Sunday, March 18, 2012

PANAS!!! Benarkah UMNO bayar RM 5000 kepada Hasan Ali setiap kali ceramah hentam PAS?

Kerana Hassan Ali,Umno Larut Berbalah

Suatu perkara yang amat menarik perhatian penulis hari ini apabila dikhabarkan oleh salah seorang penyokong tegar umno di kawasan ini berhubung satu ribut kecil yang kini sedang melanda Umno Larut.

Semuanya bermula apabila terdapat pimpinan dan ahli-ahli yang tidak berpuas hati dengan tindakan pihak penganjur yang telah membuat bayaran sebanyak RM5000 kepada Dr Hassan Ali(DHA) untuk memberi ceramah kepada penduduk di Batu Kurau baru-baru ini.

Sudahlah pada hari ceramah tersebut rata-rata hadirin yang hadir seolah-olah merasa tertipu apabila Ustaz Kazim Ellias yang sebelum ini dikhabarkan akan berganding dengan DHA dalam ceramah itu dilihat tidak muncul2 sehinggalah program ceramah selesai.

Jadi terpaksalah juga mereka yang hadir mendengar kelentong DHA selama 2 jam dari awal hinggalah ke akhir ceramah walaupun kebanyakan mereka dilihat langsung tidak berminat mendengarnya.

Penulis yang kebetulan berada di sana pada malam itu sempat juga mendengar rungutan daripada hadirin yang duduk di bawah pentas.Kebanyakan mereka dengan wajah hampa melahirkan rasa terkilan terhadap pihak penganjur apabila Ustaz Kazim kesayangan mereka tidak muncul-muncul di atas pentas..

Jadi jelaslah di sini bahawa,di antara ratusan yang hadir itu bukanlah kerana hendak mendengar ceramah DHA sangat pun.Kalau tidak kerana tertera nama Ustaz Kazim di banner dan poster yang diedarkan beberapa hari sebelum itu,nescaya ceramah DHA di Batu Kurau pada malam tersebut akan mengalami nasib yang sama seperti ceramahnya di Kampung Melayu Subang sebelum ini.Hanya deretan kerusi kosong yang akan menjadi pendengar setia.Haha.

Bebalik kepada tajuk asal.RM5000 untuk satu sesi ceramah.Biar betul? Kalau 40 buah ceramah DHA minta wang sebanyak itu bermakna jumlahnya dah mencecah RM200 000.Ini yang membuatkan Umno Larut berbalah kerana penulis difahamkan Ustaz Kazim Ellias kesayangan mereka pun tidak pernah mendapat bayaran sebanyak itu hanya untuk satu sesi ceramah.Haha padan muka hampa!!

Di kesempatan ini,penulis ingin membuat satu cabaran kepada UmnGok agar dianjurkan sekali lagi ceramah DHA di Batu Kurau tapi kali ini penulis minta supaya jangan ditulis nama Ustaz Kazim sebagai penceramah bersama dalam poster dan banner macam yg dibuat sebelum ni..

Cukup sekadar DHA seorang sahaja,bukan apa,kita nak lihat berapa orang pula yang akan hadir mendengar kelentong si parasit macam dia..PERSEPSI KITA BERBEZA

Hassan Ali sedang berperasit di bawah khemah milik Umno di Batu Kurau

3 comments:

cucukerinci said...

hasan ali phd....asyik kelentong hal yg sama di mana saja dia diupah berceramah.....dia ingat ni zaman tahun 50an org ramai boleh dikelentong sesuka hati..

Anonymous said...

Teruskan perjuangan dedahkan kebatilan! Syabas dr hasan. Berpegang kpd tali Allah swt dan jangan berpecah belah. Tinggalkan mereka yg jadi alat alkafiruun.

Anonymous said...

Ya teruskan ceramah, boleh la bayar hutang yang masih bertimbun