Tuesday, July 3, 2012

ALI RUSTAM 'CABUT' KE PUSAT!!! Tinggal hutang RM 865 Juta



Dalam temubual bersama akhbar berbahasa Inggeris The New Sunday Times Ahad lalu, Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam menyatakan beliau berhasrat untuk berallih angin menyertai Kerajaan Pusat sekiranya diizinkan Perdana Menteri.

Maksudnya beliau akan bertanding kerusi Parlimen bukan lagi kerusi Dun. 


Setelah menimbunkan hutang kerajaan negeri menjadi RM865juta dan meninggalkan rezab kerajaan negeri sebanyak RM8juta, Ali Rustan ingin 'cabut' ke pusat. Orang yang menggantikan beliau samada dari BN atau PR akan pening memikirkan bagaimana hendak membayar hutang tersebut. 


Itulah hebatnya Ali Rustam ...berhutang pandai tetapi bayar hutang jauh sekali. Projek-projek besar yang tidak berdaya maju dan bangkrap seperti Eye On, Kincir air, Lapangan Terbang, Litar Go-Kart, Kapal Selam semuanya dibuat dengan menggunakan duit hutang dari kerajaan pusat. Akhirnya hutang keliling pinggang.

Memang sudah lama desas-desus beliau akan cabut lari ke pusat kerana beliau bernafsu besar untuk menduduki kerusi nombor dua dalam Umno dan kerajaan pusat. Perkembangan ini menyebabkan ramai pemimpin Umno negeri Melaka mula 'pasang badan' untuk menggantikan Ali sebagai Ketua Menteri. 


Tidak salah untuk mereka 'pasang badan' dan perasan, itu hak mereka. Tetapi mereka kena ingat bahawa itupun jika BN menang lagi di Melaka. Jika BN kalah silap-silap mereka jadi Ketua Pembangkang sahaja.


Memang nampak mustahil untuk Pakatan Rakyat menang, tetapi itu semua kuasa Allah. Dahulu sebelum PRU 12 siapa sangka Selangor akan jatuh ke tangan Pakatan Rakyat. 


Malah 'Taukeh' gigi Khir Toyo dengan bongkak berkata bahawa Selangor akan sifar pembangkang selepas PRU 12. Tetapi hakikat yang sebenar, Khir Toyo yang 'ghuyub' dari politik Selangor sekarang.

Jika PR menang maka putihlah mata Idris Haron, Abu Seman dan Ghafar (Atan) untuk menjadi YAB.  Perkara ini tidak mustahil kerana dari congakan kita DAP hampir pasti akan menang 7 atau 8 kerusi Dun. 


Jadi PR hanya memerlukan 8 kerusi sahaja lagi untuk memerintah Melaka.....apakah ianya mustahil??? Semuanya tidak mustahil kan ....MUTALIGAT

1 comment:

Anonymous said...

KM ni setaraf pengerusi JKKKP aje di negeri2 yg diperintah PR, ngape x caya? cuba tengok cara dia brcakap sudah tau kelas brape mentelitinya...... semua pencacai boleh nilaikan....