Saturday, May 5, 2012

POLITIK KOTOR!!! Bukankah suara ibu Azmin Ali sebijik suara Umi Hafilda?


Kalau lu orang duduk ditempat Azmin Ali pun mungkin akan berfikir seribu kali untuk berjumpa ibu lu orang... kerana syarat yang diberi oleh ibunya jelas yang beliau sudah termakan hasutan Ustazah Umi Hafilda atau pun beliau memang mentaliti Umno totok... mungkin ada yang berkata itu Ibu kita kenapa nak buang Ibu... betul berdosa kita menderhaka kepada Ibu kita... namun situasi Azmin adalah berkait rapat dari hal Politik... yang diadu domba oleh barua Umno berstatus Ustazah.

Mungkin Ibunya berfahaman Umno Totok dan sebab itu mengenakan syarat yang tak masuk akal untuk berjumpa beliau iaitu menyuruh kembali kepangkal jalan dengan bertaubat kepada Allah SWT namun tak dinyatakan atas sebab apa Azmin Ali kena bertaubat... dan syarat yang kedua ialah meninggalkan kumpulan nya mungkin bermaksud Parti Keadilan Rakyat (PKR) ataupun Pakatan Rakyat (PR)... kalau lu orang macam mana beb ?.


Cuma kesilapan Azmin Ali ialah beliau gagal mempengaruhi Ibu beliau untuk bersama-sama beliau dalam perjuangan beliau... atau mungkin Ibu sudah tak dapat beliau pengaruhi kerana memang befikiran Umno Totok... sebab itu Ustazah Umi Hafilda cukup senang mempengaruhi Ibu nya kerana sudah semula jadi berfikiran Umno Totok... dari nada Ibu beliau berkata pun sudah dapat dirasakan.... contoh nya ialan "Saya malu dengan Tuhan ...Saya malu dengan Kerajaan"... apa sebab nak malu dengan Kerajaan Umno beb,,, kah kah kah !.

Kemudian beliau mengatakan Azmin Ali sebelum ini adalah baik... jangka masa Azmin mula berkrisis dengan Ibu nya ialah pada Pagi Hari Raya Aidil Fitri bersamaan 30hb ogos 2011... bermakna baru 8 bulan lebih krisis berlaku... sedangkan beliau bersama PKR sudah hampir 13 tahun... jadi dimana logik nya kenyataan Ibunya itu... kalau bukan ianya dipengaruhi oleh Ustazah Umi Hafilda... yang sebelum ini mengatakan Azmin Ali sudah setahun lebih tidak menziarahi Ibunya dan Hari Raya pun Azmin Ali tidak menjenguk Ibunya yang jelas satu penipuan dari Ustazah Umno ni.


USTAZAH KESAYANGAN UMNO

Kepada Azmin Ali... beliau kena memohon kepada Allah SWT untuk hati Ibu beliau dilembutkan... hanya doa saja yang dapat melembutkan hati Ibunya... kerana syarat yang dikenakan oleh Ibunya tidak memungkin beliau untuk menerangkan situasi yang sebenar kepada Ibunya... ditambah lagi dengan ada nya Ustazah Umi Hafilda disamping Ibunya... ialah Ustazah yang tak punya tanggungjawap keluarga... ditambah pula dengan niat mempergunakan Ibu untuk menyambung Nyawa Umno yang sedang Nazak... untuk itu berdoalah dengan seiklasnya ok.


hemmmmm..... umno akan mempergunakan apa saja demi mempertahankan pemerintahan yang macam harta pusaka inggeris penjajah bapa umno... kerana kalau umno kalah ianya umpama neraka dunia kepada pemimpin umno serta penyokong terpilih merangkap penchacai umno... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.
 
Mat Indera Sipejuang

3 comments:

Anonymous said...

'Kalau lu orang duduk ditempat Azmin Ali pun mungkin akan berfikir seribu kali untuk berjumpa ibu lu orang...'..nukilan pembuka bicara oleh penulis artikel ini..
Sedih, malang dan sampai tahap menjengkelkan bila anda SANGGUP menyokong tindakan Azmin berputus arang berkerat rotan dengan ibu sendiri..saya yakin, jika kita waras, takkan pembuka nukilan begini ditulis & dipaparkan oleh blog yg 'berimej islam -paspb' ni..namun atas sebab nak dapat sedikit keuntungan POLITIK atau lebih tepat bagi kes ni, bagi mengelak 'kerugian' politik..kita umpama menyokong tindakan MENDERHAKA Azmin kepada ibunya...aduhh malangnya kita ni saudara..

Bukan Syurga Akhirat berada dibawah telapak KAKI IBU?..bukan kah itu yg diajar agama..

Saudara yang saya sayangi...cara politik kita amat menyesatkan..rakyat dan saudara2 yg kita kasihi ROSAK dengan cara politik sebegini..

Politik penting..namun janganlah biarkan politik memperbodohkan kita hinggakan nikamat akal & jiwa tidak lagi dijadikan tempat rujukan..

DinDesa
Bgn Tiang

Anonymous said...

" keluar la dari kumpulan itu kalau tidak bila ibu mati jangan datang tegok" ayat yang paling menyentuh perasaan bagi setiap insan yg bergelar anak....kalau aku diberi pilihan ibu atau politik aku pasti pilih ibuku kerana syurga itu dibawah tapak kaki ibu.

p/s: PASPB patut nasihat azmin ali bukanya sokong semua tindakanya hanya sebab beliau pemimpin pembangkang. Politik seperti ini adalah politik sampah...

Anonymous said...

berapa da lu mau paste ini komen. lu kena baca kisah saad abi waqas