Sunday, June 3, 2012

MAI BACA!!! Cerita sebenar '688 ahli PAS masuk Umno di Batu Kurau'

LARUT: PAS Kawasan Larut menafikan laporan yang disiarkan dalam Akhbar Sinar Harian dan Mingguan Malaysia bertarikh 3 Jun 2012(hari ini) yang melaporkan 688 ahli PAS di kawasan tersebut mengisyhtiharkan diri keluar parti dan menyertai Umno.

Ketua Penerangannya,Mohd Akmal Kamaruddin berkata laporan tersebut adalah pembohongan terancang dan pengulangan skrip lama yang dilakukan Umno bertujuan meraih sokongan masyarakat di sini terhadap parti itu.


Jelasnya“Ini adalah kali ketiga mereka membuat pembohongan serupa,mungkin disebabkan mereka berasa cemas dan tergugat setelah melihat momentum sokongan masyarakat di sini terhadap PAS dan Pakatan Rakyat yang semakin meningkat”


Menurut Akmal lagi,pihaknya telah membuat semakan di setiap cawangan dan mendapati tidak wujud sejumlah yang dinyatakan bertindak keluar parti.


Beliau turut membuat cabaran kepada Umno bahagian Larut agar mengemukakan bukti kukuh seperti sijil atau  nombor keahlian kesemua 688 ahli PAS seperti yang dinyatakan bagi membuktikan kesahihan dakwaan tersebut.


Ia bagi memudahkan kerja kita untuk megeluarkan nama-nama mereka daripada senarai ahli berdaftar sekiranya mereka adalah ahli PAS.Katanya lagi


Sebelum ini cabaran yang sama pernah dibuat beliau kepada Umno bahagian Larut apabila laporan akhbar Sinar Harian bertarikh 18 April 2012 melaporkan 360 ahli PAS di kawasan ini bertindak keluar parti,namun sehingga ke hari ini cabaran tersebut tidak diendahkan mereka.


“Yang sebetulnya bukan ahli PAS menyertai Umno,tetapi ahli Umno yang menyertai Umno.Semuanya hanyalah lakonan semata-mata.Ujar Akmal lagi.


Laporan akhbar Sinar Harian dan Mingguan Malaysia hari ini melaporkan beberapa orang ahli PAS telah membuat penyerahan borang menyertai Umno mewakili 688 ahli PAS kawasan ini kepada Ahli Parlimen Larut,Datuk Hamzah Zainuddin.


Majlis penyerahan borang berlangsung di kediaman salah seorang bekas ahli PAS,Abdul Wahab Mahmud yang telahpun meisyhtiharkan diri keluar parti dan menyertai Umno beberapa minggu yang lalu.Abdul Wahab sebelum ini adalah ahli PAS cawangan Titi Kasai,Batu Kurau.


Bagi merungkaikan segala pembohongan ini,Akmal berkata,pihaknya telahpun menziarahi seorang warga emas yang turut serta dalam majlis penyerahan borang tersebut bagi mendapatkan gambaran cerita sebenar.


Beliau adalah Mohd Sulaiman Abd Wahab atau dikenali sebagai “Pak Su Mat” oleh masyarakat setempat.Apa yang menarik perhatian kami,beliau sendiri mengakui telah “dipergunakan” bagi tujuan menjayakan skrip yang dirancang Umno.


“Saya hanya dipergunakan untuk kepentingan nafsu serakah Umno.”Katanya sewaktu menerima kunjungan PAS Kawasan Larut.


Ujarnya lagi,memang wujud ahli PAS di sini menyertai Umno,tetapi hanya 2 orang,bukannya 688 seperti yang dilaporkan.


Pak Su Mat turut mempelawa PAS kawasan Larut agar menganjurkan satu program ceramah bagi menafikan dakwaan tersebut di kediamannya yang hanya bersebelahan dengan kediaman Abdul Wahab Mahmud,tempat berlangsungnya majlis penyerahan borang 688 ahli PAS yang kononnya menyertai Umno..

 Pak Su Mat(dalam bulatan) sewaktu majlis penyerahan borang Umno

"Saya hanya dipergunakan Umno",katanya sewaktu menerima kunjungan Akmal Kamaruddin
 
PersepsiKitanBerbeza

1 comment:

Anonymous said...

Dpt la sorang rm10,kalo nk berlakon dlm drama/filem mmg msg2 xde harapan,blakon cmni pn jadi la,glamour jgk apa,msk paper gitu...