Monday, May 21, 2012

BUAT HABIS DUIT MINYAK!!! 6 kereta polis ke pejabat PKR, 7 kereta polis ke rumah Cikgu Bard hanya nak serah surat saman


 
Ketua Cabang KEADILAN Rembau, Badrul Hisham Shaharin memberitahu, sebanyak tujuh kenderaan polis dengan lebih kurang 32 anggota menyerbu ke rumahnya dekat sini pada pukul 2.20 petang tadi.

Menurut FB beliau, anggota terbabit kemudian
menyerahkan waran meminta beliau hadir ke Mahkamah Jalan Duta esok pada jam 9.00 pagi.

Wow, ramainya anggota polis semata-mata untuk serahkan waran!!
 
Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sebentar tadi menerima surat saman meminta kedua-dua mereka supaya hadir ke Mahkamah Kuala Lumpur, Jalan Duta jam 9 pagi esok. 
 
Anwar dan Azmin diminta hadir ekoran keganasan yang tercetus semasa himpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu di Dataran Merdeka.
 
 Adalah dipercayai ia berkaitan juga dengan isu arahan supaya peserta himpunan bersurai secara aman sebelum polis melepaskan tembakan gas pemedih mata dan pancutan air kimia hingga menyebabkan kelam kabut berlaku sehingga jam 6 petang.
Masih belum dapat dipastikan akta mana yang akan digunakan untuk mendakwa kedua-dua mereka kerana masih berbincang tindakan seterusnya.

Sementara itu, ibu pejabat PKR di Merchant Square, Petaling Jaya dikejutkan dengan kehadiran enam buah kereta peronda polis hanya semata-mata mahu menghantar dua notis saman ke atas kedua-dua pemimpin PKR tersebut.


Insiden tersebut seolah-olah Anwar dan Azmin adalah penjenayah besar Umno-APCO yang mesti diberkas! ~
jalanpulang

3 comments:

Anonymous said...

sajer jer dia orang nak psycho PR...ttp sebenarnyer dia org yg psycho diri sendiri....sbb buat kejer mcm org giler jer......PR...tak der apa2 yeee...tak der apa2 yeee....

Anonymous said...

rupanya polis2 malaysia ni jenis penakut takde telorr....

Anonymous said...

PDRM tengah praktis untuk menyambut pemimpin negara Malaysia dari kalangan Kerajaan Pakatan Rakyatlah tu.

Sebelum kena terajang dari jawatan yang disandang sekarang, lebih baik bodek bakal-bakal pemimpin ni, untung-untung kekal jawatan.