Saturday, June 2, 2012

HANYA 10 000 ORANG!!! Blogger UMNO 'terencat bilang'



ALOR SETAR:
Kejayaan Himpunan Hijau ke Putrajaya yang berlangsung seharian di sini semalam sekali lagi menambah kerisauan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk mengumumkan pilihan raya. AJK PAS Pusat Ustaz Idris Ahmad berkata kejayaan PAS menghimpunan ratusan ribu rakyat khususnya anak muda tanpa ada sebarang konsert melalaikan sudah tentu memberi tekanan kepada Najib.
 
"Himpunan ini berjaya membangkitkan semangat petugas dan menggerunkan Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menghadapi PRU 13.

"Lagi lama Datuk Seri Najib tidak mengumumkan pembubaran Parlimen, lagi banyak himpunan seperti ini dapat kita lakukan untuk membangkitkan semangat jentera pilihanraya," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Menurutnya, semua kita maklum bahawa membangkitkan semangat dan membentuk persepsi adalah perlu selain daripada peranan jentera parti.
Himpunan Hijau Ke Puterajaya menurutnya bukan sahaja berjaya mengumpul ramai orang, malah matlamat dan sasaran tercapai.
 
Semua ruang stadium ujarnya padat dan beribu orang di luar stadium terpaksa melihat skrin besar kerana di dalam penuh sesak.
 
Lebih menarik kata Ustaz Idris, mereka yang datang dengan ikhlas tanpa mengharap balas di mana 70 peratus kehadiran adalah orang muda, mereka datang walaupun tanpa dihidang dengan program K-Pop seperti program Himpunan Jutaan Belia di Puterajaya.
 
Pak Samad Said pula mendeklamasi sajak khas untuk anak muda, kerana mereka adalah benteng negara untuk melakar politik masa depan.
 
"Walaupun ada bloger Umno kata hanya 10,000 sahaja. Memang sudah dijangka kerana mereka mengalami penyakit "terencat bilang".
 
"Biarkan Najib lambat umum tarikh, kita akan asak dengan Himpunan Hijau di seluruh negara," katanya.

5 comments:

Anonymous said...

apala ,,jangan dok baca blog umdoh la ,biar pi kat depa la ,,nak kata berapa pun....aku apaa yang depa tulis sori nak pecaya...jenis bangsa lahanat punya umngok +umdoh...bangsa matematik spm tak pas..minta kerja pakai orang dalam...rasuah,tu sebab buat beli dedak lembu harga sampai ratuih juta...hak mudah pun kira tak betui,,,

Alias Bin Hasan said...

Salam semua...

Betul la la dia cakap 10,000. lepas tu mamat tu stop. samaada dia dah bosan mengira atau cikgu dia mati lepas ajar number tu, jadi dia tak tau selepas number tu.

Anonymous said...

Puak puak pencacai umdohngok ini jelas dah gila issem,,,,kerana teramat takut UBN bakal kalah teruk pada pru 13 ,, ,,,,agaknya selama ini pencacai2 umdohngok ni terlalu yakin Umdohngok akan memerintah negara hingga ke hari kiamat...ABU!!!

Anonymous said...

tu sebab wajib tukar Aww!!No yg kira duit negara pun tak pernah betul.... ? dalm semua hal dia akan tipu rakyat ,kalau confirm penipu perompak hukumnya wajib tukar... sapa sokong berdosa.... tanya la ust aww!!no pun dia akan cakap berdosa kalau kita sokong org yg suka menipu atau merompak.... kalau suka memfitnah lagi la haram disokong.... lagi la kalau nak dilantik jadi pemimpin.... 2 x haram... haram sokong n haram lantik .. abmt

Anonymous said...

Kesian blogger umno,dh tua bangka,tp x reti2 mgira,p la sekolah blik,2 sekolah henry gurney ada kekosongan 2...