Saturday, October 13, 2012

PANAS!!! Bekas hakim akan sertai PAS awal November ?


Semalam berlangsungnya Konvensyen Pas Melaka Kali Pertama 2012 di INB Resort, Ayer Keroh, Melaka. Program bermula jam 9.00 pagi dan tamat sekitar 3.00 petang. Addin berkesempatan menyertai konvensyen ini sehingga ke tamat program. 

Konvensyen buat julung-julung kalinya ini di rasmikan oleh Naib Presiden Pas, YB Salahuddin Ayub (MP Kubang Kerian). Konvensyen yang berlangsung secara harmoni dan suasana ukhwah ini di sertai oleh hampir semua Pas Kawasan di negeri Melaka. 

Dengan tekanan politik yang kuat dari pimpinan Umno, amat sukar Pas negeri Melaka untuk mencari lokasi yang sesuai untuk diadakan konvensyen pada kali ini.

Namun seperkara yang menarik dalam konvensyen ini ialah ucapan dari Pesuruhjaya Pas Melaka, Sdr. Adly Azhari. Beliau memaklumkan seorang bekas hakim berminat untuk menyertai Pas. Sekiranya menjadi kenyataan bekas hakim tersebut akan membuat pemgumuman rasmi seawal-awalnya November ini atau pun selewat-lewatnya awal tahun hadapan. 

Sama-samalah kita berdoa agar perkara ini menjadi kenyataan. Sekiranya menjadi kenyataan ia menjadi tamparan hebat buat Ali Rustam dan pencacai-pencacai Umno kerana Umno Melaka sekarang dikelilingi pemimpin yang 'expired' dan runtuh akhlak (baca sini).Addin

Berikut berita berkaitan dari blog YDP Pas Bukit Katil, Mutaligat :-

12 comments:

Anonymous said...

Biarlah bekas hakim nak sertai pas pun, tapi golongan ulama dlm pas tgh sibuk memberontak! Aku sgt bersetuju dgn saranan dato hasan ali supaya nik aziz berundur dan digantikan dgn ust harun din, sbb nik aziz kini lbh mengutamakan dap daripada Islam. Semoga ust harun din dpt mengembalikan kegemilangan kepimpinan ulama dlm pas.

Anonymous said...

beruk umno makin marah, komen makin bangang, umno bagi upah tak cukup kah kah kah. Setan yang dikenali

Anonymous said...

Hakim ni pro ulama atau pro anwarinas? Kita jgn terlalu sibuk hendak menerima org luar, sbb anuwar skrg hendak meluaskan pengaruhnya dlm pas. Kita kene tapis betul2 supaya pengaruh anwarinas dpt dibendung sblm menjadi barah dlm pas.

Anonymous said...

itu je beruk umno boleh komen. copy paste punya komen. dah letih nak menaip kah kah kah

Anonymous said...

itu je beruk umno boleh komen. copy paste punya komen. dah letih nak menaip kah kah kah

Anonymous said...

cari modal lain la pencacai2 amngok.. hehehe

Anonymous said...

ada jugak berok yg sambut kritikan hasan murtad(isu murtad)terhadap tok guru nik aziz... suara hasan ali ibarat sampah & tak perlu perlu diberi perhatian kerana beliau juga adalah sampah PAS yg telah dibuang ke dalam tong sampah & tak perlu susah payah nak keluarkan suara cadangan apa kpd PAS kerana ia tidak apa apa makna kpd PAS lagi.

Anonymous said...

paspb, kenapa sampai sekarang ko tak berani buat pengakuan? ko ni pro ulama atau pro anwarinas?

Anonymous said...

PAS begitu berpengarauh dikalangan masyarakat cina sejak mereka berkawan dgn DAP..kalau tidak susah jugak nak dapat sokongan org cina... itulah kebaikannya jika kita berkawan dgn kalangan bangsa2 lain kerana ia akan iratkan ikatan dan lebih memahami antara satu sama lain.sekarang org cina lebih faham Islam dan perjuangan PAS SBB ITU MEREKA SOKONG. mca dan mic berkawan dgn umno sejak merdeka TETAPI kenapa mereka masih prejudis terhadap Islam? jawapannya kerana umno juga prejudis terhadap islam dan mereka lebih selesa ikut cara hidup cara barat sejak merdeka lagi.perempuan melayu pakai tudung pun sbb ikut wan azizah pakai tudung waktu anwar jadi MENTERI dulu.kalau tak haram,org melayu masih tak bertudung mcm isteri2 PM dahulu dan sekarang.

Anonymous said...

LAGI PANAS !!!

mamfuz tegur haron din supaya jangan kritik pemimpin pakatan!!

pssssstt,...bahasa kasarnya mahfus arahkan supaya haron din TUTUP MULUT !!!

Anonymous said...

berok meroyan mana ni? umno punya ka

Anonymous said...

mahfuz ni dari golongan parasit endorgan anwarinas. tu sebab dia tak suka ust haron din yang dari golongan ulama bersuara.