Wednesday, March 21, 2012

AZLINA MELENTING!!! Tuduh Mat Bangla dan Indon berdemo, tapi sebenarnya orang UMNO sendiri


Fuh, memang panas beb wa cakap luuu....

Sedap mulut jer ahli parlimen Pengerang, Johor, yang juga bekas Menteri Belia dan Sukan 'merangkak' bekas Ketua Puteri Umno-APCO, Azalina Othman Said tuduh yang berdemo bantah projek hab minyak dan gas tu semuanya Mat Indon dan Bangla.


Tapi hari ni dakwaan berupa fitnah Azalina terkahanthhoii jugak...


Malah yang lagi memalukan, 96 peratus penduduk yang hadir berdemo semuanya penduduk tempatan beralamatkan Pengerang, Kota Tinggi dan Mersing, bukannya Ciliwung atau Madura!


Patutlah Najib Altantuya tak ambik dia balik masuk kabinet sebab bukan setakat dah tak jadi ketua puteri, tapi bangang sampai ke ulu hati!


Nasib Azalina sendiri pun khabarnya terumbang-ambing sebab Najib Altantuya dah sound awal-awal siapa yang tak rasa dirinya 'winnable candidate' baiklah dipersilakan berundur...


Jadi apa tunggu lagi Azalina?


Nak tunggu Johor tumbang di tangan Pakatan Rakyat baru nak terhegeh-hegeh?


Kah kah kah...



Mimpi Lena Azalina Terganggu


PENGERANG – Kedudukan Dato’ Seri Azalina Othman Said sebagai Ahli Parlimen Pengerang, Kota Tinggi dianggap selesa bagi sesetengah orang.


Hal ini, kerana umum mengetahui kemenangannya di situ kononnya berkubu ‘kebal’ menyebabkan seolah-olah kedudukannya tidak terancam.


Walau bagaimanapun, siapa sangka dalam diam, terdapat masalah di kawasannya itu yang perlu diselesaikan segera.


Terbaru, kira-kira 100 penduduk yang melibatkan 6 buah kampung di bandar itu berpiket bagi menuntut pemberian pampasan yang setimpal berikutan pembangunan yang akan dibina di lokasi berkenaan.


Antara kampung yang terlibat seperti Kampung Sungai Kapal, Sungai Buntu, Teluk Empang, Kampung Jawa, Kampung Sebong, Langkah Baik dan Batu Mas.


Dipercayai, Projek Hub Industri Minyak Dan Gas yang dirancang, telah menjadi keresahan banyak pihak kerana didakwa kawasan itu turut mempunyai kesan-kesan sejarahnya.


Malah ada juga yang telah mengusahakan ladang sayur kira-kira 30 tahun dahulu.


”Apakah kami akan mendapat pampasan yang setimpal dengan apa yang kami perolehi sekarang setelah memberikan tanah kami untuk projek pembangunan ini?,” kata seorang penduduk, Lim Eng Guat yang dipetik Sinar Harian.


Semalam akhbar itu melaporkan sebahagian penduduk menyuarakan bantahan berhubung isu ini ekoran ketiadaan perjanjian yang menyenaraikan imbuhan yang bakal diterima jika mereka mempersetujuinya.


Soalnya, adakah beliau masih lagi diulit mimpi-mimpi indah?


Kalaupun sebelum ini beliau digelar ‘superwomen’ kerana kemampuannya menyelesaikan isu nelayan tempatan yang pernah ditahan pihak berkuasa Indonesia kerana didakwa menceroboh perairan negara jiran itu baru-baru ini.


Mengapa tidak, isu yang dianggap senang ini, diberi perhatian segera.


Atau hanya menanti jawapan sama ada kekal atau tidak sebagai ahli parlimen itu selepas PRU 13 nanti.


JALAN PULANG



'96% penduduk bantah projek penapisan'



Jawatankuasa Bertindak Penduduk Pengerang hari ini menyangkal dakwaan Ahli Parlimen BN, Datuk Azalina Othman bahawa hanya 200 penduduk menghadiri perhimpunan Ahad lepas kerana membantah rancangan Petronas membina kilang petrokimia bagi projek pembangunan hab industri minyak dan gas penapis gas di pekan itu.

Jawatankuasa penduduk juga menyangkal dakwaan Azalina mereka yang menyertai bantahan itu semuanya orang asing.


Tapak terbabit terletak dalam kawasan pilihan raya Azalina.


Menurut pengerusi jawatankuasa tersebut Kasran Abdullah, kajian mereka yang dijalankan November lepas di tujuh kampung terbabit, menunjukkan 96 peratus penduduk membantah projek Pembangunan Bersepadu Petrokimia dan Penapisan Petronas (Rapid).


Katanya, jawatankuasa itu telah mengumpul lebih 1,600 tandatangan responden yang menentang projek itu dan senarai tersebut akan diserahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam bentuk memorandum.


Mereka yang menandatangani bantahan tersebut terdiri daripada kira-kira 1,000 orang Cina dan 600 orang Melayu.


"Tandatangan itu dikumpul hanya daripada ketua keluarga, bukan dari semua penduduk kampung dan ia tidak termasuk anak-anak mereka," kata Kasran, yang juga seorang ahli Umno, ketika dihubungi Malaysiakini.

No comments: