Wednesday, December 12, 2012

ANGKARA SAMSENG TAIK KUCING!!! Ketua PAS Cawangan ditikam, skrin bola pemuda PAS ditumbangkan


Ketua Pas Cawangan Lubuk Durian, Ismail Muhammad, 45, menerima tiga jahitan di punggung, selepas ditikam dengan sebilah pisau oleh seorang lelaki di hadapan sebuah kedai roti canai di Kampung Talak Ahad lalu. 

Dalam kejadian kira-kira jam 8.10 malam, sementara menunggu pesanan roti canai, beliau membantu mengunting nombor bertuah untuk penyokong Harimau Malaya yang datang menyaksikan perlawanan separuh akhir pertama Piala AFF Suzuki 2012 bertemu dengan Thailand. 

Bagaimanapun, beliau dikejutkan dengan bunyi skrin besar yang dipasang Pemuda Pas Dun Wakaf Bharu untuk siaran langsung perlawanan bola tersebut tumbang. Ismail berkata, terkejut dengan bunyi kuat itu, beliau segera keluar dari kedai untuk ke lokasi kejadian dan ternampak seorang lelaki sedang memotong tali ikatan skrin.


“Dalam masa sama saya lihat lelaki berkenaan memijak skrin tersebut. “Saya menegur perbuatannya tetapi dia terus melibas pisau ke arah saya dan terkena dibahu, menyebabkan saya mengalami luka kecil,” katanya. 

Menurutnya, bimbang dirinya diapa-apakan lelaki itu, beliau cuba melarikan diri tetapi dengan tiba-tiba lelaki tersebut menikamnya dari belakang dan terkena di punggung. 

“Akibat kejadian itu saya di bawa ke Unit Kecemasan Hospital Tumpat dan menerima tiga jahitan, seterusnya membuat laporan polis di Balai polis Chabang Empat,” katanya. 

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Tumpat, Deputi Superintandan Sharipudin Yusof ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut. – s/h

18 comments:

insafdoh67 said...

Ada pulok perangai setannn..

Asrul Sani said...

Buat apa la kau ceritakan peristiwa yang menyakitkan hati ini....Dah orang tikam kenapa tak melawan balik. Bukankah mempertahankan nyawa dan hartabenda sendiri itu wajib. Kalau mati sekalipun , mati syahid, bukannya mati masa tengah karaoke. Jangan jadi Ketua Cawangan lah kalau penakut. Kita nak susuk-susuk yang berani untuk melawan samseng-samseng ni.....Macam Gadaffi pulak kena tikam kat bontot hissshk!

cucukerinci said...

jgn jadi batu api...bertindak biar ikut kematangan fikiran bukan ikut perasan...puak setan akan buat cerita lain jika berlaku pergaduhan....berundur bukan bermaksud kalah..

Anonymous said...

Klau orang claka mcam asrul sani, confirm tali brut amgok.

Anonymous said...

Asrul sani, betul ke mati semasa memotong nombor cabutan bertuah dan mempertahankan skrin untuk tgk bola dikira mati syahid? Fatwa dari ulama pas mana?

insafdoh67 said...

Tak kira sape... Jgn ganas.... spai darah ape cite.. Sekampung Dol.. Setel molek dlu... Insaflah..

Anonymous said...

masalah skang ni si ketua pas cwgn 2 yg g ceroboh kawasan rumah member 2..pegi psg skrin betul2 depan tngga..xmtk izin lak 2 dgn tuan die..ble tuan rumah jatuhkan skrin pas2 sound tuan rumah 2 kurg ajar..yg xtahan si ketua pas cwgn siap amek kayu nk pkul tuan rumah..sape yang salah lam hal ni?bg ak 2 2 salah..jd xyah nk maki22..ak ad kt situ time 2..kes ni blku kat KG TALAK..si ketua pas cwng ni org pggl mail telor..mmg xlyk jd ahli pas..gaa2 die la PAS kt kg ak ROSAK!!

Anonymous said...

kawe sokong..hok tok tau gapo tu diam2 sudah..

rakab said...

Blogger PASPB menunjukkan kebodohannya untuk kesekian kali.

Ini cuma satu kejadian jenayah biasa.

Bukan ada sangkut paut dengan mana-mana parti politik pun. Tetapi blgger haprak ini cuba memanipulasikan kejadian dengan menonjolkan watak seorang ketua pemuda cawangan Pas dengan tujuan meraih simpati kepada parti dokongannya.

Dalam masa yang sama cuba menyemaikan rasa kebencian kepada parti lawan.

Anonymous said...

tengok muka ketua pas tu mcm muka cibai

Anonymous said...

wahai rakab si beruk umno, yang ko nak marah kenapa. tak satu pun dalam berita tu tuduh umno.

ataupun dah sinonim kalau samseng tu umno .

rakab said...

Aku tak marah dan aku pun tak sebut umno dalam komen aku kat atas..

parti lawan bermaksud banyak [berbelas] parti yang menentang Pas.

faham..??

Anonymous said...

oh KO BN parti ngko rakab heh.patutlah malu nk ngaku.BN parti maksiat wajib ditolak

rakab said...

Aku pilih BN sebab Pas tak boleh di harap...

Anonymous said...

Sure ke apa ko ckp ni? Mana ko blajar? Mazhab BN ke? Sesuka ko je ckp..jgn sampai ak p cari ko, nk bunuh ko, ko try r pertahankan diri sampai ko mati..tgok ko syahid ke x...amcm? Ada bran??

Anonymous said...

Rakab, bkn ke sbb BN bleh d harap utk suap anak bini ko makan?kan3?

Anonymous said...

bn parti makan suap.kenyangkan rosmah

insafdoh67 said...

xkira apa pun.. knpe spai gtu seme... jaga melayu.. setel molek.. dah jd nk wat gne... Bertaubat pada Allah.. Jgn BatuApi.. Berdosa.. insaflah...