Friday, October 26, 2012

UMNO OH UMNO!!! Busuk hati punya pasal, lembu korban pun dicurinya?

http://1.bp.blogspot.com/_lO1gdm-N30s/TFCXqSgBVPI/AAAAAAAAASc/qHiqxfOyRKM/s1600/umno+lembu.jpgPanas dan heboh satu Pekan Kamunting Taiping seekor lembu sumbangan YB Zahir Khalid Adun Kamunting  untuk Masjid  Kg Expo hilang dan disyaki dicuri.

Pada malam kelmarin ada ditambat oleh AJK Masjid Expo, datang untuk Solat Subuh pagi tadi ,ahli jemaah melihat seekor lembu ,sumbangan YB Dato' Zahir ,Exco Kerajaan Perak itu telah dicuri orang.

Ahli Jemaah Masjid Expo ,berasa sesuatu tak kena.jika hendak curi lembu kenapa seekor lembu sumbangan YB UMNO tu hilang sedangkan seekor lagi elok ditambat.

Berikutan kehilangan lembu itu, didakwa Timbalan Pegerusi Masjid Expo telah membuat laporan polis.Jika mereka yang mencuri itu tidak pulang balik lembu itu,pihak Masjid akan buat solat hajat dan baca yassin untuk keselamatan.

Menurut satu sumber yang boleh dipercayai,yang memberitahu penulis  ,lembu YB Dato Zahir ,Adun Umno itu telah dicuri oleh orang UMNO juga.Pencuri yang didakwa Ahli UMNO itu tidak suka YB Umno memberi sumbangan lembu kepada Masjid Expo ,kerana Masjid Expo,Kamunting dikatakan pro-PAS. Sisibukit

19 comments:

Anonymous said...

apa da... lembu hilang pun salah kan umno? mengarut betul. dah macam orang gila bayang dah pas ni. kalau kucing dekat rumah ko hilang pun ko akan salahkan umno jugak ke?

Anonymous said...

ayam dekat reban rumah jiran aku pun hilang jugak lah. ni mesti umno punyer keje ni.

Anonymous said...

macam mana tak tuduh umno, sebab ko tengok la perangai ko beruk mari komen macam pencuri masuk rumah , sapa pun tak jemput.

kalau umno kena tuduh , tak jadi salah pun sbb ko sebagai bukti perangai puak umno.

sudah la beruk ,tak payah la dok komen kat sini nak pertahankan umno.

semua tahu perangai buruk umno, macam ko la juga.

Anonymous said...

boleh jadi jugak orang pas yang lepas kan lembu tu setelah menerima fatwa baru dari ustazah abby, 'jika tidak mahu b'korban untuk memperjuangkan agama, tapi melakukan korban lembu dsb, ITU TIDAK DIKIRA KORBAN, ITU DIKIRA MEMBUNUH BINATANG'.

teori aku, setelah merujuk kepada fatwa ustazah abby, bagi mengelakkan lembu tu dibunuh, mungkin pengikut pas tergerak hati untuk melepaskan lembu tersebut.

Anonymous said...

bro , kalau bukan ahli umno yang curi lembu tentu bukan ahli umno yang curi. jika bukan ahli umno yg curi tetap perangainya perangai umno. sebab umno kan setan

Anonymous said...

teori beruk umno kah kah kah

Anonymous said...

anon 0217, ko sihat tak? cakap berbelit macam mat sabu bila kantoi menipu cakap kene langgar dengan keta polis je.

Anonymous said...

la beruk ni muka tak malu sungguh. dulu kata nak boikot blog ni sekarang jilat ludah mai komen . apa jenais beruk yang umno hantar kat sini.

Anonymous said...

orang pas berapa banyak korban sembelih lembu tahun ni? ke korban tahun ni dibatalkan bagi mentaati fatwa ustazah abby?

Anonymous said...

ko tanya soalan beruk, biar beruk yang jawab.

Anonymous said...

bro beruk mat ye tu kah kah kah

Anonymous said...

Umno kan penyamun. Once syaitan always syaitan

Anonymous said...

Fitnah dajjal.

Anonymous said...

Umno pun berbelit jgak. Belit nafi nfc / altantunya / 40 juta utk umno sabah / brapa bilion kj n pak lah sapu duit petronas. dan sewaktu dgnnya. Umno penyagak duit rakyat

Anonymous said...

Tempat aku 3 ekor. Ikhlas bai

Anonymous said...

Bagai beruk kene belacan.....tapi kat sini bagai beruk UMNO/BN termakan cili.....melompat sakanlah...hihihihihi

Anonymous said...

Laporan polis telah di buat tapi di sebabkan orang umno yg curi laporan tu di tarik balik, nasib baik laa, klu x dah klua tajuk orang umno masuk lokap curi lembu, (jemaah masjid expo)

Anonymous said...

Haha, tu laa, ni sebenarnya bukqn kerja UMNO pon tapi pengikut YB gak yang cemburu pasal lembu tu,

peace keeper said...

Pelik tapi benar....dikenali dgn asuhan didikan agama tp masih lg kutuk mngutuk caci maki mnjadi zikir dimulut...jika dulu pnyamun masakan skrg jg tetap penyamun? Apakah istilah taubat itu sudah terpadam? Bukankah kalian mngetahui bahawa Allah itu maha pengampun? Islam itu agama nasihat bukan agama maki hamun...