Thursday, December 6, 2012

ALAHAI MAMAK UMNO PENANG!!! Ketua Pemuda UMNO Penang kena saman kerana tabur fitnah


Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin terpaksa membuktikan dakwaannya di mahkamah kononnya Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menerima rasuah daripada Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC).

Dalam kenyaatan akhbarnya hari ini, Pegawai Khas Undang-undang Ketua Menteri Pulau Pinang, Andrew Yong berkata, Guan Eng akan membuktikan dakwaan itu di mahkamah bahawa beliau tidak korup seperti Ketua-ketua Menteri BN yang dikait dengan skandal sumbangan RM40 juta atau memiliki kekayaan luar biasa.


“Kerana terdesak untuk kekal berkuasa, UMNO terpaksa menggunakan fitnah dan kawalan ke atas media untuk menyebarkan fitnah terhadap Lim. Maka, Lim tidak mempunyai pilihan lain melainkan menyaman Shaik Hussein dan BN dalam mahkamah kerana fitnah,” ujar beliau.


Menurut beliau, Shaik Hussein, Pemuda UMNO dan BN negeri mendakwa bahawa KLIDC menawarkan wang kepada Guan Eng bagi menyokong tender untuk tanah seluas 1.1 ekar di Taman Manggis untuk pembinaan hospital swasta.


“KLIDC tidak menerima apa-apa bantuan dalam pembidaan mereka untuk tanah berkenaan kerana ia ditawarkan kepada umum melalui tender terbuka. Pembida tertinggi sudah dipilih,” kata beliau sambil menambah bahawa BN tidak mengamalkan tender terbuka demi memperkayakan kroni.


Beliau menambah bahawa Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan Pakatan Rakyat mengambil pendirian tegas terhadap rasuah.


Pulau Pinang adalah negeri pertama yang melaksanakan tender terbuka, membuat pengisytiharan harta Ketua Menteri dan Ahli EXCO, melarang ahli keluarga daripada berurus niaga dengan kerajaan negeri serta melarang wakil rakyat dan ahli majlis daripada memhon tanah kerajaan.


Andrew turut menambah bahawa tiada guna membazirkan masa untuk memenuhi undangan dialog umum oleh Shaik Hussein kerana itu hanya menunjukkan Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang itu tidak berani membuktikan tuduhannya di mahkamah, sambil menambah bahawa Guan Eng mempunyai hak untuk menyaman Shaik Hussein kerana membuat tuduhan fitnah tanpa bukti.


“Kebebasan bersuara dan kebebasan media tidak memberi hak kepada seseorang untuk memfitnah dan membuat kenyataan palsu,” ujar beliau lagi.

15 comments:

Anonymous said...

Baru kena saman muka hitam nampak putih.

Pucat lesi.

Anonymous said...

Mamak, mamak.

Anonymous said...

Betul ke mamak ni cakapnya pusing pusing tak boleh pakai.

Anonymous said...

Kerajaan Melayu Melaka dulu tumbang akibat mamak yang macam inilah.

Sejarah berulang lagi bila BN tumbang di Pulau Pinang akibat mamak ni diberi kepercayaan.

Kerana mamak jenis ini suka fitnah.

insafdoh67 said...

Mampus.Mampus.Mampus.. Ingt ckp xpyh bayar.. Jawab r mamak ni. Kih.kih.kih..

Deepak said...

non 1840,

Kerajaan Melayu Melaka tumbang kerana peranan musang berbulu ayam yang sanggup menjadi ejen kepada pihak asing seperti Anwar Berahim !!

insafdoh67 said...

Ni ada lg Melayu Kolot. Baca Sejarah Bodo.. Kita semua x lg Bro masa zaman Melaka. Entah sape reka xtau.. Rakyat sokong Pakatan. Kami bkn Taksub Pemimpin.. Mcm Umno.. Kami Melayu Moden. Dok main crite mcm anon ni. Bkn Zaman Jepun ni bro. Kalau Pemimpin pakatan mcm UBN jugok. Kita Buang r.. Jgn ikut Bodo je mcm Ubn geng... Fikir r. Jgn membute Tolol... INSAFLAH.. Jgn Taksub kpd Pemimpin yg JAHIL TUKIL. Mcm kami dahulu...

Anonymous said...

Deepak betina kelab malam Shah Alam cari kamu minta hutang.

Anonymous said...

Deepak kamu mabuk dengan siapa semalam.

Anonymous said...

Deepak

Kenapa kamu suka betina tua.

Anonymous said...

Deepak macam mana kamu boleh minum berhutang di kelab malam.

Anonymous said...

Deepak betul ke kamu dah kena sakit perempuan.

Anonymous said...

Deepak betul ke kamu hutang kondom tidak bayar.

Anonymous said...

Deepak

Semalam kamu mabuk siapa hantar balik rumah.

Anonymous said...

Aku mamak.

Aku dah banyak kali kongkek awek melayu

Seronoknya dapat rosakkan perempuan melayu.


fuck melayu