Tuesday, February 7, 2012

NAJIB 'NAMBIKEI'!!! "Kamu tolong saya, saya tolong kamu"


Semalam Maulidur Rasul 1Malaysia 1Ummah

Hari ini Thaipusam 1Kalungan Gergasi Bunga
Buat Najib dan Rosmah...

Apa sudah jadi tambi...????

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini sekali lagi menegaskan bahawa masyarakat India memerlukan "nambikei" atau kepercayaan terhadap kerajaan supaya banyak perkara boleh dilakukan.najib thaipusam batu caves 070212

Bercakap di harapan ribuan penganut Hindu yang merayakan Thaipusam di Batu Caves, beliau berkata negara ini memerlukan kerjasama antara masyarakat dan NGO India dengan kerajaan.


"Kamu tolong saya, dan saya tolong kamu. Nambikei. Kamu percaya saya dan saya percaya kamu," kata perdana menteri disambut sorakan daripada hadirin.


Beliau turut mengingatkan tentang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), bantuan sekolah RM100 dan baucar buku RM200 kepada pelajar yang diberikan kerajaan
.


NAMBIKE maksudnya :KEPERCAYAAN.
1.Rakyat percaya Najib tk boleh conrol bininya Rosmah.

2.Rakyat tahu Najib tk boleh buat ckp apa pasal NFC

3.Rakyat percaya Altantuya dpt komisen RM115j dlm pembelian Scorpene.

4.Rakyat percaya Najib menfitnah DSAI

5.Rakyat percaya bg BR1M RM500 , Baucar RM200 l itu semua duit rakyat kerana nak tutup kelemahan BN.

6.Rakyat mmg dah bagi kepercayaan BN memerintah 54 tahun bersamaan 12 kali PRU.

DAN KINI RAKYAT MEMBERIKAN KEPERCAYAAN BAHAWA

1.TEORI RAHMAN DAH BERAKHIR.

2.BN AKAN JADI PARTI PEMBANGKANG.

3.UMNO AKAN KALAH DLM PRU 13

4.ORANG CINA TAK AKAN UNDI BN.

Kami berjanji dan berikrar bersama2 pembaca MK akan berkmpen di cyber utk TUMBANGKAN BN dlm PRU13.

No comments: