Saturday, September 8, 2012

BODYGUARD LINDUNGI MAJIKAN!!! Keluarkan pistol kerana polis biarkan keganasan UMNO mengancam Anwar?

Kejadian bodyguard DSAI terpaksa mengeluarkan pistol di Jasin Melaka dilapurkan oleh media proamno, jadi gua tak berani nak lapur mana satu yang betul. Belum ada kenyataan dari Parti Keadilan, jadi gua ambik dari blog King of Goblok kerana penjelasan yang menyakinkan.

Dalam keadaan situasi genting,mereka menuduh Dino iaitu pegawal yang memegang pistol mengacu pistol kearah perusuh!!

situasi sebenarnya ialah,Dino tidak pun mengacu pistol kearah perusuh.ia hanya mengeluarkan pistol untuk persediaan jika berlaku perkara yang merbahaya kepada DSAI.

Faham baik baik kisah sebenarnya..! ni kronologi hari kejadian.

DSAI telah di ambush awal oleh puak perkasa dan umno sebelum kejadian baling cat dibas... dan dilaporkan bodyguard DSAI telah bertempur awal sebelum bas ditahan so,mereka nak atau tak kena ikot SOP untuk lindungi DSAI kerana sebelum itu mereka telah ambush dsai.

Pihak Polis telah mengetahu bahawa bodyguard DSAI akan guna SOP mereka dan dalam keadaaan yang tegang,salah seorang bodyguard kluarkan pistol... takkan nak pakai penyapu sapu diorang.kot?..

Sehingga saat blog ni di tulis,Dino masih lagi di balai polis untuk soal siasat.Nampaknya isu ini akan berlegar semingu bermula besok dan seperti biasa.Media tv3 akan provoke isu ini dan seperti biasa juga,Pencacai umno perkasa,geng ikan bakar akan buat laporan polis seluruh Malaysia berhubung perkara ini. Dan lumrahlah,kita akan telan panadol sebab laporan mereka SPIN habis!!!Kedahkini
Ni cuba korang baca ayat yang cuba di provok oleh umno dan bloger bloger umno.

anwar ibrahim dalam jelajah ceramah dia naik bas...terpaksa melalui kumpulan pemuda dan belia yang menunggu mereka di jasin melaka...Bila bas melalui kumpulan ini tiba2 turun seorang lelaki melayu dari toyota camry..aku sebut no platnya..WUR 3662 dengan sepucuk pistol....sepucuk pistol ini diacukan kepada kumpulan pemuda dan belia yang menunggu bas anwar...lelaki tu menggertak kumpulan ini supaya jangan menghalang bas yang anwar naik...korang bayangkan...pistoll tu pistol...siapa dia nak bunuh?????

Cuba lihat gambar ini pula


Bagaimana menangani situasi genting dengan tangan kosong?

seorang pegawai berdepan dengan lebih50 orang perusuh?
Sebagai seorang yg di tugaskan melindungi pemimpin
adalah mengikut SOP melindungi majikan.
Kejadian baling cat di Melaka

Dalam keadaan situasi genting,mereka menuduh Dino iaitu pegawal yang memegang pistol mengacu pistol kearah perusuh!!


situasi sebenarnya ialah,Dino tidak pun mengacu pistol kearah perusuh.ia hanya mengeluarkan pistol untuk persediaan jika berlaku perkara yang merbahaya kepada DSAI.

10 comments:

Anonymous said...

Ingat x najib pernah ckp nak buat sekatan politik....so menguatkan lagi bhw ini semua mmg rancangan & arahan yg keluar dr najib sendiri.

Anonymous said...

Kejadian2 yang berlaku telah menunjukkan bahawa KERAJAAN dan POLIS telah mengizinkan samseng2 ini untuk bermaharajalela melakukan apa sahaja pada majlis PAKATAN. POLIS merelakan kekacauan yang dilakukan oleh samseng2 tanpa sebaran sekatan dan amaran pada mereka.

KERAJAAN dan POLIS mesti bertanggungjawap kerana meraka MEMBELA dan MENTERNAK samseng2 ini.

Yang di tahan adalaH BODY GUARD DSAI manakala samseng2 yang dari awal MENGACAU dibebaskan tanpa tangkapan. Begitu jelas semseng2 ini melanggar undang2 negara tapi POLIS biarkan ia berlaku....

INILAH POLIS RASUAh MALAYSIA....

Anonymous said...

Kalu aku ketua polis aku tangkap polis yg dok saja tk buat keje. Dok tengok org merusuh je.bodoh punya polis!

idris mat said...

tidak dinafikan dari sinario apa yg berlaku sekarang sekiranya umno tumbang diPRU13 ini mereka akan lakukan huru hara yg disokong oleh pehak polis supaya negara diistihar dharurat dengan itu mereka pemimpin umno akan mainperanan supaya PR tidak boleh merintah negara ini,sebelum itu mereka akan guna khidmat pasukan polis untuk menjadi benteng kemaraan PR khusus PKR yg dipimpin oleh DSAI dengan apa saja peruntukan undang2 yg ada yg boleh dikenakan keatas aktivis PR semua ini mereka lakukan semata2 untuk menakutkan2 penyokong pembangkang.

idris mat said...

tidak dinafikan dari sinario apa yg berlaku sekarang sekiranya umno tumbang diPRU13 ini mereka akan lakukan huru hara yg disokong oleh pehak polis supaya negara diistihar dharurat dengan itu mereka pemimpin umno akan mainperanan supaya PR tidak boleh merintah negara ini,sebelum itu mereka akan guna khidmat pasukan polis untuk menjadi benteng kemaraan PR khusus PKR yg dipimpin oleh DSAI dengan apa saja peruntukan undang2 yg ada yg boleh dikenakan keatas aktivis PR semua ini mereka lakukan semata2 untuk menakutkan2 penyokong pembangkang.

Anonymous said...

sekuat mano pun puak di dunia ini akan tewas juga akhirnya dengan izin Allah.Tukar tetap tukar.

Anonymous said...

Gua setuju bebeno dgn lu idris mat. pada gua ini krn polis haramjadah x berlakuadil menjalankan tugas n gua harap rakyat akan menolak umporno dgn ape yg ketidakadilan polis... A.B.U...

Anonymous said...

Tugas pengawal peribadi adalah menjaga keselamatan majikannya. Apabila pengawal peribadi mengeluarkan senjata api bermakna orang itu mengambil tindakan bersedia menghadapi ancaman yang ditujukan kearah majikannya.

Tapi yang menjadi persoalan, berita Mandarin NTV7 semalam menyebut, dua anggota polis berpakaian preman telah bertindak ke atas pengawal peribadi Anwar itu dan memaksa senjata api tersebut dimasukkan semula ke sarungnya. Kemudiannya mereka menahan dan membawa pengawal itu kebalai ?

Ini bermakna dalam kumpulan samseng di Jasin, Melaka itu wujud anggota polis berpakaian biasa yang mendalangi keadaan menjadi menjadi huru hara. Jika pengawal peribadi itu tidak mengeluarkan pistol maka anggota polis itu akan terus menyamar seperti samseng dalam kumpulan tersebut ?

Ini menunjukkan anggota polis di raja Malaysia tidak bekerja secara professional dan lebih mirip menjadi polis di UMNO Baru. Perbuatan pasukan polis ini membuatkan kita tiada pilihan. Bila keadaan cemas dan terancam berterusan, kita wajib menubuhkan pasukan polis rakyat demi menjaga keselamatan diri, keluarga dari terus dizalimi dengan sewenangnya oleh pihak haramjadah.


Anonymous said...

Habis yg merusuh didataran merdeka tu civilize plak. Ass hole double standard pkr!

Haikal Abas said...

Setuju...aku pun nak join jadi polis rakyat