Friday, December 7, 2012

BUMI DIPIJAK MILIK ORANG!!! Betul la lirik lagu tu, tapi milik Kawan UMNO


Satu tinjauan mendapati mendapati sebuah bangunan bagi menempatkan ibupejabat MCA bahagian Langat terletak di atas tanah negeri yang didakwa dipajak kepada parti itu pada harga RM1 sekaki persegi.

Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie ching yang mengetuai tinjauan itu bersama ahli majlis tempatan, Lee Kee Hiong hari ini berkata, dalam perbandingannya, nilai tanah komersial di bandar Kajang di tempat bangunan itu terletak adalah RM150 sekaki persegi.



"Bagi parti politik lain seperti DAP, PAS atau PKR, kita perlu membeli tanah atau bangunan untuk bangunan parti kami mengikut harga pasaran. Mengapa MCA boleh dapat tanah itu pada harga diskaun?

"Harga diskaun jenis ini tidak ada untuk NGO atau sebarang organisasi lain di Malaysia, tetapi hanya untuk Umno, Gerakan, MCA dan MIC," tambahnya.

6 comments:

Anonymous said...

Amno kuda mca,mca kuda amno....sama2 tak guna sama2 kaki sapu bedal tanah rakyat

insafdoh67 said...

Ya ke... Hih.hih.hih..mcm x Caya pulok. Klau kampung pakat sapu jkkk. Hiduuuuup Um.... No.No.No. Jawab jgn x jawab cai.. Guane ni weh...

Deepak said...

Apa yang ko kecohkan dengan tanah sekangkang kera tu..?

Duit pasir yang beratus juta lesap bawah pentadbiran Pakatan rakyat tu....Itu yang patut ko bimbangkan.

Duit rakyat tapi masuk ke kantung pemimpin Pakatan dan kroni !

Pakatan Rasuah !!

insafdoh67 said...

Cerita Pasal pasir lama doh dgr.. Tapi Heran jugok SPRM wat bodoh je. Npok mcm dia x caya je. Heboh dlm Tv 1/3 suku akan dakwa pencuri Pasir... Tiba..tiba kejut satu Negara Anak Toyo punya kerja. Mcm mne ni.. Tuduh pakatan curi... Rupa nya Melayu Um. No.No.No.. Rompak.... Kih.kih.kih.. Bangang punya kerja puok ni.

Anonymous said...

Deepak malam ini ajak Rakab sama bapanya kita pergi ke Setia Avenue 2, Jalan Setia Prima S Shah Alam yang kawan kita baru buka tu aku belanja.

Deepak said...

Kalau kau ajak bapak dia pergi, kau kena bawak mak kau sekali,...baru ngam !

kihkihkihkih..