Sunday, September 23, 2012

SOLAT KERANA ALLAH!!!Raja Nong Chik mahu jemaah surau ingat UMNO/BN ketika solat

JEMAAH salah sebuah surau di Pantai Dalam berang dengan tindakan Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai, Raja Nong Chik yang dilihat sengaja mahu jemaah surau tersebut mengingati Umno dan BN serta dirinya ketika menunaikan solat di surau terbabit.

Lihat gambar di bawah ini, pada bulan Ramadhan lalu, Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu telah mendermakan sejumlah sejadah di surau terbabit, namun meletakkan "
pelekat kekal" dengan logo 1 Malaysia, Umno dan BN di atas sejadah tersebut.


Malah turut terpapar di atas pelekat itu ialah nama beliau sebagai penderma sejadah tersebut.

Hal ini membuatkan orang ramai yang menggunakan sejadah tersebut
menjadi tidak khusyuk ketika menunaikan solat lantaran terpandang "pelekat kekal" tersebut yang betul-betul dilekatkan pada kawasan pandangan mata ketika jemaah "Qiam" di dalam solat.



Difahamkan
ramai jemaah yang mengadu tentang hal ini kerana merasa terganggu dengan sejadah berpelekat Umno/BN itu. Tambah parah ramai jemaah berang kerana terpaksa sujud di atas pelekat Umno/BN itu ketika menunaikan solat berjemaah.

Akhirnya terbongkar bahawa ini merupakan
taktik Raja Nong Chik mempopularkan dirinya di kalangan penduduk setempat untuk bertanding di DUN Lembah Pantai pada PRU13 nanti menentang penyandang, YB Nurul Izzah Anwar.


ReJaM© "Betul-betul macam syaitan, nak bertanding punya pasal sanggup kacau orang sembahyang...


Milo Suam

16 comments:

Anonymous said...

mana boleh umno buat macam ni! diaorang dah mendahului kita. kita buat jubah dengan kopiah lambang dap je, tapi diaorang lagi pandai letak lambang bn dekat sejadah. takpe, nanti kita pun derma sejadah dekat surau/masjid jugak, tapi kita letak lambang DAP.

Anonymous said...

ni yang aku marah ni! lepas ni aku harap nik abduh dengan kadir boleh declare dapat wahyu lagi untuk marah di atas perbuatan bn ni

Anonymous said...

orang pas tapi memberi sumbangan sejadah lambang dap. emm.. boleh tahan idea tu. sebab kita nak bina masjid untuk umat Islam beribadah, hanya 1 je masjid selepas 20+ tahun. so, sumbangkan sejadah je lah aku rasa yang kita mampu.

Anonymous said...

pencacai umporno dah mai berak

Anonymous said...

kau undi ini raja nong cik nescaya lepas pilihanraya nanti dia akan hisap darah anda, nama pun raja bersiong raja penyamun.

Anonymous said...

Apalah org pas ni. Lambang dacing pun sembahyang jadi tak khusyuk. Tulah, masa sembahyang asyik ingat putrajaya je. Kalau masa sembahyang ingat Allah, takde jd mcm ni

Anonymous said...

apa pasal nong chik x bubuh ajer gambar dia kt sejadah tuh..
baru org kenal rupanyer camana..
sumbangan IKHLAS la katakan..

hahaharamzadah..

Raja Kapur said...

Macam tak ikhlas jer derma

Kah kah kah

Anonymous said...

aku tanya jemaah dekat sana, ok je. malahan diaorang bersyukur BN sudi menderma sejadah supaya mereka selesa mengerjakan ibadah.

tapi wakil pas, dahlah kalau datang buat macam tempat sendiri, lepas tu hanya hulur tabung derma masa ceramah, lepas tu pulun sendiri. macam mana jemaah kawasan tu tak sakit hati.

Anonymous said...

'ni aku copy paste daripada blog member aku, gerakan anti pkr. semoga menjadi panduan untuk ahli pas pada PRU13 nanti'

dah tiba masanya ahli pas merenungkan kembali perjuangan mereka dalam pakatan. masa pru nanti, pangkah aje umno.

pasal apa ?

itu aje nak ajar pemimpin pas mengenai kuasa ahli pas dalam menentukan hala tuju parti.

kepada ahli pas, fikirkan sejenak.

adakah pas pada saat ini jauh lebih pentadbirannya jika di bandingkan dengan arwah fadhil nor ?

kenapa sejak penubuhan pas 50 tahun dahulu pas sama sekali tidak pernah menjuarai penggadaian kalimah ALLAH namun sejak 2008 pas antara yang paling tak sabar nak gadai ?

nabi saw dihina.. dihina oleh dap laknatullah.
ajk pas pusat dr hatta kata itu pendapat peribadi.
siap boleh cakap itu aturcara demokrasi.

mana pergi akal korang wahai ahli pas.
sampai kena macamtu pun masih dianggap sebagai hak asasi.

ahli pas, korang nak pertahankan nabi saw ke atau dap ?

buka kan mata dan fahami realitik politik melayu sekarang.

buatlah survey, tanya orang melayu adakah pas pada saat ini perjuangannya cukup menguntungkan hak islam dan melayu ?

9 per 10 daripada jawapannya akan kata pas adalah keldai sahaja dalam pakatan.

jadi kepada seluruh ahli pas, pru nanti pangkah umno. ini signal anda kepada pimpinan pas supaya tidak lagi menjadi keldai tunggangan dap.

ingat.
sabotaj parti anda masa pru nanti.
percayalah, lepas dah tengadah baru pimpinan pas akan berubah.

Anonymous said...

lantiklah chua soi lek sbg murshidul am kpd umno..nescaya islam akan dipandang tinggi lagi oleh orang2 yg hatinya telah tertutup utk menerima kebenaran..gandingkan degan si fatul bari..

Anonymous said...

Woi cai umngok!!! Kalo nak menjilat jubo ketua2 ko tolong blah dr blog ni

Anonymous said...

salam.. Secara peribadi sy suka membaca hujah saudara pro umno.. Menunjukkan tahap pemikiran suadara setakat itu saja.. Kalau betullah saudara pro umno dbayar utk kerja begini.. Majikan saudara pro umno hanya buang duit saja.. Hujah saudara hanya membuatkan org lg meluat pada BN.. teruskn kerja saudara.. Sekurang2nya ia dpt menghiburkn hati saya..

Anonymous said...

anon 20.42, akhirnya aku berjaya. aku sebenarnya orang pas yang menyamar sebagai orang umno yang menyamar sebagai orang pas. tugas aku ialah memberi komen pada blog paspb supaya nampak meriah sikit dan konon-kononnya ramai orang baca. aku ditugaskan untuk buat macam ni supaya orang sangka blog paspb ni mendapat sambutan. Alhamdulillah, tugas aku berkesan

Anonymous said...

syabas saudara.. Syabas sya ucapkan.. Jgn lupa mkn ubat.

Anonymous said...

Kalau nak derma, kenapa letak lambang diri sendir kat situ??? tu kan seperti nak memberitahu "aku yang beri..." memang tak ada keikhlasan langsung. pemberian dengan niat ...niat nak org sokong dan pangkah dalam pilihanraya....langsung tak ada pahala. habukpun tarak... yang dapat??? dosa aje. pemberian rasuah.....