Saturday, May 19, 2012

ANGKARA SAMSENG TAIK MINYAK!!! Kereta 2 Adun PR kena belasah



Dua anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP menjadi mangsa apabila acara minum petang bersama Pengerusi Bersama BERSIH S Ambiga dihadiri sekumpulan pemarah yang tidak berpuas hati.

ADUN Ayer Keroh Khoo Poay Tiong berkata kumpulan pengacau itu menyerangnya dan ADUN Bandar Hilir Tey Kok Kiew apabila mereka meninggalkan tempat acara itu.

"Batu dan telur mengenai kereta kami. Cermin depan anggota kami turut pecah," katanya.

Salah satu daripada tayar kenderaan Tey juga dipancitkan, cermin sisi pecah dan badannya kemik teruk dihentam kumpulan itu.

Beliau membuat laporan polis di balai polis Merlimau.

3 comments:

Anonymous said...

tau pulak repot polis ...repot kat ambiga la...polis adalah ejen umno...tau tak...( begitulah pada pemikiran orang umno dulu kini dan selamanya)

Anonymous said...

kalu dah ketua menterinyer...ketua samseng UMNO/BN...begitulah anak buahnyer.....hampeeeehhhhh

Anonymous said...

la...apa ka bodohnya nak report pada Datuk Ambiga... tara baca ka... dia bukan makan gaji dengan Rakyat...gaji polis dan menteri2 serta semua kakitangan badan executif tu rakyat yang bayar so buat la kerja untuk semua rakyat dan ikut SOP masing2 bukan ikut suka atau ikut SOP Awww!!NO... kalau tak ikut SOP dan tak adil tu namanya makan Gaji Haram ada paham ka.... kalau Polis tu ajen Awww!!NO mintak la gaji dengan Aww!!NO kenapa nak mintak dengan Rakyat... soal Anbiga.. kita kena paham siapa saja nak tolong kita atau nak mintak tolong dengan kita buat sesuatu perkara yang membawa kebaikan HARUS lah dibantu atau diberi kerjasama... kalu orang islam ada sirah dimana Rasulullah juga pernah dibantu oleh orang Kafir Qurais,orang Yahudi dan Arab Badwi yang bukan islam selagimana ianya tidak bercanggahan dengan syarak... yang awak sakit hati dengan Ambiga tu kenapa... dia nak tolong benda baik so kita sokong la..kalau ha1 hal yang nagetif tak payah la sokong guna la akal sikit... awak tau tak dalam islam menegur dam menasihati pemimpin atau pentadbir yang dirasakan tidak adil atau zalim adalah suatu kewajipan... kalau awak orang islam malu la sikit sebab tak paham paham ..orang bukan islam pula yang paham... pondok pengajian ada banyak yuran pun tak mahal...paham2 sendiri la....AB-MT