Sunday, June 24, 2012

KENAPA JADI BANGANG?!!! Hapus tol laluan motorsikal tak perlu perintah negeri, sekarang pun boleh hapus

UMNO Penang ni dah terlalu terdesak nak menang, buat tawaran hebat. Nak hapus tol laluan motorsikal. Nape tak hapus tol jambatan terus.

Bangangnya, nak tunggu menang perintah negeri dulu. Hoi UMNO  , kuasa hapuskan tol tu kerajaan pusat atau kerajaan negeri ? kerajaan pusat.

Tak perlu nak menang negeri, sekarang pun boleh minta kerajaan pusat hapuskan tol tu. Kuasa ditangan UMNO, apa pula kaitan nak perintah kerajaan negeri.

Buktikan dengan kuasa yang ada pada kerajaan pusat, jangan dok berjanji sedangkan kuasa dah ada ditangan.Admin

http://3.bp.blogspot.com/_2Sb0Qqveun8/TR90ha5UGvI/AAAAAAAAAsE/xhh2LChD5Ck/s320/musaumnopenang.pngBUKIT MERTAJAM – Barisan Nasional (BN) akan meminta Kerajaan Pusat agar menghapuskan tol laluan motosikal Jambatan Pulau Pinang jika menawan kembali negeri itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Janji itu disuarakan oleh Timbalan Pengerusi Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir.


Beliau berkata, ia merupakan salah satu perkara akan dimasukkan dalam manifesto BN negeri demi  meringankan penunggang motosikal.


Menurutnya, penghapusan tol itu sekali gus memberi manfaat kepada pengguna motosikal berjumlah kira-kira 15,000 orang yang melalui jambatan setiap hari untuk berulang-alik dari tanah besar ke bahagian pulau.


“Jika kita lihat, hanya Pulau Pinang sahaja satu-satunya negeri yang mengenakan tol untuk motosikal. Meskipun ia hanya RM1.40, tetapi jika dicampur dengan duit minyak yang perlu diisi kira-kira RM3 sehari, agak membebankan pengguna yang majoritinya adalah pekerja.


“Justeru, kita akan minta kerajaan pusat mengkaji semula untuk menghapuskan tol di jambatan sekiranya kita kembali memerintah Pulau Pinang pada PRU akan datang,” katanya.


Beliau berkata demikian pada sidang media sempena Program Juara Rakyat ‘Himpunan Anak Muda’ Bahagian Bukit Mertajam di Padang Awam Cherok Tokun, di sini, hari ini.


Hadir sama, Pengerusi BN Bukit Mertajam, Lau Chiek Tuan dan Pengerusi Juara Rakyat Umno Bahagian Bukit Mertajam, Ramlan Ishak.sh

7 comments:

Anonymous said...

la ni hapuskan tol tu..nak tunggu apa lagi ,cukup la 54 tahun memperbodohkan rakyat..cukup 10x

XUMNO said...

Nasukkan sekali dalam manifesto tu hapus tol jamban. Baru ada transformasi. Bangang tak habis2!

Anonymous said...

bodoh punya statement kan pusat boleh buat skrg tak payah tunggu p/rayalah....sial

Anonymous said...

org bodo punya pikiran..itu kerja federal lah bagi mansuh..

Anonymous said...

asal dpt masuk tv @ suratkhabar.. lantaklah walau stetement bodo mcmanapun..

Anonymous said...

ek ele....ini yg dikaterkan buat janji jer....tepati tak der nyer...bedeah demer jer....nie tgh berkuase....buat jer ler......

Anonymous said...

Mana p org2 umno yg selalu komen ni? Malu dgn kbodohan pemimpin sendiri ke?