil di Singapura dan warga pendatang Bangladesh di Malaysia. Mereka busuk tak mandi dan hanya pakai minyak wangi.


Akhirnya Pak Lah mencari seorang orang gaji untuk dikahwini bagi menyelesaikan masalahnya. Hasilnya bau tahi Mahathir itu berjaya dihilangkan separuh. Walaubagaimanapun orang ramai sudah marah. Negara sudah kucar-kacir. Pak Lah pun berundur.


Kemudian naiklah Najib yang pernah menjadi Menteri Pendidikan yang merompak tabung pendidikan anak-anak muda. Najib merupakan orang suruhan Mahathir semasa sesi penswastaan berjalan.


Mahathir yang masih hidup lagi ketika ini telah menyuruh Najib menukar formula bagi menjamin masa depan UMNO. Sekian lama orang ramai marah dengan tindakan Mahathir mempermainkan puak agamawan ini mereka kembali didekati UMNO dengan ulama cari makan.


Ulama ini akan hadir dengan seribu satu alasan, iaitulah alasan mengapa UMNO tidak boleh ditentang atau dihina. Dari isu protes hinggalah ke isu pemakaian baju kuning.

Maka keluarlah seribu satu ayat dan seribu satu hadis merekrut Tuhan demi masa depan orang Islamlah kononnya. Orang ramai kembali percaya dengan UMNO. Kerana UMNO tidak lagi mencaci atau mempermainkan agama Islam seperti zaman pemerintahan Mahathir.


Ulama muda cari makan UMNO ini cuba memperlihatkan mengenai kelebihan bersatu dengan UMNO daripada menentang UMNO. PAS diajak meninggalkan DAP dalam Pakatan Rakyat demi hayat perjuangan umat Islam di Malaysia.


Ulama muda cari makan UMNO ini dikatakan sedang berjuang dari dalam. Ramai yang mempercayai akan perkara ini. Akan tetapi lupakah kita bila mana Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu berjuang dari dalam UMNO? Sehingga menduduki kerusi nombor dua negara? Apa jadi pada beliau hari ini?


Andai kata PAS termakan ajakan UMNO untuk bergabung. Maka jelaslah bahawa formula UMNO di zaman Najib ini seperti berikut:-


UMNO + PAS + MIC + MCA = BN

Rakyat Marhaen

No comments: