Wednesday, December 26, 2012

MEMANG TAK GUNA!!! Katil untuk pesakit hospital pun disapunya, bukan sikit tapi 30 000 katil

Pengerusi Biro Kepenggunaan KEADILAN, Yahya Sahri bakal membongkar penyelewengan dan penipuan Umno BN terhadap projek hospital kerajaan, khususnya mengenai peruntukan katil buat pesakit dan hospital baru yang gagal dibina untuk setiap negeri. Gambar hiasan

Beliau berkata, kerajaan sepatutnya menyediakan peruntukan 60,000 katil hospital untuk lebih 28 juta rakyat, tetapi perjanjian itu dilanggar apabila jumlah yang disediakan tidak mencukupi.

“Apa yang berlaku sekarang, hanya ada 30,000 katil di setiap hospital seluruh negara, iaitu separuh daripada yang diperuntukkan,” jelasnya kepada Keadilan Daily.

Bagaimanapun, kata Yahya, butiran lanjut mengenai penyelewengan tersebut akan didedahkan beliau pada sidang media 2 Januari.

Ketua Cabang Tanjung Karang itu turut mempertikai pengumuman kerajaan untuk membina hospital di setiap negeri, tetapi hingga sekarang proses pembinaan masih tidak berjalan.

“Konon beriya-beriya umum, buat acara pecah tanah dan sebagainya. Tapi pembinaan tak ada.

Itu yang saya nak persoalkan nanti, dan saya ada jawapan untuk kedua-dua isu ini,” katanya.

“Ia juga bagi menunjukkan janji kerajaan untuk menyediakan khidmat kesihatan yang cemerlang kepada rakyat tidak ditunaikan,” sambung beliau.

Sebelum ini, Yahya mendedahkan seorang bekas pegawai tertinggi polis memiliki aset berupa 10 unit rumah persendirian di sekitar Kuala Lumpur.

Kemudian, beliau mempersoal isu pemberhentian 37 pekerja kilang kelapa sawit (KKS) Bukit Talang, yang dimiliki anak syarikat perladangan konglomerat Sime Darby berusia 60 tahun.

Yahya turut membongkar isu air mineral yang diedar BN Selangor dalam kempen politik dikesan melanggar pelbagai peraturan, malah status halalnya diragui.

“Seperti yang saya beritahu sebelum ini, setiap minggu akan ada penyelewengan Umno BN yang akan saya dedahkan sehinggalah Pilihan Raya Umum ke-13,” katanya.

11 comments:

Anonymous said...

AYYOOO. LU TARAK NAMPAK ITU BUKIT DAN GUNONG SUDAH BOTAK KA...LU TADAK NAMPAK ITU KELAB MALAM SUDAH MANYAK KA. LU TADAK NAMPAK ITU DAP PUNYA OLANG SAPU BALAK KA. LU TARAK NAMPAK ITU KELAJAAN PAS KEDAH PUN BUAT ITU MACAM KA. LU KESIAN LA SIKIT SAMA ITU KELAJAAN PAS KEDAH. SEBAB ITU KELAJAAN PUN ITU MACAM. SAPU ITU LUIT JALAN JUGA. SAPU ITU BALAK JUGAK. KASI ANGKAT KELAB MALAM JUGAK. MAU LUNTUH ITU MADRASAH JUGAK. LU TARAK KASIAN SALA AJIJAN KA. LU OLANG PECAYA KA SAMA ITU OLANG PKR PARTI KENCING LAKYAT. MANYA TIPU PUNYA OLANG. RIBU KALI SUDAH TIPU OLANG. APALAH. KASI BUANG LA LU PUNYA LEBAI DAN JANGGUT. MANYAK BODO. INI TEMPAT AAA. ITU LUMAH MURAH AAA. AJIZAN SUDAH KASI TANAH PECAH SUDAH AMPAT TAHUN LEBIH OOOO. TAPI TARAK NAIK JUGAK OOOO. JANGAN INI MACAM. KASIAN SAMA AJIJAN. KASIAN SAMA KHALID JUGA. SUDAH PENIN SAMA ITU TALAM DAN MACAM-MACAM LAGI. BAIK LU TENGOK LU PUNYA PERUT SENDIRI MAAAAA. MANYAK MUSUK MAAAAA. MOGA ALLAH KASI JAHANAM SAMA INI PARTI KAKI LIWAT, KAKI SAPU BINI OLANG, KAKI LANGGAN PELACOR MAAAAAAA.

Anonymous said...

Kalau tak "menyental"hak dan harta rakyat bukan umno la namanya...
Memang la jangka hayat umnooo dah nak luput dah..
Yang tinggal sekarang hanya cacai cacai yang buta perot aje lagi kat dalam umno tu..heheheh

Anonymous said...

beruk umno nak buat fitnah. tulis huruf besar2 konon orang tak kenal. piirah umno , fitnah dgn umno dah sebati

Hamdan Rukun said...

HE!HE!HE!

BARU BERAPA TAHUN, LOGIKLAH KALAU BELUM SIAP. KELANTAN DAN 20 TAHUN AIR BELUM BERSIH.

KEDAH BARU TIGA TAHUN HUTAN SIMPAN DAN GONDOL...

NIK AZIZ DAH 40 TAHUN JADI WAKIL RAKYAT SAMPAI SEKARANG TAK CERDIK CERDIK LAGI, BAGI TANAH KAT CINA DAP !

insafdoh67 said...

Kah.kah.kah... Kelakor puok cai.. Komen kosong.. Hampas je. .. Isi tadok doh... sat1m...Toyo.. Noh pala Udang sapu lama doh wei.. Memang class puok mu tipu Melayu Bodoh 55thn doh. Cis... Memang haparak.. Pui.pui.pui.. Satu pun tarak tinggal... Sapu belaka... LEMBU pun sapu... Bukan mcm Pas dok pandai sapu.... Kih.kih.kih. Insaflah..cai..

Hamdan Rukun said...

HE!HE!HE!

AKHIRNYA INSAFDOH67 MENGAKU,

'PAS PANDAI SAPU ', KAN AKU DAH KATA DOA NIK RAZI MAKAN TUAN..

TERIMA KASIH INSAFDOH 67..

Anonymous said...

dah abih modal dahh..katil hospital pun dah jadi isu pakatan dol nih..isu arak kat selangor senyap ruyup pulak..ermm..pas..pas..
Lagi dekat ngan pru13 makin merapu hangpa ni no..hihihi..tengok pas nampak mat sabu..apa khabar ngan al juburi bang mat?..ermm..tu lah mat sabu

DD

insafdoh67 said...

Kilang Arak kat selangor puok Umno Rasmi. Sape nama PM islam umno ni. .. Cai... Raja setan Arak puok mu r Tokey... Puok pas dok reti nok ranggah Arak... Puok mu umno ramai r makan kedarah... Cis.. Nok bela Islam konon... Cis... Sembang je lebat... Nampok pakai sokok ari jumaat mcm Tok Iman blke seme... Cis.. Spai kl mcm pelesit belaka.. Kih.kih.kih... Insaflah... Cai... Jgn wat bodo tongong je

Anonymous said...

Memang Luncai.. Org kata dok (maksudnya tak) sapu, hang baca sapu.. Patutpun maklumat tak pernah sampai ke medula oblongata..

Anonymous said...

Ermmm, medula oblongata tu hang tau dak apa? Ia adalah sejenis organ pada kepala.. Kalau kat org umnu, sama cam kat yg kepala lumbu...

Anonymous said...

SYAITAN YG DIKENALI BYE BYE