Saturday, July 14, 2012

JOM TENGOK!!! Reputasi Najib di mata dunia, setaraf pemimpin regim

Najib silap besar sekiranya berpendapat dia telah berjaya meyakinkan rakyat Malaysia dan masyarakat antarabangsa bahawa rancangan pembaharuannya sebagai berjaya...
  • Beberapa bulan lalu, Najib telah dinobatkan sebagai juara "Double-talk" oleh Washington Post, akhbar berpengaruh yang dibaca oleh orang-orang seperti Presiden Obama dan pemimpin lain di AS.
  • Washington Post membidas dalam editorial berbisanya selepas Najib dihantar pulang wartawan kontroversi Saudi Hamza Kashgari untuk menghadapi hukuman dan mungkin juga kematian.
  • Bahasa kasar yang digunakan oleh akhabr AS menjadikan ramai yang mengangkat kening dan menyebabkan perasaan cemas di Putrajaya, pusat pentadbiran Malaysia.
  • Pada 8 Jun yang lalu, akhbar bereputasi tinggi di Kanada pulak, The Globe and Mail telah mengkategorikannya sebagai " demokrat palsu".
  • Dalam satu artikel bertajuk 'Satu senarai semak abad ke-21 para autokrat baru', Najib telah diletakkan setaraf dengan autokrat yang paling teruk di dunia.
  • Pengarang Mark MacKinnon telah mengkategorikan autokrat kepada empat kumpulan - demokrat palsu, egotists gila, populis ganas dan kapitalis kapalan.
  • Najib telah dimasukkan ke dalam kategori yang pertama, bersama-sama dengan Presiden Rusia Vladimir Putin, Presiden Palestin, Mahmoud Abbas, Presiden Algeria Abdelaziz Bouteflika, Perdana Menteri Ethiopia Meles Zenawi dan Perdana Menteri Kemboja Hun Sen 'bekas ahli' kelab adalah bekas Yugoslavia Presiden Slobodan Milosevic dan bekas presiden Mesir Hosni Mubarak.

    JOM ABU...
    Asalkan Bukan Umno...

    2 comments:

    Anonymous said...

    Salam admin. Tak dapat baca ada line warna putih je tp x de tulisan

    Anonymous said...

    Cara baca: copy line putih tu. paste dkt notepad. Ni cam breaking the code~