Thursday, November 22, 2012

UMNO YANG BERJUANG ISLAM!!! Ketua Pemuda UMNO di tahan bersama arak dan dadah


KUALA LUMPUR 22 NOVEMBER: Seorang Ketua Pemuda Umno cawangan di Negeri Sembilan ditahan polis dalam satu serbuan minggu lalu.
“Dia ditahan di sebuah hotel dalam keadaan dikelilingi dadah dan arak,” kata Ketua Cabang KEADILAN Rembau, Badrul Hisham Shahrin kepada Keadilan Daily.
Mendedahkan hal itu, beliau berkata, bapa kepada individu itu seorang pemimpin Umno bergelar Datuk yang juga bekas senator.
Badrul Hisham yang dikenali sebagai Chegubard berharap pendedahan awal itu bertujuan mengelak kes kecurangan pemimpin disorok atas arahan politik.
“Kita harap pendakwaan dapat dilakukan dengan adil.


Polis dapat bertindak tegas tanpa mempeduli tekanan politik Umno,” kata Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) itu.

Sebelum ini, beliau berkata, banyak kes salah laku pemimpin Umno disenyapkan tanpa diambil tindakan ekoran tekanan kepada pihak berkuasa.


Pernah kes seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) salah guna senjata,  lepaskan tembakan kerana berbalah dengan orang, laporan dibuat tetapi kes ditutup,” katanya. ~kd

6 comments:

Anonymous said...

Salam Bro,aku setuju tindakan tersebut kerana undang-undang tidak kenal siapa.Tapi janganlah sebelah pihak saja yang diperbesarkan manakala terkena batang hidung sendiri kelam kabut menafikan.

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

KETUA PEMUA CAWANGAN..

MAT SABU..?
BADRUL AMIN..?
NUAR BRAHIM..?

Anonymous said...

nape luncai, semuanya fitnah sebab tidak terbukti bersalah. tapi bila umno terbukti bersalah oleh mahkamah.

Jkkk Utara said...

Yg benar tetap benar.yg salah tetap salah.yg fitnah,akan terbukti jua walaupun kita sendiri tak tahu bila waktunya.yg pasti,Allah Maha Adil.bg yg terbukti bersalah,tak kira pempimpin dari parti mana pun,perlu menerima hukuman yg setimpal dan dgn hati yg terbuka.dunia hanya sementara utk kita.mungkin kita boleh lari ketika didunia,tp diakhirat,tiada apa lg yg mampu kita lakukan walau setinggi mana pangkat kita,walau setinggi gunung hrta dan duit kita di dunia.azab di akhirat tiada terperi sakitnya.insaf dan bertaubat lah selagi nyawa masih bersama jasad.

Anonymous said...

Undang2 negara lemah pasal tu peliwat tegar pun boleh terlepas..janji banyak fulus cam anwar..tak cukup karpal singh, peguam luar negara pun dia boleh panggil nak putaq fakta...
Kalau anwar takat ketua ranting PKR..dah lama kena 10 sebatan pasal air mani pun berselepat dalam bontot saiful..ni kata mahkamah..bukan kata aku aAAA

Anonymous said...

Karpal singh cakap dan pembelaan, LIWAT TIDAK SALAH KERANA BERLAKU SECARA SUKA SAMA SUKA. kasihan.. Tu pun ramai org pas tak faham