Friday, May 18, 2012

PAS BUKA CAWANGAN LAGI!!! Bekas Pensyarah Politeknik jadi Ketua Cawangan

Pas Kawasan Gopeng berjaya menubuhkan satu lagi cawangan baru di Kampung Sri Ampang B.Kampung ini merupakan lubuk Umno dan penubuhan cawangan PAS di sini adalah satu tamparan hebat kepada Hamidah Osman, Dun Sungai Rapat.

Ketua cawangan ialah Ust Shuib Alias, bekas seorang pensyarah pengajian Ugama di Politeknik Ungku Omar.Beliau telah lama bergiat cergas dalam penyampaian dakwah melalui pengajian-pengajian ugama di merata masjid dan surau-surau sekitar Ipoh.


Sambutan orang ramai adalah diluar jangkaan kerana hebahan yang agak begitu suntuk. Namun alhamdulillah, lihatlah gambar-gambar diatas itu, bukan terhad kepada kalangan Melayu sahaja yang hadir, malah orang Cina dan juga India ada bersama.

Ismail Saleh, bekas seorang komando 69 turut menyampaikan ucapannya pada malam tersebut. Beliau turut menyatakan rasa kesalnya kerana merasakan perjuangan dan pengorbanannya dalam menghadapi komunis dihutan dulu tu sia-sia apabila kerajaan hari ini begitu mudah menyerahkan kerakyatan negeri untuk orang asing dengan begitu mudah.

Pagi tadi, beliau memaklumkan kepada saya bahawa sebentar tadi, jam sekitar 8.40 pagi, beliau telah dihubungi oleh seorang SB yang tidak dikenalinya berhubung dengan ucapannya malam tadi. Nampaknya ada reaksi dari SB. Mudah-mudahan ramai lagi SB yang akan sedar dan berpihak kepada rakyat setelah mereka berpeluang mendengar kuliah-kuliah pengajian politik secara tidak langsung dari pakar-pakar akademik.

Ya, itulah yang di harapkan apabila pihak penganjur menjemput berucap pada malam tersebut , bekas pensyarah undang-undang UAI, Dr Aziz Bari.

Dalam 'kuliah'nya malam tadi, banyaklah yang beliau sebut. Anda boleh rujuk disini

Harap kepada mereka yang berkenaan akan dapat berlapang dada dan memikirkan sebaik-baiknya sambil memohon petunjuk dan hidayah dari Allah SW.

Tujuan hidup kita adalah sebagaimana ikrar yang sering kita ulang-ulangkan ketika solat - wamahya-ya , wamamati, lillahi Rab-il 'Alamin - yakni, dan hidup dan mati ku hanyalah kerana Allah pentadbir sekalian alam ini.

Tumpang bahasa kiasan Dr Aziz Bari, "Umno sekarang tidak menggunakan kepala lagi, tetapi mereka kini menggunakan ini," sambil beliau menunjukan kearah ponggongnya!

Dr Aziz turut menyentuh isu panas mengenai MB Pakatan Rakyat, DS Nizar yang muncul di ceramah Umno yang mengatakan kononnya "Nizar Pembohong Bersiri"

Dr Aziz dalam nada lemah lembutnya sempat membidas Hamidah bahawa, "dia tidak sedar dalam parti dia tu, bukan setakat pembohong, pembunuh bersiri pun ada ....perogol bersiri pun ada ..."ha! ha! ha! Ambik ko Hamidah!AL-HUSSEYN

2 comments:

Anonymous said...

Rasanya , kamu orang syok sendirilah...

PAS is dead

masih tak tahu lagi ke???

Jgn ikut membabi buta..guna otak

Anonymous said...

jangan guna otak lembu macam umporno, guna otak untuk berfikir